Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin öğrenmeyi öğrenme süreçlerini değerlendirmektir. Araştırma, nicel araştırma yönteminin tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini Zonguldak ilinde öğrenim görmekte olan ortaöğretim öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini basit tesadüfi örnekleme tekniği ile seçilen 681 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öğrenmeyi Öğrenme Ölçeği kullanılmıştır. Öğrenmeyi Öğrenme Ölçeği; Öğrenme/Düşünme Stili, Öğrenmede Teori ve Pratikte Bütünlük, Öğrenmede Kişisel Farkındalık, Öğrenmede İsteklilik ve Öğrenmede Duyuşsallık olmak üzere beş alt boyut ve 21 maddeden oluşmaktadır. Verilerin analizinde parametrik testlerden t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Scheffe testleri kullanılmıştır. Araştırma bulguları sonucunda cinsiyet açısından Öğrenme/Düşünme Stili ve Öğrenmede Kişisel Farkındalık alt boyutlarında erkek öğrenciler lehine anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Okul türü açısından Öğrenmede Kişisel Farkındalık alt boyutunda Anadolu lisesinde okuyan öğrenciler lehine anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Sınıf seviyesi açısından hiçbir alt boyutta ve ölçek genelinde anlamlı fark tespit edilmemiştir. Günlük ortalama ders çalışma süresi açısından Öğrenmede Teori ve Pratikte Bütünlük, Öğrenmede Kişisel Farkındalık, Öğrenmede İsteklilik, Öğrenmede Duyuşsallık alt boyutlarında ve ölçek genelinde günlük ortalama 5 saat ve daha fazla ders çalışan öğrencilerin lehine anlamında fark tespit edilmiştir. Öğrenme sürecinde kullanılan kaynak açısından Öğrenmede Kişisel Farkındalık alt boyutunda basılı kaynak kullanan öğrencilerin lehine anlamlı farklı tespit edilmiştir.
This investigation seeks to evaluate the 'learning to learn' mechanisms among secondary school students in Zonguldak province, Turkey. Employing a quantitative survey model, the research involved 681 students selected via simple random sampling. The primary instrument used was the Learning to Learn Scale, which encompasses 21 items across five sub-dimensions: Learning/Thinking Style, Integrity in Theory and Practice in Learning, Personal Awareness in Learning, Willingness to Learn, and Affective in Learning. Data analysis incorporated t-tests, one-way ANOVA, and Scheffe tests. Key findings revealed gender-based differences: male students showed significantly higher scores in Learning/Thinking Style and Personal Awareness in Learning. School type also influenced results, with Anatolian high school students excelling in Personal Awareness in Learning. No notable differences were observed across different grade levels. However, study habits significantly impacted outcomes. Students dedicating 5 or more hours daily to study outperformed their peers in Integrity in Theory and Practice in Learning, Personal Awareness in Learning, Willingness to Learn, Affectivity in Learning, and overall scale scores. Additionally, the use of printed resources correlated with higher scores in Personal Awareness in Learning. These findings highlight the importance of gender, school type, study habits, and resource types in learning processes among secondary school students.
Learning learning to learn high school science and art centers
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi |
Bölüm | Türk dili, kültürü ve edebiyatı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 40 |