Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma ve Türkçe öğretiminde Web 2.0 araçlarını kullanımlarına ilişkin deneyimlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan keşfetmeye dayalı durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu resmi ve özel ilkokullarda görev yapmakta olan 33 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenler ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiş, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilmiş ve cevaplar içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Web 2.0 araçlarının öğrencilerin derslere karşı motivasyonlarını arttırmada ve aktif öğrenmeyi sağlamada yararlı bir araç olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların ifade ettikleri görüşler, Web 2.0 araçlarının değerlendirme, pekiştirme, tekrar ve dilbilgisi konularının öğretiminde kullanıldığını ve birçoğunun konuyu anlattıktan sonra Web 2.0 araçlarını kullanmayı tercih ettiğini ortaya koymuştur. Katılımcı öğretmenler, eğitim süreçlerine katkılar kategorisinde ilkokul öğrencilerinin dijitalleşme yoluyla kavram ve konuların somutlaştırılması ve sınıf içi etkileşimin artırılmasından bahsederken, bu araçların kullanımında yaşanan sorunları Türkçe dil seçeneğinin olmaması, bu araçlar ve bu araçlara erişimde zorluk olarak ifade etmişlerdir. Ayrıca öğretmenlerin Web 2.0 araçlarını kullanma konusundaki yetersizlikleri de sorun olarak ifade edilmiştir. Yaşanan sorunlara çözüm olarak alternatif Web2.0 araçları kullanılarak dil engeli sorununun aşılabileceği, Web 2.0 kullanımının hizmet içi eğitimlerle öğretmenler arasında yaygınlaştırılabileceği ve idare tarafından çalışmalar yapılabileceğini belirtmişlerdir. Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmenlerin teknolojiye ve internete erişimleri için daha iyi fırsatlar sunmak için çalışmalar yapılabilir. Çalışmanın bulguları ışığında öğretmenlere bu araçların dil öğretiminde nasıl kullanılacağına dair somut önerilerde bulunulmuş ve yazılımcılara bu araçların farklı dillerde tasarlanması için önerilerde sunulmuştur.
Digital device mother tongue education Web 2.0 Tools primary teachers learning and teaching process.
This study aims to understand the Turkish primary teachers' use of Web 2.0 tools when teaching literacy in the Turkish language. The data were collected from 33 teachers teaching in public and private primary schools across Turkey. Teachers were selected using a criterion sampling method and interviewed using a semi-structured interview form and their responses were analyzed using content analysis. Research results show that Web 2.0 tools are useful in terms of increasing students’ motivation towards lessons and ensuring active learning to occur. The opinions expressed by the participants have revealed that Web 2.0 tools are used for evaluation, reinforcement, revision and teaching grammar subjects and that many of them prefer to use Web 2.0 tools after explaining the subject. While the participating teachers mentioned the concretization of concepts and subjects through digitalization for primary school students and increasing classroom interaction in the category of contributions to educational processes while the problems experienced in the use of these tools were expressed to be the absence of Turkish language option in these tools and difficulty in having access to these tools. In addition, teachers’ inadequacies in using Web 2.0 tools were also expressed as a problem. As solutions to the problems experienced, they stated that the language barrier problem can be overcome by using alternative Web2.0 tools, that the use of Web 2.0 can be made more widespread among teachers through in-service trainings and works can be conducted by the Ministry of National Education of Turkey to provide better opportunities for teachers to have access to technology and internet. In light of the findings of the study, concrete suggestions were made to teachers on how to use these tools in language teaching and suggestions were made to the software developers to design these tools in different languages.
Digital device mother tongue education Web 2.0 Tools primary teachers learning and teaching process. Digital device, mother tongue education, Web 2.0 Tools, primary teachers, learning and teaching process.
Digital device mother tongue education Web 2.0 Tools primary teachers learning and teaching process.
Digital device mother tongue education Web 2.0 Tools primary teachers learning and teaching process.
Digital device mother tongue education Web 2.0 Tools primary teachers learning and teaching process.
Digital device mother tongue education Web 2.0 Tools primary teachers learning and teaching process.
Digital device mother tongue education Web 2.0 Tools primary teachers learning and teaching process.
Digital device mother tongue education Web 2.0 Tools primary teachers learning and teaching process.
Digital device mother tongue education Web 2.0 Tools primary teachers learning and teaching process.
Digital device mother tongue education Web 2.0 Tools primary teachers learning and teaching process.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Türk dili, kültürü ve edebiyatı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 31 |