“Duygusal Düzenleme” modeli, literatürde negatif bir duygu veya düşünceyi ortadan kaldırma amacı için bireylerin kullandıkları metotlardan oluşmaktadır. Bu duygusal düzenleme metotlarının tüketicilerin hedonik bir ürünü tercih ettiklerinde de herhangi negatif bir olguyu azaltabileceği düşünülmektedir. Çalışmanın amacı, duygusal düzenleme metotlarının, yeniden düzenleme ve baskılama tükenmişlik hissiyatları ile hedonik tercihler arasındaki ilişkiyi nasıl etkilediğini sorgulamaktır. Yapılan iki çalışma sonucunda, tükenmişlik hissiyatı yüksek olan katılımcıların hedonik ürünlere verdikleri değerin ve hedonik ürün tercihlerinin yeniden düzenleme baskılama yoluyla arttığı azaldığı görülmüştür
“Emotion Regulation” model consists of methods that aim to disregard a negative emotion or a thought by individuals. It can be thought that these emotion regulation methods may reduce any negative issue when consumers prefer a hedonic product. The aim of this research is to investigate how emotion regulation methods affect the relationship between emotional burnout syndrome and hedonic preferences. Two studies show that participants who experience high levels of burnout value of hedonic products and number of hedonic products preferred increases decreases via regulation suppression
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 14 |