The aim of this research is to develop a 3D virtual learning environment that supports collaborative learning, to identify elements that facilitate and obstruct the use of such environments, and to present solutions for problems that appear during the use of such environments. The method used in this study was formative research. The study was conducted with 56 senior students who were at the time studying in the Computer Education and Instructional Technology department at a university located in Ankara, and the implementation process lasted six weeks. In the data collection process, the study used focus group interviews and usage surveys that consisted of closed and open-ended questions. In the data analysis phase, descriptive statistics and content analysis were used. The results have shown that factors that influence the use of 3D virtual learning environments that support collaborative learning are the components of social presence, motivation, and utilization.
social presence 3d virtual learning environments virtual campus collaborative learning in 3d virtual environments
Bu
çalışmanın amacı, işbirlikli öğrenmeyi destekleyen üç-boyutlu sanal dünyaları
öğrenme ortamı olarak geliştirmek ve geliştirilen bu ortamların kullanımını
kolaylaştıran ve engelleyen etkenleri belirleyerek olası kullanımı engelleyici
etkenleri ortadan kaldıracak çözümler sunmaktır. Araştırma yöntemi olarak
biçimlendirici araştırma kullanılmıştır. Araştırma, Ankara ili içerisinde
bulunan bir üniversitenin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bölümünde
4.sınıfa devam eden 56 katılımcı ile yürütülmüştür. Araştırmanın uygulama
aşaması 6 hafta boyunca devam etmiştir. Araştırmanın veri toplama işlemleri,
içerisinde açık ve kapalı uçlu sorular yer alan kullanım anketi ve odak grup görüşmeleri
ile gerçekleşmiştir. Verilerin analizi aşamasında ise nicel veriler için
betimsel istatistik kullanılırken, nitel veriler için ise içerik analizi kullanılmıştır.
Araştırmanın sonuçlarına göre işbirlikli öğrenmeyi destekleyen üç-boyutlu sanal
öğrenme ortamlarının kullanımına etki eden faktörlerin sosyal bulunuşluk,
motivasyon ve kullanımla ilgili bileşenler olduğu görülmüştür.
sosyal bulunuşluk üç-boyutlu sanal öğrenme ortamları sanal kampüs işbirliğine dayalı sanal öğrenme ortamları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |