Yaratıcı drama bireyi öğrenme sürecinde etkin kılan, yaparak ve yaşayarak öğrenmesine olanak sağlayan bir yöntemdir. İlkokullarda ve okul öncesi eğitim kurumlarında yaratıcı drama çalışmaları sınıfın öğretmeni tarafından yapılmaktadır. Bu nedenle hizmet öncesinde yaratıcı drama çalışmalarına ilişkin edinilmiş olan deneyimler oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının yaratıcı drama yöntemini kullanmaya ilişkin öz yeterlik algılarını farklı değişkenlere göre değerlendirmek ve öğretmen adaylarının konuya ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada karma yönteme başvurulmuştur. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılının güz döneminde Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde gerçekleştirilmiştir (n= 302). Katılımcılar okulöncesi eğitimi öğretmenliği (n=173) ve sınıf öğretmenliği programlarında (n=129) öğrenim gören öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Nitel verilerin elde edilmesinde ise 16 öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde Can ve Cantürk Günhan (2009) tarafından geliştirilen "Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlik Algısı Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmaya göre öğretmen adaylarının yaratıcı drama yöntemini kullanmaya ilişkin algıları öğrenim gördükleri programa ve cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Nitel verilerin sonuçlarına göre öğretmen adayları yaratıcı drama yönteminin kendi mesleki becerilerini olduğu kadar öğrencilerinin derste etkin katılımını, sosyal becerilerini geliştireceğini belirtmiştir.
yaratıcı drama öz yeterlik okul öncesi eğitim ve sınıf öğretmenliği.
Destekleyen herhangi bir kurum bulunmamaktadır.
-
-
Creative drama is a method that makes the individual act in the learning process and enables them to learn by doing and experiencing. Creative drama activities in primary and pre-school education institutions are carried out by the classroom teacher. For this reason, pre-service creative drama work experience is very important. The purpose of this study is to evaluate the self-efficacy perceptions of teacher candidates regarding using the creative drama methods according to different variables and to determine the opinions of teacher candidates on the subject. A mixed-method was used in the research. The research was carried out at Pamukkale University Faculty of Education in the fall semester of the 2018-2019 academic year (n= 302). The participants consisted of pre-service teachers studying in preschool education teaching (n=173) and classroom teaching programs (n=129). In order to obtain qualitative data, 16 students were interviewed. "Self-efficacy Perception Scale for Using Creative Drama Method" developed by Can and Cantürk Günhan (2009) was used to obtain research data. According to the research, the perceptions of teacher candidates towards using the creative drama method do not show a significant difference according to the program they are studying and the gender variable. According to the results of the qualitative data, pre-service teachers stated that the creative drama method would improve their students' active participation and social skills as well as their professional skills.
creative drama self-efficacy preschool education and classroom teaching.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 26 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 56 |