BibTex RIS Kaynak Göster

The Profile of Education Supervisors in Turkey

Yıl 2013, Cilt: 33 Sayı: 33, 119 - 138, 01.05.2013
https://doi.org/10.9779/PUJE583

Öz

The purpose of this research is to demonstrate supervisors’ demographic, socio and economic characteristics, their life styles and expenses, and their professional features and also to identify supervisors’ opinions of social, economic, political, and professional issues. This is a survey. The sample of this study included 651 supervisor. As a means of data collection was used the questionnaire included 39 questions. Supervisors mostly listened to Turkish folk music. They rather preferred reading novels. Supervisors spent their summer holidays on seaside report areas, and they didn’t have good knowledge of a foreign language. The majority of the participants were a member of any association or union in education. The majority of the participants also reported that they did not find their salaries sufficient enough but they could work in any other institution with a higher salary. Moreover, they expressed that they did not want their children to become supervisors.

Kaynakça

  • Acheson, K. A., & Gall, M. D. (1997). Techniques in the clinical supervision of teachers (4th. ed.). New York, NY: John Wiley & Sons.
  • Açıkgöz, K. (1990). Malatya, Mardin, Diyarbakır illerinde görevli ilköğretim müfettişlerinin çağdaş denetim etkinliklerini uygulama dereceleri ve denetim sürecinde karşılaşılan güçlükler. Malatya: İnönü Üniversitesi Araştırma Raporu.
  • Aksu, M., Daloğlu, A., Yıldırım, S., Kiraz, E., and Demir, C. E. (2007). Öğretmen adayları profili araştırması. İlkoğretmen, 16, 44-49.
  • ANKA. (2010, 18 Mart) Halk TSK'nın yıpratıldığını düşünüyor. Milliyet Gazetesi. S. 1.
  • Arabacı, İ. B. (2012). İl eğitim denetmenlerinin sorunları. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi. 1(1) 1-14.
  • Aypay, A. (2010). Denetici profiline ilişkin sorunlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 8(3), 593-622.
  • Balcı, A. (1995). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: 72 TDFO Bilgisayar- Yayıncılık San. Tic. Ltd. Şti.
  • Balcı, A. ve Yılmaz, K. (2005). Okul yöneticisi profil araştırması. Yayımlanmamış Araştırma.
  • Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi. Başar, H. (1995). Eğtim denetçisi. Ankara: Pegem.
  • Cumhuriyet Gazetesi. (2012, 22 Kasım). Türkiye’nin yarısı başkanlık sistemine karşı. s. 1.
  • Çetin, B. (2012). İlköğretim öğretmen adaylarının profillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 11(3), 5966
  • Glickman, C. D., Gordon, S. P., & Ross-Gordon, J. M. (2004). Supervision and instructional leadership: A developmental approach (6th ed.). Boston: Allyn and Bacon.
  • Karakütük, K., Tunç, B., Özdem, G. ve Bülbül, T. (2008). Eğitim fakültelerinin öğretim elemanı profili. Ankara: Ankara Üniversitesi
  • Eğitim Bilimleri Fakültesi. Yayın No: 205. Karasar, N., (1999). Bilimsel arastırma yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dagıtım.
  • Kaya, U. (2009). Ilköğretim müfettişlerinin iş tatminleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış master tezi). Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Kayıkçı, K. (2004). Millî Eğitim Bakanlığı denetmenlerinin denetim alt sisteminin yapısal sorunlarına ilişkin algıları ve iş doyum düzeyleri. (Yayımlanmamış doktora tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Kızılçaoğlu, A. (2009). Necatibey eğitim fakültesi sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının profili. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(10), 87-105.
  • Kocabaş, A. (2000). Buca eğitim fakültesi örnekleminde sınıf öğretmeni adaylarının profili, Il.UIusal Öğretmen Y e t i ş t i r m e Sempozyumu, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Çanakkale, 469-4
  • Korkmaz, M., & Özdoğan, O. (2005). İlköğretim müfettişlerinin rehberlik görevlerini gerçekleştirme düzeyleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(4), 431-443.
  • Krey D. & Burke, P.J. (1989). A design for instructional supervision. Springfield, Illinois: Charles C.
  • MEB. (1999). Teftiş kurulu başkanlıkları yönetmeliği. 11 Ekim 2012 tarihinde http://mevzuat. meb.gov.tr/html/55.html. adresinden alınmıştır.
  • MEB. (2010). İl eğitim denetmenlerinin 2010 yılı yer değiştirmelerine esas illerin ihtiyacını gösterir tablo. MEB İ l k ö ğ r e t i m Genel Müdürlüğü.
  • Memişoğlu, S. P. (2007). The supervision of information technology classrooms in Turkey: A nationwide survey Australasian Journal of Educational Technology, 23 (4), 529-541. 28 Haziran 2011 tarihinde h t t p : / / w w w . ascilite.org.au/ajet/ajet23/memisoglu. html, adresinden alınmıştır.
  • Neagley, L. & Evans, H.D. (1980). Handbook for effective supervision of ınstruction. (3th.ed) Engle-wood Cliffs, N. J.: Prentice Hall.
  • Tok, T. N. (2004). İlköğretim Müfettişlerinin İş Doyumu ve Örgütsel Bağlılıkları. (Yayımlanmamış Doktora Tezi.) Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • UNESCO (2007). Roles and functions of supervisors. 28 Haziran 2011 tarihinde www.unesco. org./iiep, adresinden alınmıştır.
  • Ünal, A., & Gürsel, M. (2007). İlköğretim denetçilerinin öğrenen organizasyon yaklaşımı açısından değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (18), 463-482.
  • Yaman, S., Evcek, E., & Inandı, Y. (2008). Inspection in elt: the attitudes of English language teachers towards inspectors. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(35), 38Yavuz, Y. (1995). Öğretmenlerin denetim etkinliklerini klinik denetim ilkeleri açısından değerlendirmeleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye.

Türkiye’de Eğitim Denetmenlerinin Profili

Yıl 2013, Cilt: 33 Sayı: 33, 119 - 138, 01.05.2013
https://doi.org/10.9779/PUJE583

Öz

Bu araştırmanın amacı, müfettişlerin demografik ve sosyo-ekonomik özelliklerini, yaşam ve tüketim alışkanlıklarını, akademik niteliklerini ortaya koymak; toplumsal, ekonomik, siyasal ve mesleksel konulardaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir. Çalışmanın örneklemini 651 denetmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 39 sorudan oluşan bir anket kullanılmıştır. Denetmenler, çoğunlukla Türk Halk Müziği dinlemektedirler. En çok okudukları kitap türü, romandır. Yıllık izinlerini daha çok deniz kenarında geçirmektedirler. Yabancı dillerinin iyi düzeyde olmadığını belirtmektedirler. Araştırmaya katılanların çoğunluğu eğitim işkolundaki bir dernek ya da sendikaya üyedir. Tamamına yakını ücretleri yeterli bulmadıklarını, daha iyi bir ücret karşılığında başka bir kuruma geçebileceklerini, çocuklarının müfettişlik mesleğini seçmesini istemediğini belirtmektedirler.

Kaynakça

  • Acheson, K. A., & Gall, M. D. (1997). Techniques in the clinical supervision of teachers (4th. ed.). New York, NY: John Wiley & Sons.
  • Açıkgöz, K. (1990). Malatya, Mardin, Diyarbakır illerinde görevli ilköğretim müfettişlerinin çağdaş denetim etkinliklerini uygulama dereceleri ve denetim sürecinde karşılaşılan güçlükler. Malatya: İnönü Üniversitesi Araştırma Raporu.
  • Aksu, M., Daloğlu, A., Yıldırım, S., Kiraz, E., and Demir, C. E. (2007). Öğretmen adayları profili araştırması. İlkoğretmen, 16, 44-49.
  • ANKA. (2010, 18 Mart) Halk TSK'nın yıpratıldığını düşünüyor. Milliyet Gazetesi. S. 1.
  • Arabacı, İ. B. (2012). İl eğitim denetmenlerinin sorunları. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi. 1(1) 1-14.
  • Aypay, A. (2010). Denetici profiline ilişkin sorunlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 8(3), 593-622.
  • Balcı, A. (1995). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: 72 TDFO Bilgisayar- Yayıncılık San. Tic. Ltd. Şti.
  • Balcı, A. ve Yılmaz, K. (2005). Okul yöneticisi profil araştırması. Yayımlanmamış Araştırma.
  • Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi. Başar, H. (1995). Eğtim denetçisi. Ankara: Pegem.
  • Cumhuriyet Gazetesi. (2012, 22 Kasım). Türkiye’nin yarısı başkanlık sistemine karşı. s. 1.
  • Çetin, B. (2012). İlköğretim öğretmen adaylarının profillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 11(3), 5966
  • Glickman, C. D., Gordon, S. P., & Ross-Gordon, J. M. (2004). Supervision and instructional leadership: A developmental approach (6th ed.). Boston: Allyn and Bacon.
  • Karakütük, K., Tunç, B., Özdem, G. ve Bülbül, T. (2008). Eğitim fakültelerinin öğretim elemanı profili. Ankara: Ankara Üniversitesi
  • Eğitim Bilimleri Fakültesi. Yayın No: 205. Karasar, N., (1999). Bilimsel arastırma yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dagıtım.
  • Kaya, U. (2009). Ilköğretim müfettişlerinin iş tatminleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış master tezi). Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Kayıkçı, K. (2004). Millî Eğitim Bakanlığı denetmenlerinin denetim alt sisteminin yapısal sorunlarına ilişkin algıları ve iş doyum düzeyleri. (Yayımlanmamış doktora tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Kızılçaoğlu, A. (2009). Necatibey eğitim fakültesi sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının profili. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(10), 87-105.
  • Kocabaş, A. (2000). Buca eğitim fakültesi örnekleminde sınıf öğretmeni adaylarının profili, Il.UIusal Öğretmen Y e t i ş t i r m e Sempozyumu, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Çanakkale, 469-4
  • Korkmaz, M., & Özdoğan, O. (2005). İlköğretim müfettişlerinin rehberlik görevlerini gerçekleştirme düzeyleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(4), 431-443.
  • Krey D. & Burke, P.J. (1989). A design for instructional supervision. Springfield, Illinois: Charles C.
  • MEB. (1999). Teftiş kurulu başkanlıkları yönetmeliği. 11 Ekim 2012 tarihinde http://mevzuat. meb.gov.tr/html/55.html. adresinden alınmıştır.
  • MEB. (2010). İl eğitim denetmenlerinin 2010 yılı yer değiştirmelerine esas illerin ihtiyacını gösterir tablo. MEB İ l k ö ğ r e t i m Genel Müdürlüğü.
  • Memişoğlu, S. P. (2007). The supervision of information technology classrooms in Turkey: A nationwide survey Australasian Journal of Educational Technology, 23 (4), 529-541. 28 Haziran 2011 tarihinde h t t p : / / w w w . ascilite.org.au/ajet/ajet23/memisoglu. html, adresinden alınmıştır.
  • Neagley, L. & Evans, H.D. (1980). Handbook for effective supervision of ınstruction. (3th.ed) Engle-wood Cliffs, N. J.: Prentice Hall.
  • Tok, T. N. (2004). İlköğretim Müfettişlerinin İş Doyumu ve Örgütsel Bağlılıkları. (Yayımlanmamış Doktora Tezi.) Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • UNESCO (2007). Roles and functions of supervisors. 28 Haziran 2011 tarihinde www.unesco. org./iiep, adresinden alınmıştır.
  • Ünal, A., & Gürsel, M. (2007). İlköğretim denetçilerinin öğrenen organizasyon yaklaşımı açısından değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (18), 463-482.
  • Yaman, S., Evcek, E., & Inandı, Y. (2008). Inspection in elt: the attitudes of English language teachers towards inspectors. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(35), 38Yavuz, Y. (1995). Öğretmenlerin denetim etkinliklerini klinik denetim ilkeleri açısından değerlendirmeleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Türkay Nuri Tok Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 33 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Tok, T. N. (2013). Türkiye’de Eğitim Denetmenlerinin Profili. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 119-138. https://doi.org/10.9779/PUJE583