BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik Eğitiminde Sayıların Önemi: Özel Sayı ve Sistemlerinin Keşfedilmesi Örneği

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 4, 290 - 297, 01.01.2017

Öz

Bu çalışma; literatürde mevcut olan özel sayı ve sistemlerinin öğrenciler tarafından keşfedilmesi amaçlanarak hazırlanmıştır. Öğrencilerin özel sayı ve sistemlerini keşfederek matematiğe karşı ilgilerinin artması böylece matematiği daha çok severek çalışması amaçlanmıştır. Matematikte artan başarı aynı zamanda fizik ve kimya gibi sayısal öğrenme gerektiren derslerde de başarı getirmektedir. Acaba literatürde olan fakat ders kitaplarında veya matematik dergilerinde pek bulunmayan keşfedilmemiş sayı sistemleri var mıdır? Bu soru çalışmanın amacını oluşturmuştur. Bu bağlamda çalışmanın önemi ise literatürde var olan sayı sistemlerinin tek bir çalışmada toplanmasıdır. Çalışmada bulunan özel sayı ve sistemlerinden bazıları şunlardır: Harshad Niven Sayıları, Sophie Germain asalı, mükemmel sayı, yarı mükemmel sayı, palindrom sayı, Smith sayısı, Chen Asalı vd. Çalışmanın ulaşılabilmiştir. Özel sayı ve sistemlerinden 14 tanesi sınav sorusu olarak sorulan sorularda yer almıştır. 7 tanesi kitap, dergi ve internet kaynaklarının “Keşif Köşesi” bölümünde bulunan ve 8 tanesi ise “Bilim Adamları Tarafından Keşfedilen” tarihi bir geçmişi olan sayılardır. Elde edilen sayıların özelliklerine bakıldığında ise, 14 sayı “Asal Sayı” içermekte, 12 sayı “Dört İşlem” özelliklerini ihtiva etmekte, 7 sayı “Basamak” kavramını içermekte ve 5 sayı “Pozitif Bölen” özelliklerine uymaktadır

Kaynakça

  • Barry, D.T. (2000). Mathematics in Search of History. Mathematics Teacher, 93 (8), 647-650.
  • Bayam, S. B. (2014). Matematik Eğitiminde Matematik Tarihi Gerekliliğinin Felsefi Temelleri Ve Gerçekçi Matematik Eğitiminde Matematik Tarihinin Önemi, Dört Öge, 3(5), 233-244.
  • Baykul, Y. (2014). Ortaokulda matematik öğretimi (5-8 sınıflar) (2. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Burton, L. (1990). What could teacher education be like for prospective teachers of early childhood mathematics with particular referenee to the environment "Transforming children's mathematics education" Steffe, L; Wood, T.(Ed.), Lawrence Erlbaum Associates, Hillsdale,N.J.
  • Karakuş, F. (2009). Matematik tarihinin matematik öğretiminde kullanılması: karekök hesaplamada Babil metodu. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 195-206
  • Marshall, G. L., & Rich, B. S. (2000). The Role of History in a Mathematics Class. Mathematics Teacher, 93 (8), 704-706.
  • Matematik Dünyası Dergisi (2016). Arşiv. 22 Kasım 2016 tarihinde mddergi.com adresinden erişildi.
  • MEB (2016). Sınav Arşivi. 20 Aralık 2016 tarihinde erişildi.
  • Merriam, S. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco: Jossey-Bass.
  • ÖSYM (2016). Çıkmış Sorular Arşivi. 15 Aralık 2016 tarihinde erişildi.
  • Sayılar Teorisi. (2016). Wikipedia, The Free Encyclopedia içinde. 10 Ekim 2016 tarihinde https://tr.wikipedia.org/wiki/Sayılar_teorisi adresinden erişildi.
  • Van de Walle, J., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği. Gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yenilmez, K. (2011). Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Tarihi Dersine İlişkin Düşünceleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 79-90.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

The Importance of Numbers in Mathematics Education: Example of The Discovery of Special Numbers and Systems

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 4, 290 - 297, 01.01.2017

Öz

This work; aimed at the discovery of special numbers and systems available in the literature by students. It is aimed to increase the knowledge of mathematics by discovering special numbers and systems of students so that they can study mathematics more lovingly. Increasing success in mathematics also brings success in courses that require quantitative learning such as physics and chemistry. Are there undiscovered number systems that are in the literature but rarely found in textbooks or mathematical magazines? This question is the purpose of the study. The prominence of this study is that the number systems in the literature are collected in one study. Some of the special numbers and systems in the study are: Harshad Niven numbers, Sophie Germain primes, perfect number, half perfect number, palindrome number, Smith number, Chen prime et al. Based on the results of the study, 29 number systems could be reached in the literature. 14 of the special numbers and systems were included in the questions asked as exam questions. Seven of them are found in the "Exploring Corner" section of books, magazines and internet resources, eight of them are Eight of them are numbers that have a historical background "discovered by scientists". Fourteen numbers contain "prime numbers", twelve numbers contain “Basic Operations”, seven numbers contain “Digit” ande five numbers contain “positive divisor”.

Kaynakça

  • Barry, D.T. (2000). Mathematics in Search of History. Mathematics Teacher, 93 (8), 647-650.
  • Bayam, S. B. (2014). Matematik Eğitiminde Matematik Tarihi Gerekliliğinin Felsefi Temelleri Ve Gerçekçi Matematik Eğitiminde Matematik Tarihinin Önemi, Dört Öge, 3(5), 233-244.
  • Baykul, Y. (2014). Ortaokulda matematik öğretimi (5-8 sınıflar) (2. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Burton, L. (1990). What could teacher education be like for prospective teachers of early childhood mathematics with particular referenee to the environment "Transforming children's mathematics education" Steffe, L; Wood, T.(Ed.), Lawrence Erlbaum Associates, Hillsdale,N.J.
  • Karakuş, F. (2009). Matematik tarihinin matematik öğretiminde kullanılması: karekök hesaplamada Babil metodu. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 195-206
  • Marshall, G. L., & Rich, B. S. (2000). The Role of History in a Mathematics Class. Mathematics Teacher, 93 (8), 704-706.
  • Matematik Dünyası Dergisi (2016). Arşiv. 22 Kasım 2016 tarihinde mddergi.com adresinden erişildi.
  • MEB (2016). Sınav Arşivi. 20 Aralık 2016 tarihinde erişildi.
  • Merriam, S. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco: Jossey-Bass.
  • ÖSYM (2016). Çıkmış Sorular Arşivi. 15 Aralık 2016 tarihinde erişildi.
  • Sayılar Teorisi. (2016). Wikipedia, The Free Encyclopedia içinde. 10 Ekim 2016 tarihinde https://tr.wikipedia.org/wiki/Sayılar_teorisi adresinden erişildi.
  • Van de Walle, J., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği. Gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yenilmez, K. (2011). Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Tarihi Dersine İlişkin Düşünceleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 79-90.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Furkan Özdemir

Hüsra Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

IEEE F. Özdemir ve H. Özdemir, “Matematik Eğitiminde Sayıların Önemi: Özel Sayı ve Sistemlerinin Keşfedilmesi Örneği”, Researcher, c. 5, sy. 4, ss. 290–297, 2017.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.