BibTex RIS Kaynak Göster

CİNSİYET FARKLILIKLARI AÇISINDAN SMS KISA MESAJ REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞLAR: ISPARTA İLİNDE BİR UYGULAMA

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 9, 83 - 101, 01.06.2012

Öz

Bu araştırmada; Isparta ilindeki tüketicilerin SMS reklamlarına yönelik tutum ve davranışlarına, cinsiyetleri açısından açıklık getirilmeye çalışılmış ve sorgulanmıştır. Araştırma sonuçları, kadınların erkeklere göre SMS reklamlarına yönelik daha olumlu tutum ve davranışlara sahip olduğunu ortaya koymuştur. Tutum açısından kadınların, erkeklere göre kişiselleştirilmiş SMS reklamlarına yönelik daha fazla olumlu bir tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Davranış açısından ise, kadınların, erkeklere oranla SMS reklamı yapılan malla ilgili alışveriş mekanlarına gitme eğilimlerinin daha fazla oldukları tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: SMS Reklamcılığı, SMS Reklama Yönelik Tutum ve Davranışlar, Cinsiyet

Kaynakça

  • Bamba, F. ve S. J. Barnes, (2007). SMS Advertising, Permission and The Consumer: A Study, Business Process Management Journal, Vol.13 No.6, s. 815-829.
  • Barutçu, S. ve M. Ö. Göl, (2009). Mobil Reklamlar ve Mobil Reklam Araçlarına Yönelik Tutumlar, KMU İİBF Dergisi, Yıl 11, Sayı 17, s.24-41.
  • Carroll, A., S. J. Barnes, E. Scornavacca ve K. Fletcher, (2007). Consumer Perceptions and Attitudes Towards SMS Advertising: Recent Evidence from New Zealand, International Journal of Advertising, Vol.26, No.1, s.79-98.
  • Çakır, V. ve V. Çakır, (2007). Televizyon Reklamlarının Algılanan Değeri ve Reklam Tutumu İlişkisi: Bir Yapısal Eşitlik Modeli, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 30, s.37-58.
  • Çakır, F., M. Çakır ve T. H. Çiftçi, (2010). Tüketicilerin SMS Reklam Mesajlarına Yönelik Tutum ve Davranışları”, Adnan Menderes Üniversitesi Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt 2, No.1, s.27-35.
  • Drossos, D., G. M. Giaglis, G. Lekakos, F. Kokkinaki ve M. G. Stavraki, (2007). Determinants of Effective SMS Advertising: An Experimental Study, Journal of Interactive Advertising, Vol.7 No.2, s.16-27.
  • İspir, N. B. ve K. H. Suher, (2009). SMS Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumları, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 5, No.4, s.5-17.
  • Karaca, Y ve İ. Ateşoğlu, (2006). Mobil Reklamcılık ve Uygulamaları: Kavramsal Bir Çerçeve”, Pazarlama İletişimi ve Kültürü Dergisi, Cilt 5, No. 8, s.37-43.
  • Karjaluoto, H., H. Lehto, M. Leppaniemi, ve C. Jayawardhena, (2008a).Exploring Gender Influence on Customer’s Intention to Engage Permission-Based Mobile Marketing, Electronic Markets, Vol.18, No.3, s.242-259.
  • Karjaluoto, H., M. Leppaniemi, C. Standing, S. Kajalo, M. Merisavo, V. Virtanen ve S. Salmenkivi (2006b). Individual Differences in the Use of Mobile Services Among Finnish Consumers, International Journal of Mobile Marketing, Vol.1, No.2, s.4–10.
  • Koç E., (2011). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, 3. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Nakip, M., (2003). Pazarlama Araştırmaları, Teknikler ve Uygulamalar, 1.Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Nysveen, H., P. E. Pedersen ve H. Thorbjornsen, (2005). Explaining Intention to Use Mobile Chat Services: Moderating Effects of Gender, Journal of Consumer Marketing, Vol.22, No.5, s.247-56.
  • Odabaşı, Y. ve G. Barış, (2003). Tüketici Davranışı, 3. Baskı, İstanbul, Mediacat Kitapları. Okazaki, S., (2007). Exploring Gender Effects in a Mobile Advertising Context: On the Evaluation of Trust, Attitudes, and Recall, Sex Roles, Vol.57, No.11-12, s.897–908.
  • Özgür A. Z.(2001). TV Reklam Filmlerinin Yaratıcı ve Yapım Süreçleri Açısından Değerlendirilme Standartları, Selçuk Üniversitesi İletişim Dergisi, Yıl 1, Sayı 4.
  • Palanisamy, R. (2004). Impact of Gender Differences on Online Consumer Characteristics on Web-Based Banner Advertising Effectiveness, Journal of Services Research, Vol.4, No.2, s.45-74.
  • Quah S. ve G. L. Lim, (2002). Push Selling-Multicast Messages to Wireless Devices Based on The Publish/Subscribe Model, Electronic Commerce Research and Applications, Vol.1, No.3-4, s.235-246.
  • Rittippant, N., J. Witthayawarakul, P. Limpiti ve N. Lertdejdecha, (2009). Consumers’ Perception of the Effectiveness of Short Message Service (SMS) and Multimedia Message Service (MMS) as Marketing Tools, Proceedings of World Academy of Science, Engineering And Technology, Vol.41, No.53, s.815-821.
  • Scharl A., A. Dickinger ve T. Murphy, (2005). Diffusion and Success Factors of Mobile Marketing, Electronic Commerce Research and Applications, Vol.4, No.2, s.159- 173.
  • Standing, C., S. Benson ve H. Karjaluoto, (2005). Consumer Perspectives On Mobile Advertising And Marketing, Anzmac Conference: Electronic Marketing, http://smib.vuw.ac.nz:8081/www/anzmac2005/cd-site/pdfs/12-ElectronicMarketing/12-Standing.pdf., 01.03.2011.
  • Tsang, M., S. Ho ve T. Liang, (2004). Consumer Attitudes Toward Mobile Advertising: An Empirical Study, International Journal of Electronic Commerce, Vol.8, No.3, s.65-78.
  • Usta R., (2009). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Reklamcılığa Karşı Tutumları, Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Dergisi, Cilt 10, No.2, s.294-309.
  • Ünsal, Y., (1984). Bilimsel Reklam ve Pazarlamadaki Yeri, 2. Baskı, ABC Kitabevi, İstanbul,.
  • Ververidis, C. ve G. C. Polyzos, (2002). Mobile Marketing Using a Location Based Service, http://mm.aueb. gr/ publications/2002-Mobile-M-Business.pdf. 19.04.2005
  • Waldt, D. L. R., T. M. Rebello ve W. J. Brown, (2009). Attitudes of Young Consumers Towards SMS Advertising, African Journal of Business Management Vol.3, No.9, s.444-452.
  • Wolin, L. D. ve P. Korgaonkar, (2003). Web Advertising: Gender Differences in Beliefs, Attitudes and Behavior, Internet Research, Electronic Networking Application and Policy, Vol.13, No.5, s.375-385.
  • Xu, D. J., (2006). The Influence of Personalization in Affecting Consumer Attitudes Toward Mobile Advertising in China, Journal of Computer Information Systems, Vol.47, No.2, s.9-19.
  • Zhang, J. ve E. Mao, (2008), Understanding The Acceptance of Mobile SMS Advertising Among Young Chinese Consumers, Psychology & Marketing, Vol.25, No.8, s.787– 805.

ATTITUDES AND BEHAVIOUR FOR SMS SHORT MESSAGE IN TERMS OF GENDER DIFFERENCES: AN APPLICATION IN

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 9, 83 - 101, 01.06.2012

Öz

In this study, the attitude and behaviours of consumers for SMS advertisements in terms of their genders are tried to be clarified and questioned. Study results reveal that women have more positive attitude and behaviours towards SMS advertisements compared to men. It is determined that women have more positive attitude for personalized SMS advertisements in terms of attitude compared to men. As for the behaviour, it is identified that women have more trends to go shopping areas of the SMS advertised product than men. Key Words: SMS Advertising, Attitude and Behaviours for SMS Advertising, Gender

Kaynakça

  • Bamba, F. ve S. J. Barnes, (2007). SMS Advertising, Permission and The Consumer: A Study, Business Process Management Journal, Vol.13 No.6, s. 815-829.
  • Barutçu, S. ve M. Ö. Göl, (2009). Mobil Reklamlar ve Mobil Reklam Araçlarına Yönelik Tutumlar, KMU İİBF Dergisi, Yıl 11, Sayı 17, s.24-41.
  • Carroll, A., S. J. Barnes, E. Scornavacca ve K. Fletcher, (2007). Consumer Perceptions and Attitudes Towards SMS Advertising: Recent Evidence from New Zealand, International Journal of Advertising, Vol.26, No.1, s.79-98.
  • Çakır, V. ve V. Çakır, (2007). Televizyon Reklamlarının Algılanan Değeri ve Reklam Tutumu İlişkisi: Bir Yapısal Eşitlik Modeli, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 30, s.37-58.
  • Çakır, F., M. Çakır ve T. H. Çiftçi, (2010). Tüketicilerin SMS Reklam Mesajlarına Yönelik Tutum ve Davranışları”, Adnan Menderes Üniversitesi Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt 2, No.1, s.27-35.
  • Drossos, D., G. M. Giaglis, G. Lekakos, F. Kokkinaki ve M. G. Stavraki, (2007). Determinants of Effective SMS Advertising: An Experimental Study, Journal of Interactive Advertising, Vol.7 No.2, s.16-27.
  • İspir, N. B. ve K. H. Suher, (2009). SMS Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumları, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 5, No.4, s.5-17.
  • Karaca, Y ve İ. Ateşoğlu, (2006). Mobil Reklamcılık ve Uygulamaları: Kavramsal Bir Çerçeve”, Pazarlama İletişimi ve Kültürü Dergisi, Cilt 5, No. 8, s.37-43.
  • Karjaluoto, H., H. Lehto, M. Leppaniemi, ve C. Jayawardhena, (2008a).Exploring Gender Influence on Customer’s Intention to Engage Permission-Based Mobile Marketing, Electronic Markets, Vol.18, No.3, s.242-259.
  • Karjaluoto, H., M. Leppaniemi, C. Standing, S. Kajalo, M. Merisavo, V. Virtanen ve S. Salmenkivi (2006b). Individual Differences in the Use of Mobile Services Among Finnish Consumers, International Journal of Mobile Marketing, Vol.1, No.2, s.4–10.
  • Koç E., (2011). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, 3. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Nakip, M., (2003). Pazarlama Araştırmaları, Teknikler ve Uygulamalar, 1.Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Nysveen, H., P. E. Pedersen ve H. Thorbjornsen, (2005). Explaining Intention to Use Mobile Chat Services: Moderating Effects of Gender, Journal of Consumer Marketing, Vol.22, No.5, s.247-56.
  • Odabaşı, Y. ve G. Barış, (2003). Tüketici Davranışı, 3. Baskı, İstanbul, Mediacat Kitapları. Okazaki, S., (2007). Exploring Gender Effects in a Mobile Advertising Context: On the Evaluation of Trust, Attitudes, and Recall, Sex Roles, Vol.57, No.11-12, s.897–908.
  • Özgür A. Z.(2001). TV Reklam Filmlerinin Yaratıcı ve Yapım Süreçleri Açısından Değerlendirilme Standartları, Selçuk Üniversitesi İletişim Dergisi, Yıl 1, Sayı 4.
  • Palanisamy, R. (2004). Impact of Gender Differences on Online Consumer Characteristics on Web-Based Banner Advertising Effectiveness, Journal of Services Research, Vol.4, No.2, s.45-74.
  • Quah S. ve G. L. Lim, (2002). Push Selling-Multicast Messages to Wireless Devices Based on The Publish/Subscribe Model, Electronic Commerce Research and Applications, Vol.1, No.3-4, s.235-246.
  • Rittippant, N., J. Witthayawarakul, P. Limpiti ve N. Lertdejdecha, (2009). Consumers’ Perception of the Effectiveness of Short Message Service (SMS) and Multimedia Message Service (MMS) as Marketing Tools, Proceedings of World Academy of Science, Engineering And Technology, Vol.41, No.53, s.815-821.
  • Scharl A., A. Dickinger ve T. Murphy, (2005). Diffusion and Success Factors of Mobile Marketing, Electronic Commerce Research and Applications, Vol.4, No.2, s.159- 173.
  • Standing, C., S. Benson ve H. Karjaluoto, (2005). Consumer Perspectives On Mobile Advertising And Marketing, Anzmac Conference: Electronic Marketing, http://smib.vuw.ac.nz:8081/www/anzmac2005/cd-site/pdfs/12-ElectronicMarketing/12-Standing.pdf., 01.03.2011.
  • Tsang, M., S. Ho ve T. Liang, (2004). Consumer Attitudes Toward Mobile Advertising: An Empirical Study, International Journal of Electronic Commerce, Vol.8, No.3, s.65-78.
  • Usta R., (2009). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Reklamcılığa Karşı Tutumları, Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Dergisi, Cilt 10, No.2, s.294-309.
  • Ünsal, Y., (1984). Bilimsel Reklam ve Pazarlamadaki Yeri, 2. Baskı, ABC Kitabevi, İstanbul,.
  • Ververidis, C. ve G. C. Polyzos, (2002). Mobile Marketing Using a Location Based Service, http://mm.aueb. gr/ publications/2002-Mobile-M-Business.pdf. 19.04.2005
  • Waldt, D. L. R., T. M. Rebello ve W. J. Brown, (2009). Attitudes of Young Consumers Towards SMS Advertising, African Journal of Business Management Vol.3, No.9, s.444-452.
  • Wolin, L. D. ve P. Korgaonkar, (2003). Web Advertising: Gender Differences in Beliefs, Attitudes and Behavior, Internet Research, Electronic Networking Application and Policy, Vol.13, No.5, s.375-385.
  • Xu, D. J., (2006). The Influence of Personalization in Affecting Consumer Attitudes Toward Mobile Advertising in China, Journal of Computer Information Systems, Vol.47, No.2, s.9-19.
  • Zhang, J. ve E. Mao, (2008), Understanding The Acceptance of Mobile SMS Advertising Among Young Chinese Consumers, Psychology & Marketing, Vol.25, No.8, s.787– 805.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yasemin Karaca Bu kişi benim

Pervin Tekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Karaca, Y., & Tekin, P. (2012). CİNSİYET FARKLILIKLARI AÇISINDAN SMS KISA MESAJ REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞLAR: ISPARTA İLİNDE BİR UYGULAMA. Pazarlama Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 5(9), 83-101.