BibTex RIS Kaynak Göster

Problem Solving Applications in Chemistry Laboratory

Yıl 2013, , 39 - 52, 01.05.2013
https://doi.org/10.9779/PUJE421

Öz

In the study, it was aimed to examine perception level of problem solving skills of teacher candidates participating in problem solving applications in chemistry laboratory and the effect of these applications on their perception of problem solving skills. Also it has been examined whether there is a significant relationship between perception of problem solving skills of teacher candidates and science process skills and logical thinking abilities. 72 teacher candidates participated in the study. In the study, perception inventory of problem solving skill, science process skill and logical thinking ability tests have been used as data collection tools. At the end of the statistical analyses, it was determined that teacher candidates perceive their problem solving skills good after realized applications and these applications are significant effect on their perception of problem solving skills. Also a correlation was determined between teacher candidates’ perception of problem solving skills and science process skills and logical thinking abilities.

Kaynakça

  • Aydoğdu, B. (2006). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde bilimsel süreç becerilerini etkileyen değişkenlerin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Bilgin, İ. (2006). The effects of pair problem solving technique incorporating Polya’s problem solving strategy on undergraduate students’ performance in chemistry. Journal of Science Education, 7 (2), 101–106.
  • BouJaoude, S., Salloum, S. ve Abd-El-Khalick, F. (2004). Relationships between selective cognitive variables and students’ ability to solve chemistry problems. Research report. International Journal of Science Education, 26 (1), 63–84.
  • Bozdoğan, A. (2007). Fen bilgisi öğretiminde çalışma yaprakları ile öğretimin öğrencilerin fen bilgisi tutumuna ve mantıksal düşünme becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Cardellini, L. (2006). Fostering creative problem solving in chemistry through group work. Chemistry Education Research and Practice, 7 (2), 131–140.
  • Cracolice, M. S., Deming, J. C. ve Ehlert, B. (2008). Concept learning versus problem solving: A cognitive difference. Journal of Chemical Education, 85 (6), 873–878.
  • Erbaş, S., Şimşek, N. ve Çınar, Y. (2005). Fen bilgisi laboratuarı ve uygulamaları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gallet, C. (1998). Problem-solving teaching in the chemistry laboratory: Leaving the cooks…. Journal of Chemical Education, 75 (1), 72–77.
  • Geban, Ö., Aşkar, P. ve Özkan, İ. (1992). Effects of computer simulations and problem-solving approaches on high school students. Journal of Educational Research, 86 (1), 5–10.
  • Goh, N. K., Toh, K. A. ve Chia, L. S. (1989). Use of modified laboratory instruction for improving science process skills acquisition. Journal of Chemical Education, 66 (5), 430–432.
  • Staer, H., Goodrum, D. ve Hackling, M. (1998). High school laboratory work in western Australia: Openness to inquiry. Research in Science Education, 28 (2), 219–228.
  • Savaşır, İ. ve Şahin. N. H. (1997). Bilişsel-davranışçı terapilerde değerlendirme: Sık kullanılan ölçekler. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Suits, J. P. (2004). Assessing investigative skill development in inquiry-based and traditional college science laboratory courses. School Science and Mathematics, 104 (6), 248–257.
  • Temiz, B. K. (2001). Lise 1. sınıf fizik dersi programının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye uygunluğunun incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Taylan, S. (1990). Heppner’in Problem Çözme Envanterinin Uyarlama, Güvenirlik ve Geçerlik
  • Çalışmalar. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Tobin, K. ve Copie, W. (1981). Test of logical thinking. Educational and. Psychological Measurement, 41 (2), 413–424.
  • Yaman, S. (2005). Fen bilgisi öğretiminde probleme dayalı öğrenmenin mantıksal düşünme becerisinin gelişimine etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 2 (1), 56–70.
  • YÖK Dünya Bankası, (1997). Milli eğitimi geliştirme projesi, hizmet öncesi öğretmen eğitimi. Ankara.
  • Wilson, H. J. (1987). Problem-solving laboratory exercises. Journal of Chemical Education, 64 (10), 895–896.

Kimya Laboratuvarında Problem Çözme Uygulamaları

Yıl 2013, , 39 - 52, 01.05.2013
https://doi.org/10.9779/PUJE421

Öz

Çalışmada kimya laboratuarında problem çözme uygulamalarına katılan öğretmen adaylarının problem çözme becerilerini algılama düzeylerini ve bu uygulamaların problem çözme becerilerini algılamalarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının problem çözme becerilerini algılamaları ile bilimsel işlem becerileri ve mantıksal düşünme yetenekleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmaya 72 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama araçları olarak problem çözme becerisini algılama envanteri, bilimsel işlem becerisi ve mantıksal düşünme yeteneği testleri kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, gerçekleştirilen uygulamalar sonunda öğretmen adaylarının problem çözme becerilerini iyi olarak algıladıkları ve bu uygulamaların problem çözme becerilerini algılama düzeylerini artırmada anlamlı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca problem çözme becerilerini algılamaları ile bilimsel işlem becerileri ve mantıksal düşünme yetenekleri arasında % 1 önem seviyesinde ilişki olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aydoğdu, B. (2006). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde bilimsel süreç becerilerini etkileyen değişkenlerin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Bilgin, İ. (2006). The effects of pair problem solving technique incorporating Polya’s problem solving strategy on undergraduate students’ performance in chemistry. Journal of Science Education, 7 (2), 101–106.
  • BouJaoude, S., Salloum, S. ve Abd-El-Khalick, F. (2004). Relationships between selective cognitive variables and students’ ability to solve chemistry problems. Research report. International Journal of Science Education, 26 (1), 63–84.
  • Bozdoğan, A. (2007). Fen bilgisi öğretiminde çalışma yaprakları ile öğretimin öğrencilerin fen bilgisi tutumuna ve mantıksal düşünme becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Cardellini, L. (2006). Fostering creative problem solving in chemistry through group work. Chemistry Education Research and Practice, 7 (2), 131–140.
  • Cracolice, M. S., Deming, J. C. ve Ehlert, B. (2008). Concept learning versus problem solving: A cognitive difference. Journal of Chemical Education, 85 (6), 873–878.
  • Erbaş, S., Şimşek, N. ve Çınar, Y. (2005). Fen bilgisi laboratuarı ve uygulamaları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gallet, C. (1998). Problem-solving teaching in the chemistry laboratory: Leaving the cooks…. Journal of Chemical Education, 75 (1), 72–77.
  • Geban, Ö., Aşkar, P. ve Özkan, İ. (1992). Effects of computer simulations and problem-solving approaches on high school students. Journal of Educational Research, 86 (1), 5–10.
  • Goh, N. K., Toh, K. A. ve Chia, L. S. (1989). Use of modified laboratory instruction for improving science process skills acquisition. Journal of Chemical Education, 66 (5), 430–432.
  • Staer, H., Goodrum, D. ve Hackling, M. (1998). High school laboratory work in western Australia: Openness to inquiry. Research in Science Education, 28 (2), 219–228.
  • Savaşır, İ. ve Şahin. N. H. (1997). Bilişsel-davranışçı terapilerde değerlendirme: Sık kullanılan ölçekler. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Suits, J. P. (2004). Assessing investigative skill development in inquiry-based and traditional college science laboratory courses. School Science and Mathematics, 104 (6), 248–257.
  • Temiz, B. K. (2001). Lise 1. sınıf fizik dersi programının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye uygunluğunun incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Taylan, S. (1990). Heppner’in Problem Çözme Envanterinin Uyarlama, Güvenirlik ve Geçerlik
  • Çalışmalar. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Tobin, K. ve Copie, W. (1981). Test of logical thinking. Educational and. Psychological Measurement, 41 (2), 413–424.
  • Yaman, S. (2005). Fen bilgisi öğretiminde probleme dayalı öğrenmenin mantıksal düşünme becerisinin gelişimine etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 2 (1), 56–70.
  • YÖK Dünya Bankası, (1997). Milli eğitimi geliştirme projesi, hizmet öncesi öğretmen eğitimi. Ankara.
  • Wilson, H. J. (1987). Problem-solving laboratory exercises. Journal of Chemical Education, 64 (10), 895–896.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

SENAR Temel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Temel, S. (2013). Kimya Laboratuvarında Problem Çözme Uygulamaları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 39-52. https://doi.org/10.9779/PUJE421