Amaç: Araştırma Sağlık Yönetimi Bölümü öğrencilerinin tamamlayıcı ve alternatif
tedavi (TAT) yöntemlerini kullanma durumlarını değerlendirmek amacıyla
planlanmıştır.
Gereç ve yöntem: Tanımlayıcı araştırma
ilkelerine uygun olarak yapılan çalışma 25 Mayıs-15 Haziran 2017 tarihleri
arasında yürütülmüştür. Araştırmanın
evrenini 216 birey oluşturmaktadır ve gönüllü 190 öğrenci araştırma kapsamına
alınmıştır. Araştırmanın verileri, “Bilgi
Toplama Formu” kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde; sayı, yüzdelik, ki-kare testi kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin %43,7’si 18-20
yaş grubunda, %72,6’sı kadın olup, %89,5’
i tamamlayıcı ve alternatif tedavileri kullanmaktadır. Öğrencilerin %42,5’inin
beden ve zihin tedavilerini, %34,5’inin vücut terapilerini, %12,4’ünün
alternatif ve medikal sistemleri ve %10,4’ünün enerji tedavilerini
kullandıkları tespit edilmiştir. Bu yöntemleri %55,9’ unun internet, %33,5’
inin arkadaş ve %12,4’ünün ise akraba/komşu aracılığıyla
öğrendikleri/duydukları belirlenmiştir.
Sonuç: Öğrencilerin %94,7’ si TAT
konusunda daha önce hiç eğitim almamıştır ve %81,8’ i eğitim almak istediğini
ifade etmiştir. TAT yöntemleri kullanmada internet yönlendirmesi ön plana
çıktığından; öğrencilere yönelik eğitimlerin fayda sağlayacağı düşünülmektedir.
Purpose: Studying
has been conducted to assess health management department students' status to
use complementary and alternative treatment methods (CAM).
Materials
and methods: Study was conducted in compliance with the descriptive
research between 25 May 2017 and 15 June 2017. The target population of the
study has consisted of 216 inviduals and 190 volunteer students have been taken
into scope of the research. Data of the
research has been collected by face-to-face interview method by using
"Data Collection Form". In assessment of the data; number,
percentage, chi-square tests were utilized.
Results:
43.7% of the students
are in the age group of 18-20, 72.6% of them are female, 89.5% of them use
complementary and alternative treatments. It has been detected that 42.5% of
the students use physical and mental treatments, 34.5% of them use physical
therapies, 12.4% use alternative and medical systems, and 10.4% of them use
energy treatments. It has been determined that 55.9% of them have learnt/heard
about these methods on the internet, 33.5% of them from a friend, and 12.4% of
them from a relative/neighbor.
Conclusion:
94.7% of the students have never been trained in relation with TAT and
81.8% of them have expressed that they want to be trained. Since guidance of
internet stands out in use of TAT methods, it is considered that trainings for
students shall benefit.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 3 |