Sayı: 31, 21.12.2022

Yıl: 2022

Türk dili, kültürü ve edebiyatı

Araştırma Makalesi

4. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisini değerlendirici ölçme araçlarının hazırlanması

Araştırma Makalesi

9. Animasyon destekli hikâye okuma yönteminin etkisinin diğer hikâye okuma yöntemleriyle karşılaştırılması

Araştırma Makalesi

10. Türkçe öğretmeni adaylarının kelime öğretimi stratejileri belirlemelerinde edebî metinlerin önemi: “Korkuyu Beklerken” örneği

Araştırma Makalesi

11. Okuma kültürü, üniversite ve çocuk kütüphanesi

Araştırma Makalesi

13. Dijital öykü kullanımının öğrencilerin konuşma becerisi tutum ve motivasyonuna etkisi

Araştırma Makalesi

15. İlkokul öğrencilerinin yazma hatalarının düzeltilmesi: Bir eylem araştırması

Araştırma Makalesi

16. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hukuk okuryazarlığı becerilerini geliştirmek: Bir eylem araştırması

Araştırma Makalesi

17. Öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda etkileyici okuma görselleri

Araştırma Makalesi

19. Ortaokul öğrencilerinin sosyobilimsel konulara ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi

Araştırma Makalesi

20. İlkokulda aile katılımı: Veliler ne düşünüyor?

Araştırma Makalesi

22. 5. Sınıf Türkçe ders kitabının değerler eğitimi bakımından öğretmen görüşlerine göre incelenmesi

Araştırma Makalesi

23. İlkokul 4. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin tutarlılık görünümleri

Araştırma Makalesi

25. Eski Türkçe “kisi/kişi” sözcükleri üzerine

Araştırma Makalesi

26. Kırk Vezir Hikâyeleri’nde ikilemeler

Araştırma Makalesi

27. Derleme Sözlüğü’nde yer alan beden hastalıkları ile ilgili söz varlığı

Araştırma Makalesi

29. Firdevsî’ye ait Süleymân-nâme’nin 36. cildinin ses ve yazım özellikleri

Araştırma Makalesi

31. Birleşik isimlerde vurgu

Araştırma Makalesi

32. Hamidoğulları Beyliği dönemine Ait Efendi Sultan Camisinin kayıp kitabesi

Araştırma Makalesi

33. Afyonkarahisar ağızlarında eskicil ögeler

Araştırma Makalesi

34. Başkurt mitolojik destanlarında hayvanlarla ilgili kelimelerin tasnifi üzerine

Araştırma Makalesi

36. Don sözü ve kök ailesi

Araştırma Makalesi

37. İki dillilik ve çok dillilik üzerine yapılan araştırmalara ilişkin kaynakça denemesi

Araştırma Makalesi

39. Codex Cumanicus’ta geçen “tint-” fiili ve ondan türeyen “tintövçi” ismi üzerine

Araştırma Makalesi

40. Umberto Eco’da metin, mimarlık ve film göstergebilimi

Araştırma Makalesi

41. İblîs Hakkında Risâle adlı mensur eser üzerinde bir dil incelemesi

Araştırma Makalesi

42. Yer adları üzerine bir inceleme: Muş köy adları örneği

Araştırma Makalesi

44. Türk gençlik edebiyatındaki fantastik eserlerin değerler eğitimi bağlamında incelenmesi

Araştırma Makalesi

45. Reşit Baran hayatı ve eserleri

Araştırma Makalesi

46. Fishelov’un modeline göre Memleket Hikâyeleri’ndeki karakterlerin tespiti

Araştırma Makalesi

47. 18. yüzyıl şairlerinden Lem'î ve dîvânı

Araştırma Makalesi

48. Bu şiirler kimin II?

Araştırma Makalesi

51. 16. Yüzyıl şairlerinden Kara Fazlî’nin Duâ-nâme’si

Araştırma Makalesi

52. Türkiye kaynaklı edebiyat siteleri üzerine bir değerlendirme

Araştırma Makalesi

53. Meşşâî felsefede varlık, bilgi ve değer ekseninde ilke kavramı

Araştırma Makalesi

54. “Çeşitlilik” araştırmalarına bir bakış: Sistematik bir derleme

Araştırma Makalesi

55. Reklam etiği ve Türkiye’de reklam denetimi: Vodafone, TEB ve Coca Cola örneği

Araştırma Makalesi

56. Ateş kültü bağlamında Anadolu’da tütsü geleneği

Araştırma Makalesi

57. Dede Korkut boylarında alplık alametleri

Araştırma Makalesi

60. Türk epik felsefi düşüncesi ve Nizami Gencevi'nin Sırlar Hazinesi mesnevisi

Dünya dilleri, kültürleri ve edebiyatları

Araştırma Makalesi

62. Almanca ders kitaplarının görsel tasarım ilkeleri açısından değerlendirilmesi

Araştırma Makalesi

63. Wie bitte? A1.1 ders kitabının kültürlerarasılık bağlamında incelenmesi

Araştırma Makalesi

66. Arap dilinde ifadelerin sanatlı kullanımı: Fesâhat

Araştırma Makalesi

70. Medya söyleminde diyaloglar ve Fransızcanın yabancı dil olarak ögretimi

Araştırma Makalesi

71. Fransız dili eğitimi bilim dalında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi

Araştırma Makalesi

74. Yabancı dilde kelime öğrenme stratejileri kullanımının karar ağaçları ile incelenmesi

Araştırma Makalesi

75. Reconstruction of black identity in Toni Morrison's Beloved

Araştırma Makalesi

76. Women and patriarchy: Tales of males and ghosts

Araştırma Makalesi

79. Toxic silence of women in pre-Gilead and pre-pandemic times

Araştırma Makalesi

82. “I want to tell the story again:” The Palimpsests of Jeanette Winterson’s Weight

Araştırma Makalesi

83. A touch of edtech to create “compelling” blended learning environments

Araştırma Makalesi

90. Towards an uncertain future: Brexit satirised in Ian McEwan’s The Cockroach

Araştırma Makalesi

95. A eugenic attempt to create “upper class”: Klara and the Sun by Kazuo Ishiguro

Araştırma Makalesi

96. The role of learner autonomy on vocabulary learning

Araştırma Makalesi

97. Miraco ovvero il piemontese e la miratività

Araştırma Makalesi

98. L2 acquisition of Russian aspect by L1 Turkish speakers

Araştırma Makalesi

99. Rusçada benzer sözcükler: Paronimler

Çevirilbilimi

Araştırma Makalesi

100. Metaphors and translation: A comparative analysis of metaphors in a business magazine

Araştırma Makalesi

105. Memed, My Hawk, Mèmed Le Mince and İnce Memed as metonymies and rewritings

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, dil, edebiyat, folklor, kültür, çeviribilim, dil ve edebiyat eğitimi alanında, akademik, bilimsel ve araştırmaya dayalı makalelerin yayımlandığı bir dergidir. 

Dil: Eş zamanlı ve art zamanlı olarak bütün dillere dair çalışmalar, dillerle ilgili disiplinler arası çalışmalar.

Edebiyat: Başta Türk edebiyatı, Batı edebiyatı, Doğu edebiyatları ve karşılaştırmalı edebiyat çalışmaları.

Folklor: Başta Türk folkloru ve dünya halklarının folklorik çalışmaları.

Kültür: Dil, kültür ve edebiyat bağlamında ortaya konan çalışmalar.

Çeviribilim: Bütün diller kapsamında çeviribilim çalışmaları.

Dil eğitimi: Ana dili ve yabancılara dil eğitimi çalışmaları. 

Edebiyat eğitimi: Sanat olarak edebiyatın eğitimi çalışmaları.

Makalelerin dili Türkçedir; ancak İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca (Latin yazı sistemli diller), Rusça, Bulgarca, Sırpça (Kiril yazı sistemli diller), Arapça ve Farsça (Arap yazı sistemli diller) makaleler de kabul edilir.

MAKALE YAZIM KURALLARI

Makalelerin aşağıda belirtilen şekilde sunulmasına özen gösterilmelidir:

Yazı, Makale Takip Sistemi aracılığıyla, e-posta adresi ve parolayla girilen kişisel sayfadan gönderildikten sonra, aynı sistemden hakem süreci takip edilebilir. Bu aşamadan sonra, düzeltmelerin yapılması için, bütün hakemlerden raporların gelmesi beklenmelidir. Çünkü yazarlar, sisteme bir kez düzeltme ekleyebilmektedirler. Bir hakemin istediği düzeltmeyi yapıp yazı sisteme eklendiğinde, sonraki aşamada ikinci bir hakemin de düzeltme istemesi durumunda istenen düzeltmeler yapılamayacaktır.

Başlık: İçerikle uyumlu, onu en iyi ifade eden bir başlık olmalı ve 11 punto ile koyu harflerle ve genel ortadan, girinti sol ve sağ 0, aralık önce 12 sonra 12 satır aralığı 14 ile yazılmalıdır.

Yazar ad(lar)ı ve adresi: Yazının başlığının altında yazar adı, unvanı, görev yaptığı kurum ve kendisine ulaşılabilecek e-posta adresi gibi bilgilere yer verilmemelidir. Yazar adları, sistem yöneticisi tarafından görülebildiğinden, bu bilgiler, yazıya editör tarafından eklenecektir. Yazılar sisteme eklenirken, yazara ait herhangi bir bilginin yazıda yer almadığından emin olunmalıdır. Bu husus, makaleyi inceleyecek hakemlere daha rahat hareket imkânı tanınması açısından önemlidir.

Öz: Makalenin başında, konuyu kısa ve öz biçimde ifade eden ve en az 200 en fazla 250kelimeden oluşan Türkçe ve İngilizce öz (Abstract) bulunmalıdır. Özün altında bir satır boşluk bırakılarak, en az 3, en fazla 5 sözcükten oluşan anahtar kelimeler (Key words) verilmelidir. Öz metni Georgia normal 9; genel sağa sola yaslı; girinti sol ve sağ 1 cm; aralık önce 12 sonra 12 satır aralığı 14 ile; Öz başlığı Georgia normal 10 koyu; genel ortadan; girinti sol ve sağ 1 cm; aralık önce 12 sonra 12 satır aralığı 14 ile yazılmalıdır.

Anahtar kelimeler (Key words) Georgia normal 9; genel sağa sola yaslı; girinti sol ve sağ 1 cm; aralık önce 12 sonra 12 satır aralığı 14 ile yazılmalıdır.

Ana metin: A4 boyutunda (29,7×21 cm.), Word programında, Georgia yazı karakteri ile 10 punto, genel sağa sola yaslı, girinti sol ve sağ 0, aralık önce 12, sonra 12, satır aralığı 14 ile yazılmalıdır. Sayfa kenarlarında 2,5 cm. boşluk bırakılmalı ve sayfalar numaralandırılmamalıdır. Öz ve kaynakça sayfası hariç, ana metin 5 sayfadan az olmamalı ve 30 sayfayı aşmamalıdır. Makale metninde paragraf başı yapılmamalıdır.

Dipnotta yer alan bütün bilgiler Georgia normal 8; genel sağa sola yaslı; girinti asılı 1 cm; aralık önce 0 sonra 0 satır aralığı tek ile yazılmalıdır.

Bölüm başlıkları: Makalede, düzenli bir bilgi aktarımı sağlamak üzere ana, ara ve alt başlıklar kullanılabilir ve gerektiği takdirde başlıklar numaralandırılabilir; ancak otomatik numaralandırma yapılmamalıdır.

Tablolar ve şekiller: Tabloların numarası ve başlığı bulunmalıdır. Tablolar metin içinde bulunması gereken yerlerde olmalıdır. Şekiller renkli baskıya uygun hazırlanmalıdır. Tablo özellikleri otomatik sığdır; tablo metinleri Georgia normal 9, genel sağa sola yaslı, girinti sol ve sağ 0, aralık önce 6 sonra 6 satır aralığı tek ile yazılmalıdır. Şekil numaraları ve adları şeklin hemen altına ortalı şekilde yazılmalıdır.

Resimler: Yüksek çözünürlüklü, baskı kalitesinde taranmış halde metin içerisindeki yerlerinde verilmelidir. Resim adlandırmalarında, şekil ve çizelgelerdeki kurallara uyulmalıdır.

Alıntı ve göndermeler: Dergimize gönderilecek makalelerde aşağıdaki alıntı ve gönderme standartlarına uyulmalıdır. Bu kurallara uymayan çalışmalar, düzeltilmesi için yazarına iade edilecektir. Metin içinde birkaç cümleyi geçen alıntılar, Georgia normal 9; genel sağa sola yaslı; girinti sol ve sağ 1 cm; aralık önce 6 sonra 6 satır aralığı tek ile yazılmalıdır.

Metnin sonunda Kaynakça başlığı altında, atıfta bulunulan kaynaklar soyadına göre sıralanmalıdır. Kaynakça için Georgia normal 10; genel sağa sola yaslı; girinti asılı 1 cm; aralık önce 6 sonra 6 satır aralığı tek uygulanmalıdır.

Kaynak gösterme ve kaynakça kuralları için APA düzenine bakınız. (http://www.apastyle.org)

NOT: Sayın yazarlarımız, referanslarınızı gözden geçirmeniz ve dergimizin yazım kurallarına uygunluğunu kontrol etmeniz gerekmektedir. Makalenizi dergimiz yazım kurallarına uygun olarak biçimlendirdikten emin olduktan sonra göndermenizi rica ederiz.

Çalışmalarınızda kolaylıklar diler, dergimize göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür ederiz.

Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar: 1. Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar, 2. İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması, 3. İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar, 4. Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar.

Beyan gerektiren konular: Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar, 2. Olgu sunumlarında “Aydınlatılmış onam formu”, 3. Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması, 4. Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları.

Dergi, dijital yayıncılık, grafik tasarım ve uluslararası endekslere katılım için ücretli hizmetler kullanmaktadır; bu nedenle, dergimize makale gönderen yazarların makaleleri kabul veya reddedilse de, Yakup YILMAZ (T. İş Bankası IBAN: TR540006400000114000860261) banka hesabına 850 TL (yabancı yazarlar için 100 USD) ödemeleri gerekmektedir. Ödeme belgesi editöre sistemde ek dosyalardan gönderilecektir. Hakem sürecinin başlaması için ödeme belgesi gönderilmelidir. Başvuruları hakemler tarafından reddedilen yazarların ödedikleri ücret geri ödenmeyecektir.