Bu araştırmanın amacı öğretmen ve öğrenci algılarına göre uzaktan eğitimle merkezi sınavlara hazırlanmanın ve hazırlamanın avantaj ve dezavantajlarını ortaya çıkartmaktır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji (olgubilim) deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma gruplarını 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında Kahramanmaraş ili merkez ilçelerinde farklı lise türlerinde görev yapan ve uzaktan eğitimle öğrencileri Yükseköğretim Kurumları Sınavlarına hazırlayan 15 öğretmen ve aynı sınava hazırlanan 91 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ve açık uçlu anket formu kullanılmıştır. Verilerin toplanması 9 farklı lisede dört ayda gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada öğrencileri merkezi sınavlara uzaktan eğitim ile hazırlamanın; zaman kayıplarını ortadan kaldırması, materyal çeşitliliği sağlaması, imkân ve fırsat eşitliğini sağlaması, soru çözümünü kolaylaştırması birçok açıdan öğretmene avantaj sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca uzaktan eğitim ile merkezi sınavlara hazırlanmanın öğrencilere; sınava hazırlanmaya daha çok zaman bırakması, ders çalışmanın bölünmemesi, bireysel farklılıklara uygun olması, daha az stres yaşatması, öz yönelimli öğrenmeye uygun olması, rahat çalışma ortamı sunması ve içerik zenginliği sağlaması bakımından da avantajlar sunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre uzaktan eğitimde öğrenci ve öğretmenlerin kullanabileceği dijital içeriklerin zenginleştirilmesi ve öğrencilerin rehberlik hizmetlerinden daha etkili bir şekilde yararlanabilmesi sağlanabilir.
Uzaktan Eğitim Uzaktan Eğitimin Avantajları Merkezi Sınavlar Eğitim Bilişim Ağı
The aim of this research is to reveal the advantages and disadvantages of being prepared and preparing the students for central exams with distance education according to the perceptions of teachers and students. The research was carried out in the phenomenology (phenomenology) pattern, one of the qualitative research designs. The study groups of the research consisted of 15 teachers working in different types of high schools in the central districts of Kahramanmaraş province in the 2020-2021 academic year and preparing students for the Higher Education Institutions Examinations with distance education and 91 students preparing for the same exam. In the study, semi-structured interview form and open-ended questionnaire form developed by the researchers were used to collect data. Data collection was carried out in 9 different high schools in four months. Content analysis was used to analyze the obtained data. In the research, it has been concluded that preparing students for central exams with distance education provides advantages to the teacher in many respects; eliminating waste of time, providing material diversity, providing equality of opportunity and opportunity, facilitating the solution of questions. In addition, it has been concluded that preparing students for central exams with distance education offers advantages in terms of leaving more time to prepare for the exam, not interrupting the study, being suitable for individual differences, less stress, being suitable for self-directed learning, providing a comfortable working environment and providing a richness of content. According to the results of the research, it can be ensured that the digital content that students and teachers can use in distance education can be enriched and students can benefit from guidance services more effectively.
distance education advantages of distance education central exams education information network
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 24 Şubat 2022 |
Kabul Tarihi | 22 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 58 |