Within the scope of this
article, primarily, Computational Thinking, STEM approach which emphasize
computational thinking as one of the basic points and the STEAM
(Science-Technology- Engineering, Arts and Mathematics) approach which rose from critics of STEM are
addressed with emphasis in different perspectives from different countries. At
the end of the article, from the viewpoint of literature in our country and
world, some suggestions are presented for future research in STEAM and
Computational Thinking.
Bu makale kapsamında,
öncelikli olarak Bilgi İşlemsel Düşünme (computational thinking) Becerisi ele
alınmış ve bu beceriyi temel noktalarından biri olarak ele alan STEM yaklaşımı
ve bu yaklaşıma getirilen eleştirilerden doğan STEAM
(Fen-Teknoloji-Mühendislik-Sanat-Matematik) yaklaşımı üzerinde durularak farklı
ülkelerdeki eğitimcilerin bakış açıları incelenmeye çalışılmıştır. Makalenin
sonunda ülkemizde ve dünyadaki alan yazın incelemelerinden hareketle fen
eğitiminde STEAM ve Bilgi İşlemsel Düşünme’ye ilişkin gelecek araştırmalara ve
uygulayıcılara öneriler sunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2016 |
Kabul Tarihi | 27 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 41 Sayı: 41 |