This research aims determining effect of digital and media activities on
media and science literacy of middle-school students and parents and
identifying the relationship between them.
Quasi- experimental model has been used by which pretest-posttest studies have
been held on one group by using quantitative data during research. The sample of the research
consists of 60 students and 119 parents who attend a school in the province of
Bursa in the academic year of 2013-2014. According
to data analysis obtained in the research, there is a significant relation
between pretests and posttests about scientific literacy of middle-school students
and parents relating to Digital and Media Activities. There is a relation
between media and scientific literacy of students and mothers as parents. There
is a difference between the applied PISA and TIMSS exams and the students'
science literacy. In the
light of these results, some suggestion has been offered with regard to
focusing on the importance of 21st century skills and literacy, developing
scientific and media literacy level and obtaining more comprehensive results
Media Literacy Scientific Literacy Science Lesson Digital and Media Activities
Bu araştırmada dijital ve
medya etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin ve ebeveynlerinin bilim
okuryazarlığı ve medya okuryazarlığına etkisini tespit etmek ve bu ikisi
arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada
nicel verilerin kullanıldığı tek grup üzerinde ön-son test çalışmalarının yapıldığı
yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2013-2014
eğitim-öğretim yılında Bursa iline bağlı bir okulda öğrenim görmekte olan 60
öğrenci ve 119 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırmadan
elde edilen verilerin analizlerine göre, dijital ve medya etkinlikleri ortaokul
öğrencilerinin ve ebeveynlerin bilimsel
okuryazarlık ön testleri ve son testleri arasında anlamlı bir ilişki
bulunmaktadır. Öğrencilerin ve ebeveyn olarak
annelerin medya ve bilim okuryazarlık düzeyleri arasında bir ilişki
bulunmaktadır. Uygulanan PISA ve TIMSS sınavları ile öğrencilerin bilim
okuryazarlıkları arasında bir farka rastlanmıştır. Bulunan bu sonuçlar
ışığında, 21. yy becerileri okuryazarlıklarının öneminin vurgulanması ve bilim
ve medya okuryazarlık düzeylerinin geliştirilmesi ve daha kapsamlı sonuçlar
elde edilmesi hususunda bazı öneriler sunulmuştur.
Medya Okuryazarlığı Bilim Okuryazarlığı Fen Bilimleri Dersi Dijital ve Medya Etkinlikleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 207 |
Kabul Tarihi | 20 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 43 |