İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından yayıma hazırlanan İstanbul Eğitim Dergisi (ISTJ), eğitim bilimleri alanında akademik çalışmalar yapan öğretmenlerin, okul yöneticilerinin, araştırmacıların özgün, güncel, alana katkı sunabilecek çalışmalarını yayımlayabilecekleri ulusal ve uluslararası saygın indekslerde dizinlenen bir dergi seçeneği olmayı ve bu çalışmalardan elde edilen bulguları ilgili tüm paydaşlar ve kurumlarla incelemeyi, değerlendirmeyi ve tartışmayı amaçlar. ISTJ, okul-aile-fakülte iletişimini ve iş birliğini çok yönlü artırabilecek, sahada uygulanabilirliği ve etki potansiyeli yüksek, iyi örneklik teşkil edebilecek veri temelli akademik araştırmalara öncelik verir. 30 Haziran ve 30 Aralık tarihlerinde yılda iki sayı olarak yayımlanan, açık erişimli ve hakemli bir akademik dergi olan ISTJ, Türkçe veya İngilizce yazılmış makaleleri kabul eder. ISTJ'te, yazarların ve hakemlerin birbirlerinin kimliklerini bilmedikleri çift taraflı kör hakemlik modeli kullanılır.