Learning is meaningful and efficient when peopleâs mind begins thinking and tries to find answers to the questions which immediately asked. âQuestioningâ is action which brings into thinking and then applies learning. The purpose of this study is classified preservice science teachers questioning skills according to Cognitive Domain Level of Bloomâs Taxonomy and detected their level of questioning skills. The results show that preservice science teachers of questioning skills develop on âknowledge and comprehensionâ which are bottom level of Bloomâs taxonomy. But, they have not successful. in âapplication, analysis, synthesis and evaluationâlevels that are involved using knowledge and top of thinking abilities,
Questioning skills Bloomâs taxonomy science education teacher education.
Öğrenme, bireyin düşünmeye açık olduğu anlarda ve özellikle karşı karşıya kaldığı sorulara cevap bulmaya çalıştığı durumlarda daha etkili ve anlamlı olmaktadır. "Soru sorma", düşünmeyi harekete geçiren, dolayısıyla; öğrenmeyi sağlayan bir etkinlik olarak kabul edilir. Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının soru sorma becerilerini, Bloom taksonomisinin Bilişsel Alan Basamaklarına göre sınıflandırmak ve adayların daha çok hangi basamaklarda soru sorduklarını tespit etmektir. Araştırma sonuçlarına göre; Fen Bilgisi öğretmen adaylarının, soru sorma becerilerinin, Bloom taksonomisinin "bilgi ve kavrama" basamaklarında gelişmiş olduğu, ancak öğrenilen bilginin kullanılmasını ve üst düzey düşünmeyi içeren "uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme" basamaklarında, bu tür becerilerinin daha alt seviyelerde olduğu tespit edilmiştir.
Soru sorma becerisi Bloom taksonomisi fen eğitimi öğretmen yetiştirme.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 17 Sayı: 17 |