Öğretmenlik uygulaması öğretmenliğe giden sürecin en önemli uygulamalarından biridir. Bu sürecin işleyişi ile ilgili yazılı düzenlemeler vardır ve bunlara genel çerçevede uyulmaktadır. Ancak uygulama sürecinde öğretmen adayının yetişmesinde çok büyük rol oynayan uygulama öğretmeni ile dönem boyunca her bir öğretmen adayını ancak bir iki kez gözlemleyebilen uygulama öğretim elemanı çoğunlukla uygun yönlendirme yapmakta yetersiz kalmaktadır. Bu nedenle öğretmenlik uygulamasında dönüt sağlamanın yapılıp yapılmadığı veya nasıl yapıldığını incelemek amacıyla bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla uygulamaya katılan 80 öğretmen adayına süreç sonunda açık uçlu sorulardan oluşan bir sormaca verilmiş ve ayrıca aralarından rasgele belirlenen 25âi ile bu konuda yapılandırılmış görüşme yoluyla da veri toplanmıştır. Yapılan inceleme sonucunda en çok şikayet ettikleri konu gözlemlendikleri dersin iyi bir şekilde planlanması ve sunumuna yönelik kendilerine yeterince dönüt sağlanmadığı olmuştur. Buradan yola çıkarak bu sorunun giderilebilmesi ve gelecek yıllardaki uygulamaların daha verimli olabilmesi için bazı teknik ve yöntemler önerilmiştir.
Teaching Practice is one of the most crucial experiences for student teachers in the process of becoming a teacher. Although there are some arrangements for the application of this process, there are some problems especially in providing sufficient feedback by mentors and university supervisors to student teachers as a result of their presentation in various classes. For this reason, this study aims at finding out as to whether student teachers are given feedback, and if so, to what extent the feedback is provided and how it is carried out. Keeping this purpose in mind, a questionnaire has been developed and given to 80 student teachers to collect data. Moreover, randomly selected 25 student teachers out of 80 have been interviewed to collect more detailed data for the purpose of triangulation. The results show that student teachers complain most about insufficient feedback concerning their planning a lesson and presenting it in the classroom. Finally, some techniques and strategies have been suggested regarding feedback process in teaching practicum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 23 Sayı: 23 |