Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The colour of French language: The metaphorical perceptions of prospective teachers on French as a foreign language

Yıl 2019, Sayı: 17, 405 - 416, 21.12.2019
https://doi.org/10.29000/rumelide.657875

Öz

Metaphors are rhetorical arts that can help us to realize in our minds feelings and thoughts that are both abstract and ambiguous. In this spirit, in this qualitative study structured with a phenomenological design (phenomenology), our goal is to determine the perceptions of the students of the Department of Teaching French as a Foreign Language at the University of Gazi by means of a metaphor of colours and to reveal the reasons for the choice of these metaphors. In summary, during this research we tried to show the students' perception during their schooling of the French language, their various thoughts and to determine what image they have of this language. The study group of the research consists of 62 volunteers who are 1st and 4th year undergraduate students in this department during Spring Semester 2016-2017. The metaphorical perceptions of students on French as a foreign language were obtained in response to this half open-ended question: If French language was a colour, what colour do you think it would be and why? While the metaphor itself was tried to be determined with the what colour do you think it would be phrase, the statement why questioned the reasons behind this perception/judgement. The content analysis method has been used in the process of data analysis.

Kaynakça

  • Aksoy, E. (2015). Başlangıcından günümüze Türkiye’de Fransız okulları. Synergies Turquie, 8, 29-46. Alpar G.(2015). Strateji ve savaş kültürünün gelişimi. Konya: Pelit. Alpar, G. (2019). Geçmişten günümüze kültürel unsurların sömürge amaçlı kullanımı. Al-Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 204-218. Aydın, F. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin coğrafya kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(3), 1293-1322. Başpınar Aktekin, D., Şimşek, Y., & Kaplan, B. ( 2011). Renklerin duygular üzerine etkisi. Maltepe Tıp Dergisi, 3(1), 31-33. Çalışkan, N.,& Kılıç E. (2014). Farklı dillerde ve eğitim süreçlerinde renklerin dili. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 69-85. Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında yabancı dil öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Gömleksiz, M. N (2013). Öğretmen adaylarının yabancı dil kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 649-664. Hornby A.S. (2000). Oxford Advanced Learner's Dictionary of Current English (6th Edition). Oxford, United Kingdom: Oxford University Press. Levine, P.M. (2005). Metaphors and images of classrooms. Kappa Delta Pi Record Summer, 41(4), 172-175. doi.org/10.1080/00228958.2005.10532066 Saban, A. Koçbeker, B. N., & Saban A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6(2), 461-522. Sakaoğlu, N. (1991). Osmanlı eğitim tarihi. İstanbul: İletişim. Speziale, H.J., & Carpenter, D.R. (2011). Qualitative research in nursing: Advancing the humanistic ımperative (5th Edition). Philadelphia, USA: Lippincott Williams & Wilkins. Available from: https://oysconmelibrary01.files.wordpress.com/2016/09/qualitative-research-in-nursing-advancing-the-humanistic-imp.pdf , Erişim tarihi: 10.09.2019. Topal, D. (15 Mart 2017). Renkler psikolojimizi nasıl etkiler? Dergi PDR. Çevrimiçi: http://www.dergipdr.com/renkler-psikolojimizi-nasil-etkiler-4418h.htm, Erişim tarihi: 12.10.2019. Tosuncuoğlu, Y . (2018). İngiliz dili ve edebiyatı bölümü öğrencilerinin “İngilizce” kavramına ilişkin metaforları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 22(2), 677-697. Türkoğlu, S. (2003). Anlatım ve deyimlerde renklerin dili. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 277-290. Yeşilyurt, A . (2017). Arap dili eğitimi lisansüstü öğrencilerinin standart Arapça ve Arapça diyalektlere ilişkin algılarının belirlenmesi: Bir metafor analizi çalışması. Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2(2), 86-102. Yılancıoğlu, S. S (2011). Le Français, langue de la modernisation en Turquie. İçinde Marina Geat (dir.). La Francophonie et l’Europe (pp. 47-58). Rome: Artemide. Zeren, G., & Yapıcı, M. (2014). Öğretmen adaylarının renklere ilişkin metaforları. International Journal of Social Science, 25, 165-175.

Fransızcanın rengi: Öğretmen adaylarının yabancı dil olarak Fransızcaya dair metaforik algıları

Yıl 2019, Sayı: 17, 405 - 416, 21.12.2019
https://doi.org/10.29000/rumelide.657875

Öz

Metaforlar, zihnimizdeki soyut ama aynı zamanda belirsiz kimi duygu ve düşüncelerin somutlaştırılarak ifade edilmesine yarayan söz sanatlarından biridir. Bu düşünceden hareketle, olgubilim (fenomonoloji) desenli olarak yapılandırılan bu nitel çalışmada, Gazi Üniversitesi Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin yabancı dil olarak Fransızcaya dair algılarının renk metaforu aracılığıyla belirlenmesi ve bu metaforların (renklerin) seçiliş nedenlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Kısacası, öğrencilerin eğitimleri süresince Fransızcaya dair algı ve düşüncelerinin neler olduğunu ve bu dile dair kafalarında nasıl bir resim oluşturdukları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2016-2017 bahar yarıyılında bu anabilim dalında lisans 1. ve 4. sınıf düzeyinde öğrenim gören 62 gönüllü katılımcı öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin yabancı dil olarak Fransızca kavramına ilişkin metaforik algıları, Size göre Fransızca bir renk olsaydı, bu renk ne olurdu ve niçin bu renk olurdu? gibi açık uçlu sorularla yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Metaforun (rengin) ne olabileceği ne renk soru sözcük öbeğiyle belirlenmeye çalışılırken Niçin soru ifadesi ile de metafor olarak tanımlanan rengin neden seçildiğinin arka planına ilişkin algıya/değerlendirmeye ulaşılmaya çalışılmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır.

Kaynakça

  • Aksoy, E. (2015). Başlangıcından günümüze Türkiye’de Fransız okulları. Synergies Turquie, 8, 29-46. Alpar G.(2015). Strateji ve savaş kültürünün gelişimi. Konya: Pelit. Alpar, G. (2019). Geçmişten günümüze kültürel unsurların sömürge amaçlı kullanımı. Al-Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 204-218. Aydın, F. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin coğrafya kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(3), 1293-1322. Başpınar Aktekin, D., Şimşek, Y., & Kaplan, B. ( 2011). Renklerin duygular üzerine etkisi. Maltepe Tıp Dergisi, 3(1), 31-33. Çalışkan, N.,& Kılıç E. (2014). Farklı dillerde ve eğitim süreçlerinde renklerin dili. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 69-85. Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında yabancı dil öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Gömleksiz, M. N (2013). Öğretmen adaylarının yabancı dil kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 649-664. Hornby A.S. (2000). Oxford Advanced Learner's Dictionary of Current English (6th Edition). Oxford, United Kingdom: Oxford University Press. Levine, P.M. (2005). Metaphors and images of classrooms. Kappa Delta Pi Record Summer, 41(4), 172-175. doi.org/10.1080/00228958.2005.10532066 Saban, A. Koçbeker, B. N., & Saban A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6(2), 461-522. Sakaoğlu, N. (1991). Osmanlı eğitim tarihi. İstanbul: İletişim. Speziale, H.J., & Carpenter, D.R. (2011). Qualitative research in nursing: Advancing the humanistic ımperative (5th Edition). Philadelphia, USA: Lippincott Williams & Wilkins. Available from: https://oysconmelibrary01.files.wordpress.com/2016/09/qualitative-research-in-nursing-advancing-the-humanistic-imp.pdf , Erişim tarihi: 10.09.2019. Topal, D. (15 Mart 2017). Renkler psikolojimizi nasıl etkiler? Dergi PDR. Çevrimiçi: http://www.dergipdr.com/renkler-psikolojimizi-nasil-etkiler-4418h.htm, Erişim tarihi: 12.10.2019. Tosuncuoğlu, Y . (2018). İngiliz dili ve edebiyatı bölümü öğrencilerinin “İngilizce” kavramına ilişkin metaforları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 22(2), 677-697. Türkoğlu, S. (2003). Anlatım ve deyimlerde renklerin dili. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 277-290. Yeşilyurt, A . (2017). Arap dili eğitimi lisansüstü öğrencilerinin standart Arapça ve Arapça diyalektlere ilişkin algılarının belirlenmesi: Bir metafor analizi çalışması. Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2(2), 86-102. Yılancıoğlu, S. S (2011). Le Français, langue de la modernisation en Turquie. İçinde Marina Geat (dir.). La Francophonie et l’Europe (pp. 47-58). Rome: Artemide. Zeren, G., & Yapıcı, M. (2014). Öğretmen adaylarının renklere ilişkin metaforları. International Journal of Social Science, 25, 165-175.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Türk dili ve edebiyatı
Yazarlar

Melek Alpar Bu kişi benim 0000-0002-7416-293X

Erdoğan Kartal 0000-0002-9836-5221

Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Alpar, M., & Kartal, E. (2019). Fransızcanın rengi: Öğretmen adaylarının yabancı dil olarak Fransızcaya dair metaforik algıları. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(17), 405-416. https://doi.org/10.29000/rumelide.657875

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.