Bu araştırmada; Isparta ilindeki tüketicilerin SMS reklamlarına yönelik tutum ve davranışlarına, cinsiyetleri açısından açıklık getirilmeye çalışılmış ve sorgulanmıştır. Araştırma sonuçları, kadınların erkeklere göre SMS reklamlarına yönelik daha olumlu tutum ve davranışlara sahip olduğunu ortaya koymuştur. Tutum açısından kadınların, erkeklere göre kişiselleştirilmiş SMS reklamlarına yönelik daha fazla olumlu bir tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Davranış açısından ise, kadınların, erkeklere oranla SMS reklamı yapılan malla ilgili alışveriş mekanlarına gitme eğilimlerinin daha fazla oldukları tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: SMS Reklamcılığı, SMS Reklama Yönelik Tutum ve Davranışlar, Cinsiyet
SMS Reklamcılığı SMS Reklama Yönelik Tutum ve Davranışlar Cinsiyet
In this study, the attitude and behaviours of consumers for SMS advertisements in terms of their genders are tried to be clarified and questioned. Study results reveal that women have more positive attitude and behaviours towards SMS advertisements compared to men. It is determined that women have more positive attitude for personalized SMS advertisements in terms of attitude compared to men. As for the behaviour, it is identified that women have more trends to go shopping areas of the SMS advertised product than men. Key Words: SMS Advertising, Attitude and Behaviours for SMS Advertising, Gender
SMS Advertising Attitude and Behaviours for SMS Advertising Gender.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 9 |