Bu çalışma, üniversitelerin 4.0 sanayi devrimine uyum sağlama sürecinde eğitim-öğretim, teknik altyapı ve uygulama ile yönetim süreçlerinde nasıl bir politika dönüşümüne gereksinim duyduğunu belirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden “durum çalışması” yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Sekiz üniversiteden 15 farklı branşta, dört kadın ve on bir erkek öğretim üyesinden oluşan katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemine göre belirlenmiş olup tamamı yurt dışında bir üniversitede lisansüstü eğitim yapmış ya da bir projeye katılmıştır. Araştırma verileri içerik analizi türlerinden tümevarımcı analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları Türkiye’deki üniversitelerin dördüncü sanayi devriminin ihtiyaç duyduğu insan kaynağını yetiştirebilmesi için önemli politika dönüşümlerine gereksinimin duyduğunu göstermiştir. Bu sonuca ek olarak mevcut yapılar ve politikaların daha çok reaktif olduğu ve endüstri 4.0 için proaktif yapılara ihtiyaç olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Üniversitelerdeki kütüphane, derslik, laboratuvarların fiziksel kapasitesinin öğrenci sayısına göre yetersiz, dijital bilgi kaynaklarına erişimin sınırlı olduğu anlaşılmıştır. Öğretim programının genelde teorik ve ders içeriklerinin yoğun olduğu, derslerin genelde ansiklopedik bilgi aktarımı şeklinde yürütüldüğü sonucuna ulaşılmıştır.
4.0 industrial revolution 21st year skills higher education education policies
Yok
Yok
Çalışmaya görüşleriyle katkı sağlayan öğretim üyelerine teşekkür ederiz. Ayrıca derginizi ESCI de taranan bir yayın kalitesine ulaştırdığınız için sizlere teşekkür ediyorum.
Universities are expected to have leading roles to increase their global competitiveness by adapting themselves to the 4.0 industrial revolution. In order to conduct these roles, they need to transform their policies in education, teaching, research and product development. Therefore, this study aims to determine what kind of policy transformation universities need to catch 4.0 industrial revolution regarding education-instruction, technical infrastructure and administrative structures. The research was designed with a qualitative phenomonological method. The participants consisted of 15 faculty members who had post graduate degree or served for a while at a university abroad. They were determined by using purposeful sampling method. The data were gatherede with a semi-structured interview technique and analyzed with inductive analysis method. Research results showed that universities need major policy shifts in order to train human resources needed by 4.0 industrial revolution in Turkey. Also, it was discovered that the pyhsical capacity of classrooms, libraries and laboratories is insufficient according to the number of students and the curriculum is generally theory-based and course contents are very intensive.
4.0 industrial revolution 21st year skills higher education education policies
Yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 26 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 53 |