Muhasebenin, ticaretin doğuşuyla oluşan düzensizliği gidermek amacıyla ortaya çıktığı bilinmektedir. İnsanlık için gerekli olan bu sistemin öğretilmesinde yükseköğrenime büyük pay düşmektedir. Bireylere mesleki bilgi ve becerilerin okullarda öğretilmesi ve iş dünyasına tam donanımlı bir şekilde hazırlanması, onların işlerinde verimlilik, takdir, mutluluk ve dolayısıyla süreklilik sağlamaktadır. Mesleğin seçim aşaması, eğitimi, çalışma koşulları ve iş-yaşam dengesi göz önüne alındığında, bireylerin bu mesleği neden devam ettirmedikleri sorusu bu araştırmanın konusunu oluşturmuştur.
Araştırma muhasebe mezunlarının muhasebe mesleğine devam etmelerini engelleyen nedenleri Balıkesir ili evreni üzerinden incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma tekniğidir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak 21 muhasebe mezununun katılımıyla gerçekleşen derinlemesine görüşmeler sonucunda elde edilen veriler analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda muhasebe mezunlarının gelir, iş başvurularında deneyimli eleman istenmesi, aile, iş bulamama ve çalışma isteğinin kalmaması gibi nedenlerle mesleğe devam etmedikleri tespit edilmiştir.
Muhasebe Mezunu Türkiye’de Muhasebe Mesleği Nitel Araştırma Meslek Engelleri Balıkesir.
Accounting is known to have emerged to address the disorganization caused by the rise of commerce. Higher education plays a vital role in teaching this system, which is essential for humanity. Equipping individuals with vocational knowledge and skills during their education and preparing them for the business world ensures efficiency, job satisfaction, happiness, and ultimately continuity in their careers. This study focuses on the factors that prevent individuals from continuing a career in accounting, considering aspects such as career selection, education, working conditions, and work-life balance.
The research was conducted in the province of Balıkesir, aiming to examine why accounting graduates choose not to pursue the profession. The study employed a qualitative research method. Data were collected through in-depth interviews using a semi-structured interview form with 21 participants from the accounting profession. The findings revealed that accounting graduates refrained from continuing their careers in accounting due to reasons such as low income, the demand for experienced personnel in job applications, family-related factors, difficulty in finding a job, and lack of motivation to work in the field.
Accounting Graduate Accounting Profession in Türkiye Qualitative Research Vocational Obstacles Balıkesir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finansal Muhasebe |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisinde yayınlanmış makalelerin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.