BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF SPORT ON THE CONCEPT OF EGO OF ADULTS İN AFFECTİVE EXPLOİTATİON AT EDUCATİON

Yıl 2000, Cilt: 7 Sayı: 7, 22 - 34, 01.01.2000

Öz

The concept adolescens (bachelorhood) is appeared from the verb Adolescere. This term is a transition term that express the maturation , development and period between childhood and adult. İn which age it begins and ends changes according to the culturs and societies. İn females it begins 10-12 ages, in males it begins 12-14 ages and it goes on 21 age. Ego is defined as perceiving a person himself. According to the theory of Ego, person behaves in accord to Ego. İt means ego determines behavior. These are behaviors which are accepted as affective exploitation : rejecting a child , not accepting a child, overprotecting , nor indicating affective react, making separation and comparison , connetion in terror and fear, deteriorating, directing toward fault, isolation, neglecting. The aim of this research is investigating the effects of sport to the concept of ego of adults who wre in affective exploitation. The points taken from both data collecting tool of subjects are counted, then found the mean points, standart deviation and t points of both group. According to the datas , it is seen tath the differences between the points of affective exploitation of the adults who are making sport and not making sport are not meaninful. And it is seen that differences between the points of affective exploitation according to the sex are not meaningful, too. The differences between the adults who are making sport and not making sport in affective exploitatin . In other words ; from affective exploitation adıults who are making sport perceive positively than the adults who are not making sport. And females perceive positively than males, too. It is seen that school teams, clup teams are effective in differences at the points of ego

EĞİTİMİN BÜTÜNLÜĞÜ İÇİNDE SPORUN DUYGUSAL İSTİSMARA UĞRAYAN ERGENLERİN BENLİK KAVRAMLARINA ETKİSİ

Yıl 2000, Cilt: 7 Sayı: 7, 22 - 34, 01.01.2000

Öz

Adolescens (Ergen) kavramı latince ‘’Adolescere ‘’ fiilinden türetilmiştir. Bu dönem çocuklukla yetişkinlik arasındaki olgunlaşmayı , gelişmeyi ve süreci ifade eden geçiş dönemidir. Hangi yaşlarda başlayıp hangi yaşlarda bittiği kültürlere ve toplumlara göre değişmekle birlikte , yaklaşık olarak kızlarda 10-12 , erkeklerde 12-14 yaşlarında başlar; 21 yaşına kadar devam eder ( Altıntaş 1991 : 61 ). Benlik kavramı kısaca , kişinin kendini algılaması olarak tanımlanabilir. Benlik kuramına göre ; insan benlik kavramına uygun biçimde davranır. Yani benlik davranışın en önemli belirleyicisidir (Kuzgun , 1983 ). Duygusal istismar olarak kabul edilen davranışlar: Çocuğu reddetme, çocuğu kabul etmeme, aşırı koruma, duygusal tepki gösterememe, ayrım ve karşılaştırma yapma, şiddet ve korkuya dayalı iletişim, kapasite üstü istek ve kendi çıkarlarına kullanma , aşağılama,suça yöneltme, izole etme , ihmal olarak belirlenmiştir (Kars .1995 ) Bu araştırmanın amacı , sporun duygusal istismara uğrayan ergenlerde benlik kavramına etkisinin incelenmesidir. Örneklemi: Denizli Atatürk İlköğretim okulu sekizinci sınıfında okuyan , 37 ‘si erkek , 25 ‘ kız olmak üzere 62 ergen oluşturmaktadır. Okul hentbol ve basketbol takımında yer alan 31 öğrenci deney grubu ve deney grubu ile benzer özelliklere sahip, ancak her hangi bir takımda yer almayan 31 öğrenci de kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Örneklemin yaş ortalaması kızlarda 13 erkeklerde ise 14 olarak olarak bulunmuştur. Ölçme aracı olarak Öğrenci Bilgi Formu ve Offer- Benlik İmgesi Ölçeği kullanılmıştır. Deneklerin her iki veri toplama aracından almış oldukları puanlar hesaplanmış daha sonra her iki grubun ortalama puanları, standart sapmaları ve t puanları bulunmuş , sporun (bağımsız değişken) , duygusal istismara uğrayan ergenlerin ( ara değişken ) ,benlik kavramı ( bağımlı değişken) üzerindeki etkisi t testi ile test edilmiştir. Elde edilen verilere göre örneklemi oluşturan ve spor yapan ergenlerle spor yapmayan ergenlerin duygusal istismar puanları arasındaki farklılaşmanın anlamlı düzeyde olmadığı görülmüştür. Ancak , Örneklemin Benlik Kavramlarına İlişkin puanlarına göre, duygusal istismara uğrayan ergenlerden , spor yapan ve yapmayan ergenlerin benlik kavramları arasındaki farklılaşmanın anlamlı düzeyde olduğu görülmüştür. Diğer bir deyişle duygusal istismara uğrayan ergenlerden spor yapanlar kendilerini spor yapmayanlardan ve kızların kendilerini erkeklerden daha olumlu algıladıkları ortaya çıkmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Gode Bu kişi benim

Firdevs Savi Bu kişi benim

Sevil Savi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2000
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 7 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Gode, O., Savi, F., & Savi, S. (2000). EĞİTİMİN BÜTÜNLÜĞÜ İÇİNDE SPORUN DUYGUSAL İSTİSMARA UĞRAYAN ERGENLERİN BENLİK KAVRAMLARINA ETKİSİ. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(7), 22-34.