Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, , 40 - 64, 23.03.2020
https://doi.org/10.33403/rigeo.640722

Öz

Kaynakça

  • Akkuş, G., Karaca, Ş. Polat, G. (2015) Miras Farkındalığı ve Deneyimleri; Üniversite Öğrencilerine Yönelik Keşifsel Bir Çalışma, Akademik Bakış Dergisi, 50,71-81
  • Alkış, S. (2007) Coğrafya Eğitiminde Yükselen Paradigma: Sürdürülebilir Bir Dünya, Marmara Coğrafya Dergisi, 15, pp.55-64
  • Arıkan, İ, Doğan, Y. (2013) İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Kültürel Mirasla İlgili Başarı Düzeyleri ve Tutumlarının Bazı Değişkenlerece İncelenmesi (Adıyaman Örneği), Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (15), pp. 29-68
  • Avcı, M., Memişoğlu, H. (2016) Kültürel miras eğitimine ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri, İlköğretim Online, 15(1), pp. 104-124
  • Ay, T. S., Fidan, K. Nuray (2013) Öğretmen adaylarının kültürel miras kavramına ilişkin metaforları, Turkish Studies, 8 (12), pp.1135-1152
  • Buluk, B. (2017) Turizm Lisans Öğrencilerinin Kültürel Miras Farkındalıkları: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği, Uluslararası Turizm ve Kültürel Miras Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Marmaris
  • Çengelci, T. (2012) Sosyal bilgiler öğretim programında somut olmayan kültürel mirasın yeri, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (1), pp.185-203
  • Dönmez, C. Yeşilbursa, C. C. (2014) Kültürel Miras Eğitiminin Öğrencilerin Somut Kültürel Mirasa Yönelik Tutumlarına Etkisi, İlköğretim Online, 13(2), pp.425‐442
  • Güneş, E., Alagöz, G. (2018) Turizm eğitimi alan öğrencilerin kültürel miras tutumları üzerine bir araştırma. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,1 0 (29),pp.753- 777
  • Göğebakan, Y. (2015) Dünya üzerindeki kültürel varlıkların turizme turizme ekonomiye katkısı, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanat ve Tasarım Dergisi, 1 (5), pp. 48-77
  • Hazler, V. (2012) Perception of culturel heritage and monument protection. Traditiones, 41 (2), pp. 123–134
  • İpek, Z. (2015) Türkiye Dünya Miras Alanları, https://zekeriyaipek.blogspot.com/2015/01/ turkiye-dunya-miras-alanlari.html?_escaped_fragment_= (Erişim Tarşhi: 17.02.2018)
  • Karadeniz, B. C., Sarı, S., Özdemir, N. (2018) Ordu Üniversitesi Öğrencilerinin Kültürel Miras Algısı ve Farkındalıkları, 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Giresun Üniversitesi, pp.1185-1202
  • Karakus, C. (2017) Sosyal bilgiler öğretim programı somut olmayan kültürel miras kazanımlarında ilişkilendirmelerin yeri. International Journal of Innovative Research in Education, 4(1), pp. 8-16.
  • Kayan, İ. (200) Türkiye Üniversitelerinde Coğrafya Eğitimi, Ege Üniversitesi Coğrafya Dergisi, 11, 7-22
  • Kılcan, B., Akbaba, B. (2013) Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan kültürel mirasa duyarlılık değerine ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi, Journal of World of Turks, 5 (3), pp.113-137
  • Kocalari A. O., Demirkaya, H. (2014) Coğrafya Öğrenmek Niçin Önemlidir? Lise Öğrencilerinin Algıları, Doğu Coğrafya Dergisi, 19 (32), pp. 123-143
  • Kolaç, E. (2009) Somut olmayan kültürel mirası koruma, bilinç ve duyarlılık oluşturmada Türkçe eğitiminin önemi, Millî Folklor,21 (82), pp. 19-31
  • Külcü, Ö. T. (2015) Kültürel Miras Kavramının Eğitim Açısından Önemi, Akademia Disiplinlerarası Bilimsel Araştırmalar Dergisi,1(1), pp. 27-32
  • Ocampo, M.C.B.& Delgado, P.I. (2014) Basic education and cultural heritage: prospects and challenges, International Journal of Humanities and Social Science, 4 (9), pp. 201-209
  • Oğuz, M. Ö. (2013) Terim olarak somut olmayan kültürel miras, Milli Folklor, 25 (100), pp.5-13
  • Okuyucu, A. Somuncu, M. (2012) Kültürel mirasın korunması ve turizm amaçlı kullanılmasında yerel halkın algı ve tutumlarının belirlenmesi: Osmaneli ilçe merkezi örneği, Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 4 (1), pp. 37-51Özdemir, Ü. (2011) Safranbolu’nun Kültürel Miras Kaynakları ve Korunması, Doğu Coğrafya Dergisi, 16: 26, pp. 129-142
  • Öztürk, A., Kılıçarslan, D., Demir, Y., Caber, M. (2015) Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Türkiye Kültürel Miras Unsurları İle İlgili Bilgi ve Deneyimlerinin Tespiti, 16. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, Çanakkale
  • Santelmann, M., Gosnell, H. and Meyers, S. M. (2011). Connecting children to the land: place-based education in the Muddy Creek Watershed, Oregon. Journal of Geography, 110(3), pp. 91-106.
  • Tören, E., Kozak, N., Demiral, G.N. (2012) Eskişehir’in kültürel miras varlıklarının korunmasıdna kamu kurumlarının rolü, Aksaray Üniversitesi İİBF Dergisi, 4(2), pp.69-88Tuna, T.S., Saral, E. (2018) Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Bağlamında Türkiye’de Eğitim Alanında Yapılan Bilimsel Çalışmalar Üzerine Bir Bibliyografya Denemesi, MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), pp.68-78
  • Üçler, F. (2014) Yedi İklim Türkçe ve İstanbul Kitaplarında Yer Alan Somut ve Somut Olmayan Kültürel Mirasların Değerlendirilesi, Route Educational and Social Science Journal, 5(14), pp. 731-748
  • Ünal, Z.G. (2014) Kültürel mirasın korunması, “İstanbul Sismik Riskin Azaltılması ve Acil Durum Hazırlık Projesi” (İSMEP), rehber kitap, http://www.guvenliyasam.org/wp-content/uploads/2016/02/KULTUREL.pdf
  • Yazıcı, Ö. (2016) Cumhuriyet Dönemi Türk Kağıt Paralarındaki Coğrafi Unsurlara Dair Öğrenci Görüşleri, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9 (46), pp. 366-380Yeşilbursa, C.C. (2013) Altıncı Sınıf Öğrencilerinin somut Kültürel Mirasa Yönelik Görüşleri, Kastamonu Eğitim Dergisi,21(2), pp. 405-420
  • Yılmaz, K. Ş., Şahbudak, E., Akkuş, G. Işkın, M. (2017) Kültürel miras farkındalığı: Cumhuriyet Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama çalışması, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 9 (16), pp.86-100

Assessment for Awareness and Perception of the Cultural Heritage of Geography Students

Yıl 2020, , 40 - 64, 23.03.2020
https://doi.org/10.33403/rigeo.640722

Öz

It is the responsibility of every individual to ensure the continuity of the cultural assets and values that societies have. One of the important components in the protection of cultural heritage is awareness. In this study, it is aimed to determine the perception and awareness of the students taking geography undergraduate education towards the universal cultural heritage values and assets of Turkey. For this reason, case studies have been conducted. The study, a quantitative researches, was fictionalized in a survey design and conducted with 204 students. The data were collected using a form of 35 open-and closed-ended questions developed by the researcher that determine the awareness of Turkey's cultural assets and values. In general, the perception and awareness of our cultural heritage values and assets, which are tangible and non-tangible, were found to be moderate. In line with the findings, it is proposed to plan detailed studies on raising the cultural heritage awareness levels of the students, to place more emphasis on the subject in the courses, and to organize curriculum programs for this area.

Kaynakça

  • Akkuş, G., Karaca, Ş. Polat, G. (2015) Miras Farkındalığı ve Deneyimleri; Üniversite Öğrencilerine Yönelik Keşifsel Bir Çalışma, Akademik Bakış Dergisi, 50,71-81
  • Alkış, S. (2007) Coğrafya Eğitiminde Yükselen Paradigma: Sürdürülebilir Bir Dünya, Marmara Coğrafya Dergisi, 15, pp.55-64
  • Arıkan, İ, Doğan, Y. (2013) İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Kültürel Mirasla İlgili Başarı Düzeyleri ve Tutumlarının Bazı Değişkenlerece İncelenmesi (Adıyaman Örneği), Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (15), pp. 29-68
  • Avcı, M., Memişoğlu, H. (2016) Kültürel miras eğitimine ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri, İlköğretim Online, 15(1), pp. 104-124
  • Ay, T. S., Fidan, K. Nuray (2013) Öğretmen adaylarının kültürel miras kavramına ilişkin metaforları, Turkish Studies, 8 (12), pp.1135-1152
  • Buluk, B. (2017) Turizm Lisans Öğrencilerinin Kültürel Miras Farkındalıkları: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği, Uluslararası Turizm ve Kültürel Miras Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Marmaris
  • Çengelci, T. (2012) Sosyal bilgiler öğretim programında somut olmayan kültürel mirasın yeri, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (1), pp.185-203
  • Dönmez, C. Yeşilbursa, C. C. (2014) Kültürel Miras Eğitiminin Öğrencilerin Somut Kültürel Mirasa Yönelik Tutumlarına Etkisi, İlköğretim Online, 13(2), pp.425‐442
  • Güneş, E., Alagöz, G. (2018) Turizm eğitimi alan öğrencilerin kültürel miras tutumları üzerine bir araştırma. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,1 0 (29),pp.753- 777
  • Göğebakan, Y. (2015) Dünya üzerindeki kültürel varlıkların turizme turizme ekonomiye katkısı, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanat ve Tasarım Dergisi, 1 (5), pp. 48-77
  • Hazler, V. (2012) Perception of culturel heritage and monument protection. Traditiones, 41 (2), pp. 123–134
  • İpek, Z. (2015) Türkiye Dünya Miras Alanları, https://zekeriyaipek.blogspot.com/2015/01/ turkiye-dunya-miras-alanlari.html?_escaped_fragment_= (Erişim Tarşhi: 17.02.2018)
  • Karadeniz, B. C., Sarı, S., Özdemir, N. (2018) Ordu Üniversitesi Öğrencilerinin Kültürel Miras Algısı ve Farkındalıkları, 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Giresun Üniversitesi, pp.1185-1202
  • Karakus, C. (2017) Sosyal bilgiler öğretim programı somut olmayan kültürel miras kazanımlarında ilişkilendirmelerin yeri. International Journal of Innovative Research in Education, 4(1), pp. 8-16.
  • Kayan, İ. (200) Türkiye Üniversitelerinde Coğrafya Eğitimi, Ege Üniversitesi Coğrafya Dergisi, 11, 7-22
  • Kılcan, B., Akbaba, B. (2013) Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan kültürel mirasa duyarlılık değerine ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi, Journal of World of Turks, 5 (3), pp.113-137
  • Kocalari A. O., Demirkaya, H. (2014) Coğrafya Öğrenmek Niçin Önemlidir? Lise Öğrencilerinin Algıları, Doğu Coğrafya Dergisi, 19 (32), pp. 123-143
  • Kolaç, E. (2009) Somut olmayan kültürel mirası koruma, bilinç ve duyarlılık oluşturmada Türkçe eğitiminin önemi, Millî Folklor,21 (82), pp. 19-31
  • Külcü, Ö. T. (2015) Kültürel Miras Kavramının Eğitim Açısından Önemi, Akademia Disiplinlerarası Bilimsel Araştırmalar Dergisi,1(1), pp. 27-32
  • Ocampo, M.C.B.& Delgado, P.I. (2014) Basic education and cultural heritage: prospects and challenges, International Journal of Humanities and Social Science, 4 (9), pp. 201-209
  • Oğuz, M. Ö. (2013) Terim olarak somut olmayan kültürel miras, Milli Folklor, 25 (100), pp.5-13
  • Okuyucu, A. Somuncu, M. (2012) Kültürel mirasın korunması ve turizm amaçlı kullanılmasında yerel halkın algı ve tutumlarının belirlenmesi: Osmaneli ilçe merkezi örneği, Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 4 (1), pp. 37-51Özdemir, Ü. (2011) Safranbolu’nun Kültürel Miras Kaynakları ve Korunması, Doğu Coğrafya Dergisi, 16: 26, pp. 129-142
  • Öztürk, A., Kılıçarslan, D., Demir, Y., Caber, M. (2015) Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Türkiye Kültürel Miras Unsurları İle İlgili Bilgi ve Deneyimlerinin Tespiti, 16. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, Çanakkale
  • Santelmann, M., Gosnell, H. and Meyers, S. M. (2011). Connecting children to the land: place-based education in the Muddy Creek Watershed, Oregon. Journal of Geography, 110(3), pp. 91-106.
  • Tören, E., Kozak, N., Demiral, G.N. (2012) Eskişehir’in kültürel miras varlıklarının korunmasıdna kamu kurumlarının rolü, Aksaray Üniversitesi İİBF Dergisi, 4(2), pp.69-88Tuna, T.S., Saral, E. (2018) Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Bağlamında Türkiye’de Eğitim Alanında Yapılan Bilimsel Çalışmalar Üzerine Bir Bibliyografya Denemesi, MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), pp.68-78
  • Üçler, F. (2014) Yedi İklim Türkçe ve İstanbul Kitaplarında Yer Alan Somut ve Somut Olmayan Kültürel Mirasların Değerlendirilesi, Route Educational and Social Science Journal, 5(14), pp. 731-748
  • Ünal, Z.G. (2014) Kültürel mirasın korunması, “İstanbul Sismik Riskin Azaltılması ve Acil Durum Hazırlık Projesi” (İSMEP), rehber kitap, http://www.guvenliyasam.org/wp-content/uploads/2016/02/KULTUREL.pdf
  • Yazıcı, Ö. (2016) Cumhuriyet Dönemi Türk Kağıt Paralarındaki Coğrafi Unsurlara Dair Öğrenci Görüşleri, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9 (46), pp. 366-380Yeşilbursa, C.C. (2013) Altıncı Sınıf Öğrencilerinin somut Kültürel Mirasa Yönelik Görüşleri, Kastamonu Eğitim Dergisi,21(2), pp. 405-420
  • Yılmaz, K. Ş., Şahbudak, E., Akkuş, G. Işkın, M. (2017) Kültürel miras farkındalığı: Cumhuriyet Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama çalışması, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 9 (16), pp.86-100
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cemile Bahtiyar Karadeniz 0000-0002-3902-5251

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2020
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2019
Kabul Tarihi 27 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Bahtiyar Karadeniz, C. (2020). Assessment for Awareness and Perception of the Cultural Heritage of Geography Students. Review of International Geographical Education Online, 10(1 (Special Issue), 40-64. https://doi.org/10.33403/rigeo.640722
AMA Bahtiyar Karadeniz C. Assessment for Awareness and Perception of the Cultural Heritage of Geography Students. Review of International Geographical Education Online. Mart 2020;10(1 (Special Issue):40-64. doi:10.33403/rigeo.640722
Chicago Bahtiyar Karadeniz, Cemile. “Assessment for Awareness and Perception of the Cultural Heritage of Geography Students”. Review of International Geographical Education Online 10, sy. 1 (Special Issue) (Mart 2020): 40-64. https://doi.org/10.33403/rigeo.640722.
EndNote Bahtiyar Karadeniz C (01 Mart 2020) Assessment for Awareness and Perception of the Cultural Heritage of Geography Students. Review of International Geographical Education Online 10 1 (Special Issue) 40–64.
IEEE C. Bahtiyar Karadeniz, “Assessment for Awareness and Perception of the Cultural Heritage of Geography Students”, Review of International Geographical Education Online, c. 10, sy. 1 (Special Issue), ss. 40–64, 2020, doi: 10.33403/rigeo.640722.
ISNAD Bahtiyar Karadeniz, Cemile. “Assessment for Awareness and Perception of the Cultural Heritage of Geography Students”. Review of International Geographical Education Online 10/1 (Special Issue) (Mart 2020), 40-64. https://doi.org/10.33403/rigeo.640722.
JAMA Bahtiyar Karadeniz C. Assessment for Awareness and Perception of the Cultural Heritage of Geography Students. Review of International Geographical Education Online. 2020;10:40–64.
MLA Bahtiyar Karadeniz, Cemile. “Assessment for Awareness and Perception of the Cultural Heritage of Geography Students”. Review of International Geographical Education Online, c. 10, sy. 1 (Special Issue), 2020, ss. 40-64, doi:10.33403/rigeo.640722.
Vancouver Bahtiyar Karadeniz C. Assessment for Awareness and Perception of the Cultural Heritage of Geography Students. Review of International Geographical Education Online. 2020;10(1 (Special Issue):40-64.