There is diversity in the publishing channels of visual designs in the 21st century. Digital images are used not only in the printed field but also in various areas of multimedia. Therefore, every image shared, watched, and uploaded in the multimedia field strengthens the visual memory of contemporary people. Among the variety of images encountered, there are also images from the past. The rediscovery of past information and visual materials by designers and viewers makes the images of the past popular. Therefore, images of the past can be an alternative starting point in the production of current visual designs. The contemporary audience’s longing for the past brings up the reuse of old design details by designers. Re-watching and liking various videos and graphics of the past reveals that current design trends are shaping in a different direction (emulating the past). In the visual design approach of the 21st century; it as if has left aside creating a new language in color, typography,
design principles, and elements, and idealizes the visual language of the past without producing a new image. This raises the question: What kind of future does this problem present for visual design? Therefore, in the article, the imaginary, social, and cultural industry dimensions of the tendency to use 20th-century design images in 21st-century visual designs were considered and examined. This study examines why 20th century nostalgia is used in 21st century designs, supported by graphic design examples and scholarly sources.
21. yüzyılda görsel tasarımların yayımlanma mecralarında çeşitlilik görülmektedir. Dijital görseller sadece basılı alanda değil, aynı zamanda multimedyanın çeşitli alanlarında kullanılmaktadır. Bu bağlamda multimedya alanındaki paylaşılan, izlenen ve yüklenen her görüntü günümüz insanının görsel hafızasını güçlendirmektedir. Karşılaşılan görüntü çeşitlilikleri arasında geçmişe ait görüntüler de bulunmaktadır. Geçmişe ait bilgi ve görsel materyallerin tasarımcı ve izleyici nezdinde tekrar keşfedilmesi geçmişin imgelerini popüler hale getirmektedir. Geçmişin imgeleri, güncel görsel tasarımların üretiminde alternatif bir çıkış noktası olabilmektedir. Çağdaş izleyici toplumunun geçmişe ait özlemi tasarımcıların eskiye ait tasarım detaylarının tekrar kullanmasını gündeme getirmektedir. Geçmişin çeşitli video ve grafiklerinin tekrar izlenmesi ve beğenilmesi güncel tasarım eğilimlerinin başka bir yöne doğru şekillenmesini (geçmişe öykünmesini) ortaya çıkarmaktadır. Adeta günümüzün görsel tasarım anlayışı; renkte, tipografide, tasarım ilke ve öğelerinde yeni bir dil oluşturmayı bir kenara bırakmış adeta yeni bir imaj üretmeden geçmişin görsel dilini idealize ederek sunmaktadır. Bu sorun görsel tasarımın önünde ne tür bir gelecek sunmaktadır? Sorusunu akıllara getirmektedir. Dolayısıyla makalede 20. yüzyıla ait tasarım imgelerinin 21. yüzyıl görsel tasarımlarında kullanılmasına yönelik eğilimin düşsel, sosyal, kültür endüstrisi boyutu üzerinde düşünülüp incelemeler yapılmıştır. 20. yüzyılın özlemli dönemlerinin neden 21. yüzyılda kullanıldığı bazı grafik tasarım örnekleri incelenerek bilimsel kaynaklar eşliğinde açıklanmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Grafik Tasarımı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |