Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, , 317 - 334, 25.04.2021
https://doi.org/10.33403/rigeo.753880

Öz

Kaynakça

  • Ablak, S ve Aksoy, B. (2018). Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan mekânı algılama becerisine ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi. Turkish Studies, 13(11), 1-32.
  • Akbaş, Y. ve Toros, S. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının mekânsal teknolojilere yönelik öz yeterlik algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10, 54.
  • Aktürk, V., Yazıcı, H. ve Bulut, R. (2013). Sosyal bilgiler dersinde animasyon ve dijital harita kullanımının öğrencilerin mekânı algılama becerilerine yönelik etkileri. Marmara Coğrafya Dergisi, 28, 1-17.
  • Altun, A. (2012). Kanada’daki sosyal bilgiler programlarında medya okuryazarlığı eğitimi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 230-244.
  • Arseven, A. (2016). Öz yeterlilik: Bir kavram analizi. Turkish Studies, 11(19), 63-80.
  • Artun, H., Uzunöz, A. ve Akbaş, Y. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeylerinin değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34 (2), 1-14.
  • Aydemir, M. ve Adamaz, K. (2017). Ortaokul sosyal bilgiler dersi öğretim programındaki kazanım ve etkinliklerin ortak ve derse özgü beceriler açısından incelenmesi. International Journal of Field Education, 3(2), 37-59.
  • Bandura, A. (1986). Socialfoundations of thoughtandaction: a socialcognitivetheory, Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Bandura, A. (1995). Self-Efficacy in Changing Societies. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Beldağ, A. ve Teymur, N. (2018). Multicultural Education in the Curriculum of Social Studies: A Content Analysis. TAY Journal, 2(2), 117-129.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelikkaya, T. (2011). Sosyal bilgiler programında yer alan becerilerin kazandırılma düzeyi: Öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (3), 969-990.
  • Çelikkaya, T., Yıldırım, T. ve Kürümlüoğlu, M. (2019). Öğrenciler ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin programdaki becerilere ilişkin beceri hiyerarşileri, gerekçeleri ve önerileri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 113-134.
  • Çermik, F., ve Şahin, İ. F. (2015). Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının sosyal girişimcilik özelliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Current Research in Education, 1(2), 76-88.
  • Çepni, O., Palaz, T. ve Ablak, S. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya ve televizyon okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Turkish Studies, 10(11), 431-446.
  • Çoban, O. ve Akşit, İ. (2018). 2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının öğrenme alanı, kazanım, kavram, değer ve beceri boyutları açısından karşılaştırılması. Journal of History Culture and Art Research, 7(1), 479-505.
  • Çubukçu Z ve Gültekin M. (2006). İlköğretimde öğrencilere kazandırılması gereken sosyal beceriler. Bilig, 37, 154-174.
  • Demircioğlu, İ. H. (2009). Tarih öğretmenlerinin tarihsel düşünme becerilerine yönelik görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 184, 228-239.
  • Deniz, S. ve Turhan Tuna, S. (2016). Türkçe ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin Türkçeyi etkili kullanma yeterliliklerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 9(47).
  • Deveci, H. ve Çengelci, T. (2008). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarından medya okuryazarlığına bir bakış. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 25-43.
  • Erbilgin, E., Arıkan, S. ve Yabanlı H. (2015). Çizgi grafiğini yorumlama ve oluşturma becerilerinin ölçülmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 16(2), 43-61.
  • Erden, M. (tarihsiz). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Alkım Kitapçılık-Yayıncılık.
  • Gelen, İ. (2002). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde düşünme becerilerini kazandırma yeterliklerinin değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(10), 100-96.
  • Güldalı, Ş. U. (2017). 2009 ve 2017 Hayat bilgisi dersi öğretim programlarının karşılaştırılması, Türk Akademik Yayınlar Dergisi, 1 (1), 76-98.
  • Güvenç, H. (2017). Öğretim programlarımızda finansal okuryazarlık. Elementary Education Online, 16(3), 935-948.
  • Hacat, S. O. ve Demir, F. B. (2019). Sürdürülebilir kalkınma eğitimi açısından sosyal bilgiler dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Diyalektolog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 211-225.
  • Kara, H. ve Tangülü, Z. (2017). Sosyal bilgiler öğretim programında hukuk ve politik okuryazarlığı üzerine bir durum incelemesi, Araştırma ve Deneyim Dergisi, 2(1).
  • Karatekin, K. ve Aksoy, B. (2012). Türkiye sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Turkish Studies, 7(1), 1423-1438.
  • Kaymakçı, S. (2013). Sosyal bilgiler ders kitaplarında sözlü ve yazılı edebî türlerin kullanım durumu, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 230-255.
  • Kotaman, H. (2008). Özyeterlilik inancı ve öğrenme performansının geliştirilmesine ilişkin yazın taraması. Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 111-133.
  • Kocadağ, Ş. (2019). Sosyal bilgiler ortaokul öğretim programının ötekileştirme olgusu açısından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İbrahim Çeçen Üniversitesi, Ağrı.
  • Işık, H. (2008). İlköğretim 4. Sınıf sosyal bilgiler tarih konularının öğretiminde kanıt temelli öğrenme modeli: Bir Aksiyon Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • İbret, B. Ü. ve Yılmaz, O. (2018). Sosyal bilgiler ders kitapları ve öğretim programında coğrafi bilgi teknolojilerinin yeri. International Geography Education Symposium (8- 10 November). Nevşehir.
  • Ministry of National Education. (2009A). İlköğretim Matematik Dersi (1-5. sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB-Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları. http://ttkb.meb.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • MEB (2009B). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 7. Sınıf Programı. Ortaokul Matematik Dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı. http://ttkb.meb.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • MEB (2013A). Ortaokul Matematik Dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı. http://ttkb.meb.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • MEB (2013B). İlköğretim Kurumları Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı. http://ttkb.meb.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • MEB (2011). Milli Eğitim Bakanlığı 21. Yüzyıl öğrenci profili. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • MEB (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. http://ttkb.meb.gov.tr/ adresinden erişildi. https://www.meb. gov.tr/earged/earged/21.%20yy_og_pro.pdf adresinden erişildi.
  • Özen, R. ve Sağlam, H. İ. (2010). İlköğretim öğrencilerinin değişim ve sürekliliği algılayışı. Akademik Bakış Dergisi, 22.
  • Öztürk, M. ve Mutlu, N. (2017). Sosyal Bilgiler ve Tarih derslerinde beceri ve değerleri ne kadar öğretiyoruz? Sakarya University Journal of Education, 7(3), 552-563.
  • Saracaloğlu, S., Özkütük, N. ve Silkü, A. (2001). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı içinde (s.1754-1762). Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Sağlam, H. İ., Tınmaz, E. ve Hayal, M. A. (2015). Sınıf öğretmenlerinin “zaman ve kronolojiyi algılama” becerisini öğretme deneyimlerine fenomonolojik bir bakış. Turkish History Education Journal, 4(1), 49-66.
  • Sağlam, H. İ. ve Bilgiç, S. (2018). İlkokul 4. Sınıf sosyal bilgiler dersinde kanıt temelli öğrenmenin etkililiğine ilişkin öğrenci görüşlerin incelenmesi incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(2), 60-71.
  • Safi, H. (2010). Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan mekânı algılama becerisinin geliştirilmesi hakkında öğretmen görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Sever, R., Yalçınkaya, E. ve Mazman, F. (2009). Sosyal bilgiler öğretiminde etkili bir öğretim yöntemi: Dramatizasyon. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(1), 155-166.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş BilimselAraştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Tangülü, Z. ve Çıdacı, T. (2016). Sosyal bilgiler dersi tarih konularının öğretiminde birinci elden kaynakların kullanımı. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 253-273.
  • Taşkın A. ve Memişoğlu, H. (2019). Sosyal bilgiler ders kitaplarında güncel konulara yer verilme durumunun incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(2), 599-610.
  • Tay, B. (2017). 2005 Sosyal bilgiler dersi öğretim programı ile 2017 Sosyal Bilgiler Dersi Taslak Öğretim Programının karşılaştırması. International Journal of Eurasia Social Sciences, 8(27), 461-487.
  • Tezbaşaran, A. A. (1997). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu. Türk Psikologlar Derneği, Ankara
  • Turan, S. ve Karasu-Avcı, E. (2018). 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nın dijital vatandaşlık bağlamında incelenmesi. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 28-38.
  • Yalçınkaya, E. ve Er, T. (2019). Sosyal bilgiler eğitiminde finansal okuryazarlık. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(1), 1-24.

An Investigation into Social Studies Teachers’ Self-Efficacy Perceptions about Basic Skills in the Social Studies Curriculum

Yıl 2021, , 317 - 334, 25.04.2021
https://doi.org/10.33403/rigeo.753880

Öz

The aim of this study is to investigate the self-efficacy perceptions of Social Studies teachers about the basic skills in the 2018 Social Studies curriculum. In Turkey, according to changes made in the Social Studies curriculum in 2018, Social Studies lessons are given to students in the 4th, 5th, 6th, and 7th grades, and comprise 27 basic skills, This study investigated the self-efficacy perceptions of 143 Social Studies teachers working in Istanbul province. The study found that the majority of teachers felt themselves to be “inefficient” in the following skills: research, perception of change and continuity, critical thinking, entrepreneurship, legal literacy, collaboration, using evidence, perceiving space, political literacy, drawing and interpreting table, graphics and diagrams, innovative thinking, and perceiving time and chronology. Additionally, it was found that the teachers believed that they were at a “good” or “very good” level of efficacy concerning the following skills: environmental literacy, digital literacy, empathy, financial literacy, observation, map literacy, communication, stereotypical judgment and prejudice, decision making, location analysis, media literacy, self-control, problem solving, social participation, and the correct, beautiful, and effective use of Turkish. This indicates that most Social Studies teachers who participated in the study perceived themselves as being at a positive/efficient level in 16 of the 27 skills. Therefore, the efficacies of Social Studies teachers regarding the basic skills of the 2018 Social Studies curriculum could provide opportunities for these individuals to apply effective strategies, methods, and techniques for their students.

Kaynakça

  • Ablak, S ve Aksoy, B. (2018). Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan mekânı algılama becerisine ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi. Turkish Studies, 13(11), 1-32.
  • Akbaş, Y. ve Toros, S. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının mekânsal teknolojilere yönelik öz yeterlik algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10, 54.
  • Aktürk, V., Yazıcı, H. ve Bulut, R. (2013). Sosyal bilgiler dersinde animasyon ve dijital harita kullanımının öğrencilerin mekânı algılama becerilerine yönelik etkileri. Marmara Coğrafya Dergisi, 28, 1-17.
  • Altun, A. (2012). Kanada’daki sosyal bilgiler programlarında medya okuryazarlığı eğitimi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 230-244.
  • Arseven, A. (2016). Öz yeterlilik: Bir kavram analizi. Turkish Studies, 11(19), 63-80.
  • Artun, H., Uzunöz, A. ve Akbaş, Y. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeylerinin değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34 (2), 1-14.
  • Aydemir, M. ve Adamaz, K. (2017). Ortaokul sosyal bilgiler dersi öğretim programındaki kazanım ve etkinliklerin ortak ve derse özgü beceriler açısından incelenmesi. International Journal of Field Education, 3(2), 37-59.
  • Bandura, A. (1986). Socialfoundations of thoughtandaction: a socialcognitivetheory, Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Bandura, A. (1995). Self-Efficacy in Changing Societies. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Beldağ, A. ve Teymur, N. (2018). Multicultural Education in the Curriculum of Social Studies: A Content Analysis. TAY Journal, 2(2), 117-129.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelikkaya, T. (2011). Sosyal bilgiler programında yer alan becerilerin kazandırılma düzeyi: Öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (3), 969-990.
  • Çelikkaya, T., Yıldırım, T. ve Kürümlüoğlu, M. (2019). Öğrenciler ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin programdaki becerilere ilişkin beceri hiyerarşileri, gerekçeleri ve önerileri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 113-134.
  • Çermik, F., ve Şahin, İ. F. (2015). Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının sosyal girişimcilik özelliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Current Research in Education, 1(2), 76-88.
  • Çepni, O., Palaz, T. ve Ablak, S. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya ve televizyon okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Turkish Studies, 10(11), 431-446.
  • Çoban, O. ve Akşit, İ. (2018). 2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının öğrenme alanı, kazanım, kavram, değer ve beceri boyutları açısından karşılaştırılması. Journal of History Culture and Art Research, 7(1), 479-505.
  • Çubukçu Z ve Gültekin M. (2006). İlköğretimde öğrencilere kazandırılması gereken sosyal beceriler. Bilig, 37, 154-174.
  • Demircioğlu, İ. H. (2009). Tarih öğretmenlerinin tarihsel düşünme becerilerine yönelik görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 184, 228-239.
  • Deniz, S. ve Turhan Tuna, S. (2016). Türkçe ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin Türkçeyi etkili kullanma yeterliliklerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 9(47).
  • Deveci, H. ve Çengelci, T. (2008). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarından medya okuryazarlığına bir bakış. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 25-43.
  • Erbilgin, E., Arıkan, S. ve Yabanlı H. (2015). Çizgi grafiğini yorumlama ve oluşturma becerilerinin ölçülmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 16(2), 43-61.
  • Erden, M. (tarihsiz). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Alkım Kitapçılık-Yayıncılık.
  • Gelen, İ. (2002). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde düşünme becerilerini kazandırma yeterliklerinin değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(10), 100-96.
  • Güldalı, Ş. U. (2017). 2009 ve 2017 Hayat bilgisi dersi öğretim programlarının karşılaştırılması, Türk Akademik Yayınlar Dergisi, 1 (1), 76-98.
  • Güvenç, H. (2017). Öğretim programlarımızda finansal okuryazarlık. Elementary Education Online, 16(3), 935-948.
  • Hacat, S. O. ve Demir, F. B. (2019). Sürdürülebilir kalkınma eğitimi açısından sosyal bilgiler dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Diyalektolog Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 211-225.
  • Kara, H. ve Tangülü, Z. (2017). Sosyal bilgiler öğretim programında hukuk ve politik okuryazarlığı üzerine bir durum incelemesi, Araştırma ve Deneyim Dergisi, 2(1).
  • Karatekin, K. ve Aksoy, B. (2012). Türkiye sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Turkish Studies, 7(1), 1423-1438.
  • Kaymakçı, S. (2013). Sosyal bilgiler ders kitaplarında sözlü ve yazılı edebî türlerin kullanım durumu, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 230-255.
  • Kotaman, H. (2008). Özyeterlilik inancı ve öğrenme performansının geliştirilmesine ilişkin yazın taraması. Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 111-133.
  • Kocadağ, Ş. (2019). Sosyal bilgiler ortaokul öğretim programının ötekileştirme olgusu açısından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İbrahim Çeçen Üniversitesi, Ağrı.
  • Işık, H. (2008). İlköğretim 4. Sınıf sosyal bilgiler tarih konularının öğretiminde kanıt temelli öğrenme modeli: Bir Aksiyon Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • İbret, B. Ü. ve Yılmaz, O. (2018). Sosyal bilgiler ders kitapları ve öğretim programında coğrafi bilgi teknolojilerinin yeri. International Geography Education Symposium (8- 10 November). Nevşehir.
  • Ministry of National Education. (2009A). İlköğretim Matematik Dersi (1-5. sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB-Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları. http://ttkb.meb.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • MEB (2009B). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 7. Sınıf Programı. Ortaokul Matematik Dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı. http://ttkb.meb.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • MEB (2013A). Ortaokul Matematik Dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı. http://ttkb.meb.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • MEB (2013B). İlköğretim Kurumları Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı. http://ttkb.meb.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • MEB (2011). Milli Eğitim Bakanlığı 21. Yüzyıl öğrenci profili. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • MEB (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. http://ttkb.meb.gov.tr/ adresinden erişildi. https://www.meb. gov.tr/earged/earged/21.%20yy_og_pro.pdf adresinden erişildi.
  • Özen, R. ve Sağlam, H. İ. (2010). İlköğretim öğrencilerinin değişim ve sürekliliği algılayışı. Akademik Bakış Dergisi, 22.
  • Öztürk, M. ve Mutlu, N. (2017). Sosyal Bilgiler ve Tarih derslerinde beceri ve değerleri ne kadar öğretiyoruz? Sakarya University Journal of Education, 7(3), 552-563.
  • Saracaloğlu, S., Özkütük, N. ve Silkü, A. (2001). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı içinde (s.1754-1762). Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Sağlam, H. İ., Tınmaz, E. ve Hayal, M. A. (2015). Sınıf öğretmenlerinin “zaman ve kronolojiyi algılama” becerisini öğretme deneyimlerine fenomonolojik bir bakış. Turkish History Education Journal, 4(1), 49-66.
  • Sağlam, H. İ. ve Bilgiç, S. (2018). İlkokul 4. Sınıf sosyal bilgiler dersinde kanıt temelli öğrenmenin etkililiğine ilişkin öğrenci görüşlerin incelenmesi incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(2), 60-71.
  • Safi, H. (2010). Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan mekânı algılama becerisinin geliştirilmesi hakkında öğretmen görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Sever, R., Yalçınkaya, E. ve Mazman, F. (2009). Sosyal bilgiler öğretiminde etkili bir öğretim yöntemi: Dramatizasyon. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(1), 155-166.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş BilimselAraştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Tangülü, Z. ve Çıdacı, T. (2016). Sosyal bilgiler dersi tarih konularının öğretiminde birinci elden kaynakların kullanımı. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 253-273.
  • Taşkın A. ve Memişoğlu, H. (2019). Sosyal bilgiler ders kitaplarında güncel konulara yer verilme durumunun incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(2), 599-610.
  • Tay, B. (2017). 2005 Sosyal bilgiler dersi öğretim programı ile 2017 Sosyal Bilgiler Dersi Taslak Öğretim Programının karşılaştırması. International Journal of Eurasia Social Sciences, 8(27), 461-487.
  • Tezbaşaran, A. A. (1997). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu. Türk Psikologlar Derneği, Ankara
  • Turan, S. ve Karasu-Avcı, E. (2018). 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nın dijital vatandaşlık bağlamında incelenmesi. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 28-38.
  • Yalçınkaya, E. ve Er, T. (2019). Sosyal bilgiler eğitiminde finansal okuryazarlık. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(1), 1-24.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Şeker 0000-0002-6397-0579

Yayımlanma Tarihi 25 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 17 Haziran 2020
Kabul Tarihi 25 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Şeker, M. (2021). An Investigation into Social Studies Teachers’ Self-Efficacy Perceptions about Basic Skills in the Social Studies Curriculum. Review of International Geographical Education Online, 11(2), 317-334. https://doi.org/10.33403/rigeo.753880
AMA Şeker M. An Investigation into Social Studies Teachers’ Self-Efficacy Perceptions about Basic Skills in the Social Studies Curriculum. Review of International Geographical Education Online. Nisan 2021;11(2):317-334. doi:10.33403/rigeo.753880
Chicago Şeker, Mustafa. “An Investigation into Social Studies Teachers’ Self-Efficacy Perceptions about Basic Skills in the Social Studies Curriculum”. Review of International Geographical Education Online 11, sy. 2 (Nisan 2021): 317-34. https://doi.org/10.33403/rigeo.753880.
EndNote Şeker M (01 Nisan 2021) An Investigation into Social Studies Teachers’ Self-Efficacy Perceptions about Basic Skills in the Social Studies Curriculum. Review of International Geographical Education Online 11 2 317–334.
IEEE M. Şeker, “An Investigation into Social Studies Teachers’ Self-Efficacy Perceptions about Basic Skills in the Social Studies Curriculum”, Review of International Geographical Education Online, c. 11, sy. 2, ss. 317–334, 2021, doi: 10.33403/rigeo.753880.
ISNAD Şeker, Mustafa. “An Investigation into Social Studies Teachers’ Self-Efficacy Perceptions about Basic Skills in the Social Studies Curriculum”. Review of International Geographical Education Online 11/2 (Nisan 2021), 317-334. https://doi.org/10.33403/rigeo.753880.
JAMA Şeker M. An Investigation into Social Studies Teachers’ Self-Efficacy Perceptions about Basic Skills in the Social Studies Curriculum. Review of International Geographical Education Online. 2021;11:317–334.
MLA Şeker, Mustafa. “An Investigation into Social Studies Teachers’ Self-Efficacy Perceptions about Basic Skills in the Social Studies Curriculum”. Review of International Geographical Education Online, c. 11, sy. 2, 2021, ss. 317-34, doi:10.33403/rigeo.753880.
Vancouver Şeker M. An Investigation into Social Studies Teachers’ Self-Efficacy Perceptions about Basic Skills in the Social Studies Curriculum. Review of International Geographical Education Online. 2021;11(2):317-34.