BibTex RIS Kaynak Göster

x

Yıl 2003, Cilt: 14 Sayı: 14, 33 - 48, 01.02.2003

Öz

The aim of this study is to develop a worksheet to be used so as a guide material by teachers in teaching the relationship between pressure and boiling point of a liquid. Firstly, interviews were undertaken with 36 students to find out students’ misconceptions as either individually or as a group. And then, the worksheet was developed to remedy misconceptions from students’ minds and to provide effective teaching of this topic without misconceptions. Constructivist learning perspective and students’ misconceptions in the interviews were taken into account during the development stage of worksheet. The worksheet implemented in a Lycée 2 classroom with 24 students. The data from the questions in evaluation section of worksheet were analyzed. The results showed that this material is very successful to remedy students’ misconceptions and to provide effective teaching. According to results, some implications for teaching were made.

KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ

Yıl 2003, Cilt: 14 Sayı: 14, 33 - 48, 01.02.2003

Öz

Bu çalışma, basıncın sıvıların kaynama sıcaklığı üzerine etkisini öğretmede öğretmene rehberlik edecek bir çalışma yaprağı geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın başlangıç aşamasında lise seviyesinde toplam 36 öğrenciyle bireysel ve grup mülakatları yürütülerek, basıncın kaynama sıcaklığına etkisiyle ilgili yanılgılar tespit edilmiştir. Yanılgıları gidermek ve etkili kavram öğretimini sağlamak amacıyla konuyla ilgili bir çalışma yaprağı geliştirilmiştir. Materyalin geliştirilmesinde bütünleştirici (constructivist) öğrenme teorisi göz önünde bulundurulmuş ve hazırlama safhasında öğrencilerin basınç-kaynama ilişkisi ile ilgili yanılgıları dikkate alınmıştır. Uygulama, 24 kişilik Lise 2 öğrenci grubu ile birlikte gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonunda materyalin değerlendirme bölümündeki sorulara öğrencilerin verdikleri cevaplardan elde edilen bulgular, öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarını gidermede ve basınç-kaynama ilişkisini anlamada etkili olduğunu kanıtlamıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında, materyalin öğretim sürecinde etkili bir şekilde uygulanabilmesine yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bayram Coştu Bu kişi benim

Faik Özgür Karataş Bu kişi benim

Alipaşa Ayas Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2003
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 14 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Coştu, B., Karataş, F. Ö., & Ayas, A. (2003). KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 33-48.