Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, , 373 - 399, 31.08.2020
https://doi.org/10.33403/rigeo.705615

Öz

Kaynakça

  • Akkuş, A. ve Meydan, A. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde tarihi ve coğrafi mekân uygulamalarının değerlendirilmesi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 4(13), 14-30.
  • Aktın, K. ve Tekir, H. S. (2018). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih yapmakla ilgili deneyimleri. International Online Journal of Educational Sciences, 10(2), 295-310
  • Aktın, K. ve Şahin, S. (2019, 7-9 Kasım). Kanada (Ontario) sosyal bilgiler öğretim programı ve Türkiye sosyal bilgiler öğretim programı’nın okul dışı öğretim bağlamında karşılaştırılması. 8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara.
  • Altın, B. N. ve Demirtaş S. (2009). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı eğitim etkinlikleri (Müze ve Arazi Çalışmaları). M. Safran (Ed.). Sosyal bilgiler öğretimi (s. 509-543). Ankara: Pegem Akademi.
  • Anderson, D., Kisiel, J. ve Storksdieck, M. (2006). Understanding teachers’ perspectives on field trips: Discovering common ground in three countries. Curator, 49(3), 366-386.
  • Ata, B. (2002). Müzelerle ve tarihî mekânlarla tarih öğretimi: Tarih öğretmenlerinin “müze eğitimine” ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Azer, H. (2019). 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabı. Ankara: Ekoyay.
  • Çengelci, T. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf dışı öğrenmeye ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1823-1841.
  • Çepni, O. ve Aydın, F. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf dışı okul ortamlarına ilişkin görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 39, 317-335.
  • Coşkun, Keskin, S. ve Kaplan, E. (2012). Sosyal bilgiler ve tarih eğitiminde okul dışı öğrenme ortamı olarak oyuncak müzeleri. Electronic Journal of Social Sciences, 11(41), 95-115.
  • Çulha, B. (2006). Tarihsel mekânlarda keşfederek öğrenme yoluyla sosyal bilgiler öğretimine yönelik öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Demircioğlu, İ. H. & Demircioğlu, E. (2015). The use of the historical environment in out-of-school social studies teaching. In A. Şimsek and S. Kaymakcı (Eds.), Teaching in Out-of-School Social Studies (pp. 99-111). Ankara: Pegem Academy.
  • Dere, İ. (2017). Sosyal bilgiler derslerinde bir öğrenme ve öğretme yöntemi olarak sözlü tarih. Yayınlanmamış doktora tezi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Dere, İ. ve Alkaya, S. (2017). Sosyal bilgiler derslerinde tıp tarihi konularının sözlü tarihle öğretimi. Journal of History Culture and Art Research, 6(6), 504-522. doi:http://dx.doi. org/10.7596/taksad.v6i6.1198
  • Dere, İ. ve Kızılay, N. (2017). Aile tarihinin araştırılmasında sözlü tarihin kullanımı: İlkokul öğrencilerinin tecrübeleri. Türk Tarih Eğitimi Dergisi, 6(2), 294-323.
  • Dillon, J., Rickinson, M., Teamey, K., Morris, M. Choi, M. Y., Sanders D., and Benefield, P. (2006). The value of outdoor learning: Evidence from research in the UK and elsewhere. School Science Review, 87(320), 1-5.
  • Dinç, E. ve Erdil, M. ve Keçe, M. (2011). Uşak üniversitesi öğrencilerinin tarihi ve kültürel eserler hakkındaki ilgi ve farkındalıklarının incelenmesi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 279-297.
  • Easch, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16(2). DOI: 10.1007/s10956-006-9027-1.
  • Foran, A. (2008). An outside place for social studies. Canadian Social Studies, 41(1), 1-9.
  • Gökkaya, A. K. ve Yeşilbursa, C. C. (2009). Sosyal bilgiler öğretiminde tarihi yerlerin kullanımının akademik başarıya etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 483-506.
  • Göksu, M. M. ve Somen, T. (2018). Opinions of social studies prospective teachers on out-of-school learning. European Journal of Educational Research, 7(4), 745 – 752. doi: 10.12973/eu-jer.7.4.745.
  • Gül, O. K. ve Yorulmaz, D. (2016). Sosyal bilgiler dersi kapsamında okul dışı çevrelerin kullanımı: Yatılı Çorum arkeoloji müzesinde bir gün. ZfWT, 8(3), 193-216.
  • Gulec, S. & Alkis, S. (2003). Communicative dimension of museum visits in social studies education. Journal of Uludağ University Faculty of Education, 17(1), 63-78
  • Gülersoy, A. A. (2013). İdeal ders kitabı arayışında sosyal bilgiler ders kitaplarının bazı özellikler açısından incelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education 2(1), 8-26.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde ödev tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1- 25.
  • Kabapınar, Y. (2015). Sosyal bilgiler öğretim programlarında okul dışı öğrenmeye bakmak: bize hey yer sınıf, bize her yer öğrenme ortamı. A. Şimsek ve S. Kaymakcı (Ed.), Okul dışı sosyal bilgilerde öğretim (s. 43-73). Ankara: Pegem Akademi.
  • Karadoğan, S. (2017). Eğitimde sınıf ve okul dışı öğrenme uygulamaları ve yaşanan sorunlar. R. Aksu (Ed.). Türkiye'de eğitim sorunlarına yönelik akademik değerlendirmeler ve çözüm önerileri (s. 49-84). Maya Akademi Yayıncılık: Ankara.
  • Karakaş, N. ve Şahin, Ö. S. (2017). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi. Ahi Evran Universitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 324-347.
  • Kincheloe, J. 2001. Getting beyond the facts: Teaching social studies/social sciences in the twenty­first century. New York: Peter Lang.
  • Malkoç, S. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde sınıf dışı okul ortamlarının kullanılma durumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Malkoç, K. ve Kaya, E. (2015). Sosyal bilgiler öğretiminde sınıf dışı okul ortamlarının kullanılması. İlköğretim Online, 14(3), 1079-1095.
  • Mayoh K. ve Knutton S. (1997). Using out-of-school experience in science lessons: Reality or rhetoric? International Journal of Science Education, 19(7), 849-867 DOI: 10.1080/0950069970190708.
  • Meydan, A. ve Akkuş, A. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde müze gezilerinin tarihi ve kültürel değerlerin kazandırılmasındaki önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, 29, 402-422.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (2016). An extended resource book: Qualitative data analysis. S. Akbaba Altun and A. Ersoy (Trans. Eds.). Ankara: Pegem Academy.
  • Naylor, D. T. & Diem, R. (2001). Elementary and middle school social Studies. London: Mc Graw Hill.
  • NCSS [National Council for the Social Studies] (2002). National standards for Social Studies teachers. Silver Spring, MD: Author. Retrieved 10/5/2010 from http://downloads.ncss.org/ NCSSTeacherStandardsVoll-rev2004.pdf
  • Ok, M. ve Çalışkan, M. (2019). Ev ödevleri: Öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 594-621. DOI: 10.26466/opus.544599.
  • Öner, G. ve Öztürk, M. (2019). Okul dışı öğrenme ve öğretim mekânları olarak bilim merkezleri: Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının deneyimi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1109-1135. DOI: 10.17494/ogusbd.555135.
  • Öner, G. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı tarih öğretimi’ne ilişkin görüşlerinin incelenmesi. TUHED, 4(1), 89-121.
  • Öztürk, N. ve Altan Bozkurt, E. (2019). Bir okul dışı öğrenme ortamı: Sinop çocuk üniversitesi. International Journal of Humanities and Education (Ijhe), 5(10), 370-381.
  • Öztürk, N., Altan Bozkurt, E. ve Tan, S. (2020). Ortaokul öğrencilerinin “Geleceğe hazırlanıyorum: problemlere çözüm arıyorum” projesinin kendilerine katkılarına yönelik değerlendirmelerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(225), 153-179.
  • Saraç, H. (2017). Türkiye’de Okul dışı öğrenme ortamlarına ilişkin yapılan araştırmalar: İçerik analizi çalışması. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(2), 60-81.
  • SSC (2018). Social studies curriculum primary and secondary school grades 4, 5, 6 and 7. Ankara: T.C. Ministry of Education.
  • Şahin, E. (2019). Grade 5 social studies textbook. Ankara: Anadol Publishing.
  • Şimşek, A. ve Kaymakcı, S. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve kapsamı. A. Şimsek ve S. Kaymakcı (Ed.), Okul dışı sosyal bilgilerde öğretim (s. 1-13). Ankara: Pegem Akademi.
  • Taylor, C., Power, S. ve Rees, G. (2009) Out‐of‐school learning: the uneven distribution of school provision and local authority support, British Educational Research Journal, 36(6,) 1017-1036, DOI: 10.1080/01411920903342046.
  • Tokcan, H. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi ve öğrenme teorileri. A. Şimsek ve S. Kaymakcı (Ed.), Okul dışı sosyal bilgilerde öğretim (s. 15-42). Ankara: Pegem Akademi
  • Topçu, E. (2017). Sosyal bilgiler öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları: Öğretmen adayları ile fenomenolojik bir çalışma. International Education Studies, 10(7), 1-27.
  • Topçubaşı, T. (2017, 8-11 Mayıs). İlkokulda ev ödevlerinin verimliliği hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşleri. 16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu.
  • Tüysüz, S. (2019). 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitabı. Ankara: Tuna.
  • Yazıcı, F. ve Yıldırım, T. (2017). Okul dışı tarih öğretimi ve sosyal zekâ arasındaki ilişkinin yol analiziyle incelenmesi. Ahi Evran University Kirsehir Education Faculty Journal (KEFAD), 18(2), 733-755.
  • Yeşilbursa, C. C. (2006). Sosyal bilgiler dersinde tarihi yerleri kullanarak tarih konularının öğretimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, C., Kaplan, F., Kuru, H. ve Yılmaz, M. (2019). 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.

Reflection on Out of School Education Activities from the Textbooks to the Social Studies Curriculum

Yıl 2020, , 373 - 399, 31.08.2020
https://doi.org/10.33403/rigeo.705615

Öz

The Social Studies course covers many opportunities for students to actively learn by doing and learn by living outside
of the school and classroom environments. In this context, the present study aims to identify how the Social Studies
Curriculum in Turke y (Ministry of National Education [MoNE], 2018) supports learning in environments outside of the
school; the study also aims to determine the extent to which such learning opportunities are actualized in the activities
found in the Social Studies textbooks published during 2019. The current study adopts a qualitative document analysis
method. The textbooks to be examined for this study are the Social Studies 4th Grade to 7th Grade textbooks which are
printed in 2019 and prepared by different authors and pub lishing houses. Such textbooks are also listed on Education
Information Network (EBA), an official website affiliated with the Ministry of National Education, and the current Social
Studies Curriculum (MoNE, 2018). It was determined as a result of the stud y that most of the activities related to out
of school teaching and learning in the Social Studies Curriculum (MoNE, 2018) occur at 4th Grade and 5th Grade; also
the number of such activities gradually decrease across higher year or grade levels. The great est amount of activities
related to out of school education in the Social Studies textbooks are found in the 5th Grade. Homework activities, and
other activities such as trip observations, project assignments, oral history, local history, research assignme nts
supported by family participation, and out of school activities including interviews were found in these textbooks.
Homework is used the most among the out of school learning focused activities. Results from the study concludes that
many out of school activities covered in the Social Science textbooks are carried out as classroom activities because of
the uncertainty about how learning can be achieved in out of school learning environments. In contrast, numerous
gains are specified by out of school educ ation, therefore such gains have been transformed into out of school activities
in the textbooks for the Social Studies curriculum.

Kaynakça

  • Akkuş, A. ve Meydan, A. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde tarihi ve coğrafi mekân uygulamalarının değerlendirilmesi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 4(13), 14-30.
  • Aktın, K. ve Tekir, H. S. (2018). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih yapmakla ilgili deneyimleri. International Online Journal of Educational Sciences, 10(2), 295-310
  • Aktın, K. ve Şahin, S. (2019, 7-9 Kasım). Kanada (Ontario) sosyal bilgiler öğretim programı ve Türkiye sosyal bilgiler öğretim programı’nın okul dışı öğretim bağlamında karşılaştırılması. 8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara.
  • Altın, B. N. ve Demirtaş S. (2009). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı eğitim etkinlikleri (Müze ve Arazi Çalışmaları). M. Safran (Ed.). Sosyal bilgiler öğretimi (s. 509-543). Ankara: Pegem Akademi.
  • Anderson, D., Kisiel, J. ve Storksdieck, M. (2006). Understanding teachers’ perspectives on field trips: Discovering common ground in three countries. Curator, 49(3), 366-386.
  • Ata, B. (2002). Müzelerle ve tarihî mekânlarla tarih öğretimi: Tarih öğretmenlerinin “müze eğitimine” ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Azer, H. (2019). 7. sınıf sosyal bilgiler ders kitabı. Ankara: Ekoyay.
  • Çengelci, T. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf dışı öğrenmeye ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1823-1841.
  • Çepni, O. ve Aydın, F. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf dışı okul ortamlarına ilişkin görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 39, 317-335.
  • Coşkun, Keskin, S. ve Kaplan, E. (2012). Sosyal bilgiler ve tarih eğitiminde okul dışı öğrenme ortamı olarak oyuncak müzeleri. Electronic Journal of Social Sciences, 11(41), 95-115.
  • Çulha, B. (2006). Tarihsel mekânlarda keşfederek öğrenme yoluyla sosyal bilgiler öğretimine yönelik öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Demircioğlu, İ. H. & Demircioğlu, E. (2015). The use of the historical environment in out-of-school social studies teaching. In A. Şimsek and S. Kaymakcı (Eds.), Teaching in Out-of-School Social Studies (pp. 99-111). Ankara: Pegem Academy.
  • Dere, İ. (2017). Sosyal bilgiler derslerinde bir öğrenme ve öğretme yöntemi olarak sözlü tarih. Yayınlanmamış doktora tezi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Dere, İ. ve Alkaya, S. (2017). Sosyal bilgiler derslerinde tıp tarihi konularının sözlü tarihle öğretimi. Journal of History Culture and Art Research, 6(6), 504-522. doi:http://dx.doi. org/10.7596/taksad.v6i6.1198
  • Dere, İ. ve Kızılay, N. (2017). Aile tarihinin araştırılmasında sözlü tarihin kullanımı: İlkokul öğrencilerinin tecrübeleri. Türk Tarih Eğitimi Dergisi, 6(2), 294-323.
  • Dillon, J., Rickinson, M., Teamey, K., Morris, M. Choi, M. Y., Sanders D., and Benefield, P. (2006). The value of outdoor learning: Evidence from research in the UK and elsewhere. School Science Review, 87(320), 1-5.
  • Dinç, E. ve Erdil, M. ve Keçe, M. (2011). Uşak üniversitesi öğrencilerinin tarihi ve kültürel eserler hakkındaki ilgi ve farkındalıklarının incelenmesi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 279-297.
  • Easch, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16(2). DOI: 10.1007/s10956-006-9027-1.
  • Foran, A. (2008). An outside place for social studies. Canadian Social Studies, 41(1), 1-9.
  • Gökkaya, A. K. ve Yeşilbursa, C. C. (2009). Sosyal bilgiler öğretiminde tarihi yerlerin kullanımının akademik başarıya etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 483-506.
  • Göksu, M. M. ve Somen, T. (2018). Opinions of social studies prospective teachers on out-of-school learning. European Journal of Educational Research, 7(4), 745 – 752. doi: 10.12973/eu-jer.7.4.745.
  • Gül, O. K. ve Yorulmaz, D. (2016). Sosyal bilgiler dersi kapsamında okul dışı çevrelerin kullanımı: Yatılı Çorum arkeoloji müzesinde bir gün. ZfWT, 8(3), 193-216.
  • Gulec, S. & Alkis, S. (2003). Communicative dimension of museum visits in social studies education. Journal of Uludağ University Faculty of Education, 17(1), 63-78
  • Gülersoy, A. A. (2013). İdeal ders kitabı arayışında sosyal bilgiler ders kitaplarının bazı özellikler açısından incelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education 2(1), 8-26.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde ödev tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1- 25.
  • Kabapınar, Y. (2015). Sosyal bilgiler öğretim programlarında okul dışı öğrenmeye bakmak: bize hey yer sınıf, bize her yer öğrenme ortamı. A. Şimsek ve S. Kaymakcı (Ed.), Okul dışı sosyal bilgilerde öğretim (s. 43-73). Ankara: Pegem Akademi.
  • Karadoğan, S. (2017). Eğitimde sınıf ve okul dışı öğrenme uygulamaları ve yaşanan sorunlar. R. Aksu (Ed.). Türkiye'de eğitim sorunlarına yönelik akademik değerlendirmeler ve çözüm önerileri (s. 49-84). Maya Akademi Yayıncılık: Ankara.
  • Karakaş, N. ve Şahin, Ö. S. (2017). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi. Ahi Evran Universitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 324-347.
  • Kincheloe, J. 2001. Getting beyond the facts: Teaching social studies/social sciences in the twenty­first century. New York: Peter Lang.
  • Malkoç, S. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde sınıf dışı okul ortamlarının kullanılma durumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Malkoç, K. ve Kaya, E. (2015). Sosyal bilgiler öğretiminde sınıf dışı okul ortamlarının kullanılması. İlköğretim Online, 14(3), 1079-1095.
  • Mayoh K. ve Knutton S. (1997). Using out-of-school experience in science lessons: Reality or rhetoric? International Journal of Science Education, 19(7), 849-867 DOI: 10.1080/0950069970190708.
  • Meydan, A. ve Akkuş, A. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde müze gezilerinin tarihi ve kültürel değerlerin kazandırılmasındaki önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, 29, 402-422.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (2016). An extended resource book: Qualitative data analysis. S. Akbaba Altun and A. Ersoy (Trans. Eds.). Ankara: Pegem Academy.
  • Naylor, D. T. & Diem, R. (2001). Elementary and middle school social Studies. London: Mc Graw Hill.
  • NCSS [National Council for the Social Studies] (2002). National standards for Social Studies teachers. Silver Spring, MD: Author. Retrieved 10/5/2010 from http://downloads.ncss.org/ NCSSTeacherStandardsVoll-rev2004.pdf
  • Ok, M. ve Çalışkan, M. (2019). Ev ödevleri: Öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 594-621. DOI: 10.26466/opus.544599.
  • Öner, G. ve Öztürk, M. (2019). Okul dışı öğrenme ve öğretim mekânları olarak bilim merkezleri: Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının deneyimi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1109-1135. DOI: 10.17494/ogusbd.555135.
  • Öner, G. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı tarih öğretimi’ne ilişkin görüşlerinin incelenmesi. TUHED, 4(1), 89-121.
  • Öztürk, N. ve Altan Bozkurt, E. (2019). Bir okul dışı öğrenme ortamı: Sinop çocuk üniversitesi. International Journal of Humanities and Education (Ijhe), 5(10), 370-381.
  • Öztürk, N., Altan Bozkurt, E. ve Tan, S. (2020). Ortaokul öğrencilerinin “Geleceğe hazırlanıyorum: problemlere çözüm arıyorum” projesinin kendilerine katkılarına yönelik değerlendirmelerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(225), 153-179.
  • Saraç, H. (2017). Türkiye’de Okul dışı öğrenme ortamlarına ilişkin yapılan araştırmalar: İçerik analizi çalışması. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(2), 60-81.
  • SSC (2018). Social studies curriculum primary and secondary school grades 4, 5, 6 and 7. Ankara: T.C. Ministry of Education.
  • Şahin, E. (2019). Grade 5 social studies textbook. Ankara: Anadol Publishing.
  • Şimşek, A. ve Kaymakcı, S. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve kapsamı. A. Şimsek ve S. Kaymakcı (Ed.), Okul dışı sosyal bilgilerde öğretim (s. 1-13). Ankara: Pegem Akademi.
  • Taylor, C., Power, S. ve Rees, G. (2009) Out‐of‐school learning: the uneven distribution of school provision and local authority support, British Educational Research Journal, 36(6,) 1017-1036, DOI: 10.1080/01411920903342046.
  • Tokcan, H. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi ve öğrenme teorileri. A. Şimsek ve S. Kaymakcı (Ed.), Okul dışı sosyal bilgilerde öğretim (s. 15-42). Ankara: Pegem Akademi
  • Topçu, E. (2017). Sosyal bilgiler öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları: Öğretmen adayları ile fenomenolojik bir çalışma. International Education Studies, 10(7), 1-27.
  • Topçubaşı, T. (2017, 8-11 Mayıs). İlkokulda ev ödevlerinin verimliliği hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşleri. 16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu.
  • Tüysüz, S. (2019). 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitabı. Ankara: Tuna.
  • Yazıcı, F. ve Yıldırım, T. (2017). Okul dışı tarih öğretimi ve sosyal zekâ arasındaki ilişkinin yol analiziyle incelenmesi. Ahi Evran University Kirsehir Education Faculty Journal (KEFAD), 18(2), 733-755.
  • Yeşilbursa, C. C. (2006). Sosyal bilgiler dersinde tarihi yerleri kullanarak tarih konularının öğretimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, C., Kaplan, F., Kuru, H. ve Yılmaz, M. (2019). 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kibar Aktın 0000-0001-6238-3500

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2020
Gönderilme Tarihi 18 Mart 2020
Kabul Tarihi 3 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Aktın, K. (2020). Reflection on Out of School Education Activities from the Textbooks to the Social Studies Curriculum. Review of International Geographical Education Online, 10(3), 373-399. https://doi.org/10.33403/rigeo.705615
AMA Aktın K. Reflection on Out of School Education Activities from the Textbooks to the Social Studies Curriculum. Review of International Geographical Education Online. Ağustos 2020;10(3):373-399. doi:10.33403/rigeo.705615
Chicago Aktın, Kibar. “Reflection on Out of School Education Activities from the Textbooks to the Social Studies Curriculum”. Review of International Geographical Education Online 10, sy. 3 (Ağustos 2020): 373-99. https://doi.org/10.33403/rigeo.705615.
EndNote Aktın K (01 Ağustos 2020) Reflection on Out of School Education Activities from the Textbooks to the Social Studies Curriculum. Review of International Geographical Education Online 10 3 373–399.
IEEE K. Aktın, “Reflection on Out of School Education Activities from the Textbooks to the Social Studies Curriculum”, Review of International Geographical Education Online, c. 10, sy. 3, ss. 373–399, 2020, doi: 10.33403/rigeo.705615.
ISNAD Aktın, Kibar. “Reflection on Out of School Education Activities from the Textbooks to the Social Studies Curriculum”. Review of International Geographical Education Online 10/3 (Ağustos 2020), 373-399. https://doi.org/10.33403/rigeo.705615.
JAMA Aktın K. Reflection on Out of School Education Activities from the Textbooks to the Social Studies Curriculum. Review of International Geographical Education Online. 2020;10:373–399.
MLA Aktın, Kibar. “Reflection on Out of School Education Activities from the Textbooks to the Social Studies Curriculum”. Review of International Geographical Education Online, c. 10, sy. 3, 2020, ss. 373-99, doi:10.33403/rigeo.705615.
Vancouver Aktın K. Reflection on Out of School Education Activities from the Textbooks to the Social Studies Curriculum. Review of International Geographical Education Online. 2020;10(3):373-99.