Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of the learning approaches of foreign students in terms of various variables

Yıl 2019, Sayı: 15, 1 - 14, 21.06.2019
https://doi.org/10.29000/rumelide.580438

Öz

The aim of this study is to examine the learning
approaches of foreign students who are studying Turkish preparation in terms of
various variables. Research is a type of survey. In the 2013-2014 academic
year, the universe of the research was formed by the students of Atatürk
University, DİLMER, Istanbul University, DİLMER and the students of C1 level,
who were educated in Gaziantep University, TÖMER. In this study, 172 students
at C1 level in the relevant workable universe were reached. In this study, the “Learning
Approaches and Working Skills Scale” which was adapted to Turkish by Senemoğlu
(2011) as a data collection tool was used. In the process of data analysis, in
order to determine which tests would be used, learning approaches and the data
collected by writing skills self-efficacy measure were tested as to whether
they correspond basic assumptions of parametric tests. In this regard, in order
to determine whether the data present homogeneous distribution, Levene
homogeneity test and for normal distribution; Kolmogorov Smirnov normality test
were used.  As it was determined that the
data set presents a normal distribution, the data were analysed with t test for
independent samples and Single Factoral Variance Analysis, and relations
between variances were established. For cases in which reasonable differences
were established, By Post HocScheffe and LSD tests out of multiple comparison
tests were used to state the source of the difference. The value of p=0.05 was
recognized as the critical value in all of the data analysis steps. As a result
of the research, it was found that the learning approaches of foreign students
who are studying Turkish preparation differ significantly from the variables
such as gender, age, book, newspaper, magazine reading.

Kaynakça

  • Beattie, V., Collins, W. & McInnes, W. (1997). Deep and surface learning: Simple or simplistic dichotomy. Accounting Education, 6(1), 1-12. Beydoğan, Ö. (2008). Derinliğine ve yüzeysel öğrenmede kavram haritaları ve şemaların işlevi. Millî Eğitim, 173, 258-270. Biggs, J. B. (1987). Student approaches to learning and studing. Melbourne: Australian council for educational research. Biggs, J., Kember D. & Leung, D. Y. P. (2001). The revised two factor study process questionnaire. British Journal of Educational Psychology, 71, 133-149. Büyükikiz, K. K. (2011). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazma becerileri ile öz yeterlilik algıları arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları. Canıdemir, A. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları ve başarı amaç yönelimlerinin akademik başarı ile ilişkisinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Çolak, E. (2006). İş birliğine dayalı öğretim tasarımının öğrencilerin öğrenme yaklaşımlarına, akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Çolak, E. & Fer, S. (2007). Öğrenme yaklaşımları envanterinin eş değerlik, güvenirlik ve geçerlik çalışması. ÇÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 197-212. Demir, S. (2013). Farklılaştırılmış öğretim yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarı, öğrenme yaklaşımları ve kalıcılık puanları üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Demirel, Ö. (2000). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Yayınları. Ekinci, N. (2008). Üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarının belirlenmesi ve öğretme-öğrenme süreci değişkenleri ile ilişkileri. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Entwistle, N. J. & Ramsden, P. (1983). Understanding student learning. Australia: Croom Helm Ltd. Er, O., Biçer, N. & Bozkırlı, K. Ç. (2012). Yabancılara Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunların ilgili alanyazını ışığında değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2, 51-69. Felder, R. M. & Brent, R. (2005). Understanding student differences. Journal of Engineering Education, 94(1), 57-72. Jackson, B. (1994). Assesment practices in art and design: a contribution to student learning? In: Graham Gibbs (Ed.), Improving student learning. Assessment and Evaluation Oxford: Oxford Centre for Staff Development. Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları. Kılıç, D. (2009). Öğrencilerin genetik kavramları anlama düzeyleri ile mantıksal düşünme yetenekleri ve öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişki. Yayımlanmış doktora tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Kılınç, M. (2013). Genel lise öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Kayseri: Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kızılgüneş, B. (2007). Öğrencilerin sınıflandırma konularındaki başarılarının epistemolojik inançlar, motivasyon ve öğrenme yaklaşımları ile tahmini. Yüksek lisans tezi. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Marshall, D. & Case, J. (2007). Approaches to learning’ research in higher education: A response to Haggis. British Educational Research Journal, 31(2), 257-267. Marton, F. & Saljo, R. (1976). On qualitative differences in learning. Outcome and process. British Journal of Educational Psychology, 46, 4-11. Newble, D. I. & Entwistle, N. J. (1986). Learning styles and approaches: Implications for medical education. Medical Education, 20, 162-175. Ozan, C., & Çiftçi, M. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları tercihleri ve öğrenmeye ilişkin algılarının incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 55–66. Ramsden, P. (1979). Student learning and perceptions of the academic environment. Higher Education, 8(4), 411-427. Ramsden, P. (1992). Learning to teach in higher education. London: Routledge. Scouller, K. (1998). The influence of assessment method on students’ learning approaches: Multiple choice question examination versus assignment essay. Higher Education, 4(4), 453-72. Senemoğlu, N. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları ve çalışma becerileri. Eğitim ve Bilim, 36(160), 65-80. Şat, M. (2013). BÖTE lisans öğrencilerinin biçimlendirici geri bildirime yönelik algıları ve tercihleri ile bu algı ve tercihlerin öğrenme yaklaşımlarıyla olan ilişkisi. Yüksek lisans tezi. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Tait, H., Entwistle, N. J., & McCune, V. (1998). ASSIST: A reconceptualisation of the approaches to studying inventory. In C. Rust (Ed.), Improving student learning: Improving students as learners. Oxford: Oxford University. Vermunt, J. D. (1994). Inventory of learning styles in higher education; scoring key for the inventory of learning styles in higher education. Tilburg: Tilburg University. Yılmaz, B. (2009). Karma öğrenme ortamındaki üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarına göre ders başarılarının, derse devamlarının, web materyalini kullanma davranışlarının ve ortama yönelik memnuniyetlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Zhang, L. & Stenberg, R. J. (2000). Are learning approaches and thinking styles related? A study in two Chinese populations. The Journal of Psychology, 134(5), 469-89.

Yabancı uyruklu öğrencilerin öğrenme yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Yıl 2019, Sayı: 15, 1 - 14, 21.06.2019
https://doi.org/10.29000/rumelide.580438

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türkçe hazırlık öğrenimi
görmekte olan yabancı uyruklu öğrencilerin öğrenme yaklaşımlarının çeşitli
değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma, tarama türünde bir çalışmadır.
Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim öğretim yılında Atatürk Üniversitesi
DİLMER, İstanbul Üniversitesi DİLMER ve Gaziantep Üniversitesi TÖMER’de öğrenim
gören C1 düzeyindeki yabancı uyruklu öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmada,
evrenden örneklem alma yoluna gidilmemiş, ilgili çalışılabilir evrendeki C1
düzeyindeki 172 öğrencinin tamamına ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak Senemoğlu (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan; geçerlik ve
güvenirlik çalışmaları yapılmış olan “Öğrenme Yaklaşımları ve Çalışma
Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır.

Verilerin analiz edilmesi sürecinde, hangi testlerin
kullanılacağına karar verebilmek amacıyla öncelikle öğrenme yaklaşımları, yazma
becerileri öz yeterlik ölçeğinden elde edilen değerlerin parametrik testlerin temel
varsayımlarını karşılayıp karşılayamadıkları incelenmiştir. Bu bağlamda
verilerin homojen dağılım sergileyip sergilemediğini belirlemek için Levene
homojenlik testi ve normal dağılım için ise Kolmogorov Smirnov normallik testi
yapılmıştır. Veri setinin normal dağılım gösterdiği belirlendiği için Bağımsız
örneklemler için t testi ve Tek Faktörlü Varyans Analizi-ANOVA yapılarak
veriler analiz edilmiş ve değişkenler arasındaki ilişkiler ortaya konulmuştur.
Değişkenler arasında anlamlı farklılıkların belirlendiği durumlarda çoklu
karşılaştırma testlerinden Post Hoc Scheffe ve LSD testleri kullanılarak farkın
kaynağı belirlenmeye çalışılmıştır. Veri analizinin tüm aşamalarında p=0.05
değeri kritik değer olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda, Türkçe
hazırlık öğrenimi görmekte olan yabancı uyruklu öğrencilerin öğrenme
yaklaşımlarının cinsiyet, yaş, kitap, gazete, dergi okuma gibi değişkenler
açısından anlamlı farklılaşma gösterdiği ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Beattie, V., Collins, W. & McInnes, W. (1997). Deep and surface learning: Simple or simplistic dichotomy. Accounting Education, 6(1), 1-12. Beydoğan, Ö. (2008). Derinliğine ve yüzeysel öğrenmede kavram haritaları ve şemaların işlevi. Millî Eğitim, 173, 258-270. Biggs, J. B. (1987). Student approaches to learning and studing. Melbourne: Australian council for educational research. Biggs, J., Kember D. & Leung, D. Y. P. (2001). The revised two factor study process questionnaire. British Journal of Educational Psychology, 71, 133-149. Büyükikiz, K. K. (2011). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazma becerileri ile öz yeterlilik algıları arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları. Canıdemir, A. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları ve başarı amaç yönelimlerinin akademik başarı ile ilişkisinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Çolak, E. (2006). İş birliğine dayalı öğretim tasarımının öğrencilerin öğrenme yaklaşımlarına, akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Çolak, E. & Fer, S. (2007). Öğrenme yaklaşımları envanterinin eş değerlik, güvenirlik ve geçerlik çalışması. ÇÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 197-212. Demir, S. (2013). Farklılaştırılmış öğretim yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarı, öğrenme yaklaşımları ve kalıcılık puanları üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Demirel, Ö. (2000). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Yayınları. Ekinci, N. (2008). Üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarının belirlenmesi ve öğretme-öğrenme süreci değişkenleri ile ilişkileri. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Entwistle, N. J. & Ramsden, P. (1983). Understanding student learning. Australia: Croom Helm Ltd. Er, O., Biçer, N. & Bozkırlı, K. Ç. (2012). Yabancılara Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunların ilgili alanyazını ışığında değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2, 51-69. Felder, R. M. & Brent, R. (2005). Understanding student differences. Journal of Engineering Education, 94(1), 57-72. Jackson, B. (1994). Assesment practices in art and design: a contribution to student learning? In: Graham Gibbs (Ed.), Improving student learning. Assessment and Evaluation Oxford: Oxford Centre for Staff Development. Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları. Kılıç, D. (2009). Öğrencilerin genetik kavramları anlama düzeyleri ile mantıksal düşünme yetenekleri ve öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişki. Yayımlanmış doktora tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Kılınç, M. (2013). Genel lise öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Kayseri: Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kızılgüneş, B. (2007). Öğrencilerin sınıflandırma konularındaki başarılarının epistemolojik inançlar, motivasyon ve öğrenme yaklaşımları ile tahmini. Yüksek lisans tezi. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Marshall, D. & Case, J. (2007). Approaches to learning’ research in higher education: A response to Haggis. British Educational Research Journal, 31(2), 257-267. Marton, F. & Saljo, R. (1976). On qualitative differences in learning. Outcome and process. British Journal of Educational Psychology, 46, 4-11. Newble, D. I. & Entwistle, N. J. (1986). Learning styles and approaches: Implications for medical education. Medical Education, 20, 162-175. Ozan, C., & Çiftçi, M. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları tercihleri ve öğrenmeye ilişkin algılarının incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 55–66. Ramsden, P. (1979). Student learning and perceptions of the academic environment. Higher Education, 8(4), 411-427. Ramsden, P. (1992). Learning to teach in higher education. London: Routledge. Scouller, K. (1998). The influence of assessment method on students’ learning approaches: Multiple choice question examination versus assignment essay. Higher Education, 4(4), 453-72. Senemoğlu, N. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları ve çalışma becerileri. Eğitim ve Bilim, 36(160), 65-80. Şat, M. (2013). BÖTE lisans öğrencilerinin biçimlendirici geri bildirime yönelik algıları ve tercihleri ile bu algı ve tercihlerin öğrenme yaklaşımlarıyla olan ilişkisi. Yüksek lisans tezi. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Tait, H., Entwistle, N. J., & McCune, V. (1998). ASSIST: A reconceptualisation of the approaches to studying inventory. In C. Rust (Ed.), Improving student learning: Improving students as learners. Oxford: Oxford University. Vermunt, J. D. (1994). Inventory of learning styles in higher education; scoring key for the inventory of learning styles in higher education. Tilburg: Tilburg University. Yılmaz, B. (2009). Karma öğrenme ortamındaki üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarına göre ders başarılarının, derse devamlarının, web materyalini kullanma davranışlarının ve ortama yönelik memnuniyetlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Zhang, L. & Stenberg, R. J. (2000). Are learning approaches and thinking styles related? A study in two Chinese populations. The Journal of Psychology, 134(5), 469-89.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Türk dili ve edebiyatı
Yazarlar

Sıddık Bakır 0000-0002-5118-209X

Cengiz Alyılmaz 0000-0002-3634-9015

Yayımlanma Tarihi 21 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Bakır, S., & Alyılmaz, C. (2019). Yabancı uyruklu öğrencilerin öğrenme yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(15), 1-14. https://doi.org/10.29000/rumelide.580438

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.