Bu çalışma ilköğretim kurumlarındaki okul yöneticilerinin geliştirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 42 okul yöneticisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada, araştırmacı tarafından hazırlanan 16 maddelik okul yöneticilerinin başlıca görev ve sorumluluklarına ilişkin bir anket kullanılmıştır. Anket soruları etkinlikleri gerçekleştirme durumuna uygun olarak üç seçenekli olarak hazırlanmıştır. Sonuçlar okul yöneticilerinin görev ve sorumluluklarından daha çok rutin işleri ilgilendirenleri yaptıkları, sorun çözme, zaman harcamasını önem sırasına göre planlama, işbirliği, personel geliştirme gibi konuları gerçekleştirme durumlarının daha düşük olduğunu ortaya koymuştur. Bu durum okul yöneticilerinin yönetim alanında lisans ve lisans üstü eğitimlerinin olmayışından kaynaklandığını ortaya koymaktadır. Bunun için okul yöneticilerinin geliştirilmesi konusunda işbirliği yapılması gereken kurumlar ele alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2000 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 7 Sayı: 7 |