Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-EKONOMİK PROFİLİ

Yıl 2006, Sayı: 12, 54 - 77, 30.01.2014

Öz

Bu çalışmanın temel amacı ilköğretim ikinci kademe ve oıtaöğretim öğrencilerinin sosyo-ekonomik protillerini incelemektir. Anket çalışmasına dayanan bir alan araştırması olan çalışmanın örneklemi Niğde ilinde bulunan ve beliıtilen kademelerde eğitim veren çeşitli okullardan seçilen öğrencilerden oluşmaktadır. Veriler SPSS programı aracılığıyla analiz edilip betimsel olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular, öğrencilerin genel olarak orta ve düşük eğitim ve gelir düzeyine sahip olup, çoğunlukla kırsal kökenden gelen ve orta düzey mesleklerde çalışan ailelerden geldiklerini göstermektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerin psikolojik ve sosyal durumlarının genellikle normal olduğu; diğer bir söyleyişle kendi kendileriyle ve aileleri ile içinde yaşadıkları sosyal çevreyle uyumlu olduklarını ifade ettikleri gözlenmiştir. Bulgular, öğrencilerin hayattan beklentileri ve mesleki eğilimleri ile sosyo-ekonomik durumları arasında doğrusal bir bağlantı olduğunu da göstermektedir

İLKÖĞRETİM VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-EKONOMİK PROFİLİ

Yıl 2006, Sayı: 12, 54 - 77, 30.01.2014

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İshak Torun Bu kişi benim

Muhittin Kaplan Bu kişi benim

Ahmet Ergülen Bu kişi benim

Erkan Dinç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2014
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Torun, İ., Kaplan, M., Ergülen, A., Dinç, E. (2014). İLKÖĞRETİM VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-EKONOMİK PROFİLİ. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(12), 54-77.
AMA Torun İ, Kaplan M, Ergülen A, Dinç E. İLKÖĞRETİM VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-EKONOMİK PROFİLİ. SUJEF. Nisan 2014;(12):54-77.
Chicago Torun, İshak, Muhittin Kaplan, Ahmet Ergülen, ve Erkan Dinç. “İLKÖĞRETİM VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-EKONOMİK PROFİLİ”. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 12 (Nisan 2014): 54-77.
EndNote Torun İ, Kaplan M, Ergülen A, Dinç E (01 Nisan 2014) İLKÖĞRETİM VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-EKONOMİK PROFİLİ. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 54–77.
IEEE İ. Torun, M. Kaplan, A. Ergülen, ve E. Dinç, “İLKÖĞRETİM VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-EKONOMİK PROFİLİ”, SUJEF, sy. 12, ss. 54–77, Nisan2014.
ISNAD Torun, İshak vd. “İLKÖĞRETİM VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-EKONOMİK PROFİLİ”. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (Nisan2014), 54-77.
JAMA Torun İ, Kaplan M, Ergülen A, Dinç E. İLKÖĞRETİM VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-EKONOMİK PROFİLİ. SUJEF. 2014;:54–77.
MLA Torun, İshak vd. “İLKÖĞRETİM VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-EKONOMİK PROFİLİ”. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 12, 2014, ss. 54-77.
Vancouver Torun İ, Kaplan M, Ergülen A, Dinç E. İLKÖĞRETİM VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-EKONOMİK PROFİLİ. SUJEF. 2014(12):54-77.


Creative Commons Lisansı Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.