Bu çalışmada, öğretmenlerin mesleki motivasyon düzeylerinin belirlenmesine yardım edecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırmaya toplam 1054 ilkokul, ortaokul ve lise öğretmeni katılmıştır. Uygulamanın son aşamasında doğrulayıcı faktör analizi verileri çevrimiçi uygulama ile toplanmıştır. Araştırma bulguları, Öğretmen Mesleki Motivasyonu Ölçeği’nin okul içi faktörler, okul dışı faktörler, mesleki gelişim ve saygınlık ve fiziki imkânlar olmak üzere dört alt boyuttan oluştuğunu göstermektedir. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları, ölçeğin dört faktörlü yapısının kabul edilebilir uyum gösterdiğini ortaya koymaktadır. Kâğıt kalem testi uygulamasının ortaya koyduğu faktör yapısı çevrimiçi uygulama ile de doğrulanmıştır. Ölçeğin alt boyutlarına ilişkin iç güvenirlik katsayıları, hem kâğıt kalem uygulaması için hem de çevrimiçi uygulama için kabul edilebilir sınırların üzerindedir. Araştırma sonucunda, ölçeğin kâğıt kalem ve çevrimiçi formlarının okullarda öğretmen motivasyonunu değerlendirmek üzere kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğuna ilişkin güçlü kanıtlara ulaşılmıştır.
Öğretmen motivasyonu Ölçek geliştirme Çevrimiçi uygulama Kağıt kalem uygulaması
Kırıkkale Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri
2017/054
The study aims to develop a valid and reliable measurement tool that evaluates the motivational dynamics of teaching within its unique conditions, and that can be used to determine the levels of teachers' professional motivation. A total of 1054 primary, secondary, and high school teachers at three different stages were included in the study. In the final stage of the process, the confirmatory factor analysis data were collected through the online administration. The findings of the research have indicated that Teacher Professional Motivation Scale consists of four sub-dimensions as in-school factors, out-of-school factors, professional development and respectability, and physical facilities. The results of the confirmatory factor analysis revealed that the four-factor structure of the scale showed acceptable agreement. The factor structure of the paper-pencil administration was also confirmed by the online administration. The internal reliability coefficients of the sub-scales are above acceptable limits for both for paper-pencil administration and online administration. As a result, the study shows strong evidence that both the paper-pencil form and the online form of the scale are a valid and reliable assessment tool that can be used to evaluate teacher motivation in schools.
Teacher motivation Online administration Paper-and-pencil administration Scale development
2017/054
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2017/054 |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2020 |
Kabul Tarihi | 8 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 51 |