Tasarım düşüncesi, “yaratıcı sorun çözme süreci” olarak tanımlanmaktadır. Bu kavram, son yıllarda
kullanımı birden fazla alanda yaygınlaşmakta olan değer, ilke ve yöntemleri kapsayan yaratıcı sorun çözme
aşamalarını barındırmaktadır. Yaratıcı sorun çözme süreci temeline dayalı tasarım alanlarından biri olan
iç mimarlık eğitimi içeriğinde, tasarım düşüncesi ilkeleriyle sıklıkla karşılaşılmaktadır. “Tasarım düşüncesi
bileşenleri”, bu çalışma kapsamında tasarım düşüncesinin sorun çözme yaklaşımı olarak uygulanmasında,
birey için gerekli olan tutum, ilke, değer, bakış açısı gibi özellikleri anlatmak için kullanılabilecek en kapsayıcı
ifade olarak belirlenmiştir. Bu bileşenler, bireylerin tasarım düşüncesini kullanarak yaratıcı sorun çözmeye
dönük zihin yapısını ifade etmektedir. Bu çalışma kapsamında, tasarım düşüncesi kavramını oluşturan temel
bileşenlerin, alanyazın incelemelerinden elde edilen nitel verilerin sınıflandırılması yoluyla belirlenmesi
hedeflenmiştir. Sonuç olarak, tasarım düşüncesi alanyazınında ulaşılabilen ve nitelikli kaynakların doküman
analizi ile değerlendirilmesine göre, bu kaynaklardan çıkarılan tasarım düşüncesi bileşenleri bir araya
getirilmiş ve iç mimarlık eğitimi içeriğine yönelik uluslararası düzeyde geçerliliği olan iç mimarlık mesleki
yeterlilikleri ile tasarım düşüncesi bileşenleri arasındaki ortak değerler ortaya konularak tartışılmıştır.
Tasarım Düşüncesi Tasarım Odaklı Düşünme Tasarım Eğitimi İç Mimarlık Eğitimi İç Mimarlık
Design thinking is defined as the “creative problem-solving process”. Especially in recent years, it
includes values, principles and methods that have become widespread in more than one field. The principles of
design thinking are frequently encountered in interior design education content, which is one of the design fields
built on the basis of creative problem solving process. In the scope of this study, “design thinking components”
have been determined as the most comprehensive expression that can be used to describe the characteristics
such as attitude, principle, value, and point of view that are necessary for the individual in the application
of design thinking as a problem-solving approach. The components refer to the mind-set of individuals for
creative problem solving by using design thinking. It is aimed to determine the basic components that build
the concept of design thinking through the classification of qualitative data obtained from literature reviews.
As a result of the evaluation of the resources in the literature with document analysis, twenty-two design
thinking components were reached. Consequently, the common values between professional competencies
of interior design which are the most comprehensive source for the content of interior design education and
design thinking components have been discussed.
Design Thinking Design-Focused Thinking Design Education Interior Design Education Interior Design
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |