Bu araştırmanın amacı, görme
engeli olan üç genç yetişkin bireye kazak katlama, halı süpürme ve bulaşık
yıkama becerileninin kazandırılmasında eş zamanlı ipucu işlem süreci ile
yapılan öğretimin etkili olup olmadığını, bireylerin kazandıkları becerileri
öğretimden 7, 14 ve 21 gün sonra da sürdürüp sürdüremediğini belirlemektir.
Araştırmanın deseni, tek denekli deneysel desenlerden beceriler arası çoklu
yoklama desenidir. Araştırma, yaşları 20 ile 33 arasında değişen 3 genç
yetişkin görme engelli birey ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin
toplanabilmesi için, öğretmen ve aile görüşme formları, beceri kontrol listeleri,
ölçüt bağımlı ölçü araçları, öğretimde ilerlemelerin kaydedileceği kayıt
çizelgeleri, uygulama güvenirliği ve sosyal geçerlilik formları geliştirilmiş
ve kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler çizgi grafiğinde
gösterilerek görsel analiz yolu ile yorumlanmıştır. Araştırmanın sonunda elde
edilen bulgularda, eş zamanlı ipucu işlem süreciyle yapılan öğretimin, deneklerin
günlük yaşam becerilerini kazanmasında ve öğretim sona erdikten 7, 14 ve 21 gün
sonra kazandıkları günlük yaşam becerilerinin sürdürmelerinde etkili olduğu
izlenmiştir. Bu da eş zamanlı ipucu işlem süreciyle yapılan öğretimin,
deneklerin kazandığı günlük yaşam becerilerini kazanmalarında ve sürdürmelerinde
etkili olduğu izlenimi vermektedir
Eş zamanlı ipucu görme engelli genç yetişkin genç yetişkin görme engelli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 2 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.