Bu araştırma kültürel spor ahlakı bilinci kazanma amacına erişim düzeyini ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmeyi hedeflemektedir. Sporun icra edildiği ortamlar bir bakıma bireylerin aldıkları ahlak eğitiminin uygulama alanıdır. Ayrıca spor, bireylerin kötü alışkanlıklardan uzaklaşmasının bir yoludur. Bu bakımdan sporla ilgilenen herkese hitap eden, Türk kültürüne özgü bir ölçeğin geliştirilmesini amaçlayan bu araştırma kültürel ve eğitimsel bir ihtiyacı karşılamaktadır. Çalışmada karma yöntem desenlerinden keşfedici sıralı desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklem grubu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Sivas ilinde öğrenim gören öğrencilerdir. Çalışmada açımlayıcı faktör analizi ve güvenirlik analizi için 334, doğrulayıcı faktör analizi için 306 öğrenciye ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda 16 madde ve iki boyuttan oluşan, toplam varyansın %48.808’ini açıklayan bir ölçek geliştirilmiştir. Ölçeğin Cronbach Alfa değeri .88, iki yarı güvenirliği .77’dır. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ortaya çıkan modelin uyum indeksleri x2/sd=2.393, RMSEA=.065, RMR=.028, SRMR=.047, NFI=901, GFI=.915, AGFI=.886, CFI=.940, TLI=.928, IFI=.940 şeklindedir. Bu sonuçlar geliştirilen ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.
Din Eğitimi Kültürel Değer Öğretimi Ölçek Spor Ahlakı Sporda Ahlaki Olgunluk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2 |