Bu araştırmanın amacı Covid-19 salgını nedeniyle okulların tatil edilmesinin ardından Mart 2020-Haziran 2020 tarihleri arasında uygulanan uzaktan eğitim çalışmalarını öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirmektir. Nitel araştırma desenlerinden biri olan olgubilim desenine göre tasarlanan bu araştırmada elde edilen bulgular, pandemi dönemi uzaktan eğitimin verimliliği, pandeminin neden olması muhtemel psikolojik ve sosyal sorunlara karşı uzaktan eğitimin etkilerini, öğrenci katılım durumu ve pandemi dönemi uzaktan eğitimin sınırlılıkları temaları üzerinden analiz edilmiştir. Araştırmada mevcut koşullar göz önünde bulundurulduğunda öğretmenlerin pandemi döneminde uygulanan uzaktan eğitimle ilgili genel olarak olumlu görüşe sahip oldukları, bununla birlikte öğrenci katılımıyla ilgili memnuniyet düzeylerinin düşük olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Yaşanılan bağlantı sorunları, donanım eksiklikleri, veli desteğinin yetersizliği, öğrenci motivasyonunun düşüklüğü, iletişim ve etkileşim eksikliği, öğretmenlerin bilişim araçlarını ve farklı öğretim platformlarını kullanma yeterliklerinin sınırlılığı, bazı yaş aralığındaki öğrencilerin uzaktan eğitim için uygun olmaması ve bu dönemin ölçme değerlendirme çalışmaları kapsamı dışında tutulması pandemi dönemi uzaktan eğitimin sınırlıkları olarak tespit edilmiştir.
The aim of this study is to evaluate the distance education practices, which were initiated urgently with the existing facilities between March 2020 and June 2020, which started with the vacation of schools after the first case was seen in the Covid 19 outbreak and continued until the end of the academic year, according to the opinions of teachers. The findings obtained in the research using qualitative research techniques were analyzed through the themes of the efficiency of distance education during the pandemic period, whether distance education has positive effects against the possible psychological and social problems of the pandemic, student participation in distance education during the pandemic period, and the limitations of distance education during the pandemic period. According to the opinions of teachers who had their first distance education experience, it was found that distance education implemented during the pandemic period was positive considering the current conditions. The satisfaction levels of teachers regarding student participation in live lessons were low. Connection problems and hardware deficiencies, insufficient parental support, low student motivation, lack of communication and interaction, limited competencies of teachers to use information tools and different teaching platforms, the age range of students is not suitable for distance education, and this period is not within the scope of measurement and evaluation studies have been identified as the limitations of distance education during the pandemic period.
Pandemic distance education face-to-face education synchronous asynchronous.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer), Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2 |