The aim of this study is to examine the learning
approaches of foreign students who are studying Turkish preparation in terms of
various variables. Research is a type of survey. In the 2013-2014 academic
year, the universe of the research was formed by the students of Atatürk
University, DİLMER, Istanbul University, DİLMER and the students of C1 level,
who were educated in Gaziantep University, TÖMER. In this study, 172 students
at C1 level in the relevant workable universe were reached. In this study, the “Learning
Approaches and Working Skills Scale” which was adapted to Turkish by Senemoğlu
(2011) as a data collection tool was used. In the process of data analysis, in
order to determine which tests would be used, learning approaches and the data
collected by writing skills self-efficacy measure were tested as to whether
they correspond basic assumptions of parametric tests. In this regard, in order
to determine whether the data present homogeneous distribution, Levene
homogeneity test and for normal distribution; Kolmogorov Smirnov normality test
were used. As it was determined that the
data set presents a normal distribution, the data were analysed with t test for
independent samples and Single Factoral Variance Analysis, and relations
between variances were established. For cases in which reasonable differences
were established, By Post HocScheffe and LSD tests out of multiple comparison
tests were used to state the source of the difference. The value of p=0.05 was
recognized as the critical value in all of the data analysis steps. As a result
of the research, it was found that the learning approaches of foreign students
who are studying Turkish preparation differ significantly from the variables
such as gender, age, book, newspaper, magazine reading.
Turkish education teaching Turkish to foreigners learning approaches
Bu araştırmanın amacı, Türkçe hazırlık öğrenimi
görmekte olan yabancı uyruklu öğrencilerin öğrenme yaklaşımlarının çeşitli
değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma, tarama türünde bir çalışmadır.
Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim öğretim yılında Atatürk Üniversitesi
DİLMER, İstanbul Üniversitesi DİLMER ve Gaziantep Üniversitesi TÖMER’de öğrenim
gören C1 düzeyindeki yabancı uyruklu öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmada,
evrenden örneklem alma yoluna gidilmemiş, ilgili çalışılabilir evrendeki C1
düzeyindeki 172 öğrencinin tamamına ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak Senemoğlu (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan; geçerlik ve
güvenirlik çalışmaları yapılmış olan “Öğrenme Yaklaşımları ve Çalışma
Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır.
Verilerin analiz edilmesi sürecinde, hangi testlerin
kullanılacağına karar verebilmek amacıyla öncelikle öğrenme yaklaşımları, yazma
becerileri öz yeterlik ölçeğinden elde edilen değerlerin parametrik testlerin temel
varsayımlarını karşılayıp karşılayamadıkları incelenmiştir. Bu bağlamda
verilerin homojen dağılım sergileyip sergilemediğini belirlemek için Levene
homojenlik testi ve normal dağılım için ise Kolmogorov Smirnov normallik testi
yapılmıştır. Veri setinin normal dağılım gösterdiği belirlendiği için Bağımsız
örneklemler için t testi ve Tek Faktörlü Varyans Analizi-ANOVA yapılarak
veriler analiz edilmiş ve değişkenler arasındaki ilişkiler ortaya konulmuştur.
Değişkenler arasında anlamlı farklılıkların belirlendiği durumlarda çoklu
karşılaştırma testlerinden Post Hoc Scheffe ve LSD testleri kullanılarak farkın
kaynağı belirlenmeye çalışılmıştır. Veri analizinin tüm aşamalarında p=0.05
değeri kritik değer olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda, Türkçe
hazırlık öğrenimi görmekte olan yabancı uyruklu öğrencilerin öğrenme
yaklaşımlarının cinsiyet, yaş, kitap, gazete, dergi okuma gibi değişkenler
açısından anlamlı farklılaşma gösterdiği ortaya konmuştur.
Türkçe eğitimi yabancılara Türkçe öğretimi öğrenme yaklaşımları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Türk dili, kültürü ve edebiyatı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 15 |