Bu araştırmada iki kategorili Madde Tepki Kuramı modelleri, farklı yetenek kestirim yöntemleri bağlamında incelenmiştir. Araştırma 2015-2016 yılında 8. Sınıf öğrencilerin TEOG sınavının matematik alt testinde yer alan 20 maddeye verdikleri yanıtlar ışığında gerçekleştirilmiştir. Bu verilerden seçkisiz olarak seçilen 4000 yanıtlayıcı, çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veriler üzerinden yetenek kestirimleri ve bu kestirimlere ait standart hata değerleri hesaplanmıştır. Bu kestirimler tekrarlı ölçümler için iki faktörlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak karşılaştırılmıştır. Araştırma bulguları 4PL modelin daha iyi uyum gösterdiğini ortaya çıkartmıştır. WLE yetenek kestirim yönteminin doğruluğu MAP ve EAP yetenek kestirim yönteminin doğruluğundan daha yüksektir. 4PL modele göre WLE, 3PL modele göre MAP yetenek kestirim modelinin standart hata değeri daha düşüktür. En yüksek marjinal güvenirlik katsayı değeri 3PL model için MAP, 4PL model için WLE yöntemine göre gerçekleştirilen kestirimlerden hesaplanmıştır. Araştırma bulgularına dayalı olarak 4 PL model altında WLE kestirim yöntemine göre gerçekleştirilen yetenek puanlarının doğruluğunun yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This research analyzed the two-category Item
Response Theory (IRT) models as part of different ability estimation methods.
The research was carried out in consideration of responses to 20 items under
the Mathematics subtest of TEOG (National Transition from Primary to Secondary
Education) exam by the 8th-grade students in 2015-2016. The study group
consisted of 400 students who were randomly selected from the students
participated in the TEOG exam. Ability estimations and standard error values
for these estimations were calculated based on the data. These estimations were
compared by two-way analysis of variance (ANOVA) for repeated measurements
According to the research findings; it was revealed that the four-parameter
logistic (4PL) item model fit better. In terms of ability estimation methods,
the accuracy of Weighted Likelihood Estimation (WLE) was higher than Maximum A
Posteriori (MAP) and Expected A Posteriori (EAP). WLE and MAP ability estimation
model gave lower standard error values compared to the 4PL and 3PL model,
respectively. The highest marginal reliability coefficient value for the 3PL
model was calculated using estimations made according to MAP while estimations
made according to WLE were used for the 4PL model. According to the research
findings, it was concluded that the accuracy of ability scores obtained by the
WLE estimation method under the 4PL model was higher
ability estimation methods, item response theory, 3 PLM, 4PLM
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 5 Şubat 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020, Sayı 50 |
Bibtex | @araştırma makalesi { pauefd585774, journal = {Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-0085}, eissn = {1309-0275}, address = {}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2020}, number = {50}, pages = {50 - 69}, doi = {10.9779/pauefd.585774}, title = {Comparison of Different Ability Estimation Methods Based on 3 and 4PL Item Response Theory}, key = {cite}, author = {Doğruöz, Ebru and Akın Arıkan, Çiğdem} } |
APA | Doğruöz, E. & Akın Arıkan, Ç. (2020). Comparison of Different Ability Estimation Methods Based on 3 and 4PL Item Response Theory . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , (50) , 50-69 . DOI: 10.9779/pauefd.585774 |
MLA | Doğruöz, E. , Akın Arıkan, Ç. "Comparison of Different Ability Estimation Methods Based on 3 and 4PL Item Response Theory" . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2020 ): 50-69 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/56665/585774> |
Chicago | Doğruöz, E. , Akın Arıkan, Ç. "Comparison of Different Ability Estimation Methods Based on 3 and 4PL Item Response Theory". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2020 ): 50-69 |
RIS | TY - JOUR T1 - 3 ve 4PL Madde Tepki Kuramı Modellerine Göre Farklı Yetenek Kestirim Yöntemlerinin Karşılaştırılması AU - EbruDoğruöz, ÇiğdemAkın Arıkan Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.9779/pauefd.585774 DO - 10.9779/pauefd.585774 T2 - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 50 EP - 69 VL - IS - 50 SN - 1301-0085-1309-0275 M3 - doi: 10.9779/pauefd.585774 UR - https://doi.org/10.9779/pauefd.585774 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Comparison of Different Ability Estimation Methods Based on 3 and 4PL Item Response Theory %A Ebru Doğruöz , Çiğdem Akın Arıkan %T Comparison of Different Ability Estimation Methods Based on 3 and 4PL Item Response Theory %D 2020 %J Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-0085-1309-0275 %V %N 50 %R doi: 10.9779/pauefd.585774 %U 10.9779/pauefd.585774 |
ISNAD | Doğruöz, Ebru , Akın Arıkan, Çiğdem . "Comparison of Different Ability Estimation Methods Based on 3 and 4PL Item Response Theory". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / 50 (Eylül 2020): 50-69 . https://doi.org/10.9779/pauefd.585774 |
AMA | Doğruöz E. , Akın Arıkan Ç. Comparison of Different Ability Estimation Methods Based on 3 and 4PL Item Response Theory. PUJE. 2020; (50): 50-69. |
Vancouver | Doğruöz E. , Akın Arıkan Ç. Comparison of Different Ability Estimation Methods Based on 3 and 4PL Item Response Theory. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; (50): 50-69. |
IEEE | E. Doğruöz ve Ç. Akın Arıkan , "Comparison of Different Ability Estimation Methods Based on 3 and 4PL Item Response Theory", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı. 50, ss. 50-69, Eyl. 2020, doi:10.9779/pauefd.585774 |