Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Yönetimi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim İle İlgili Algıları

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 159 - 165, 30.06.2021

Öz

AMAÇ: Bu çalışmada amaç sağlık yönetimi öğrencilerinin uzaktan (çevrimiçi) eğitime karşı tutumlarını incelemektir.
YÖNTEM: Araştırmada 11 tane anket sorusu ve 3 tane demografik soru katılımcılar tarafından çevrimiçi olarak cevaplandırıldı. Araştırma evreni Sağlık Bilimleri Üniversitesi Sağlık Yönetimi bölümünde okuyan 270 kişiden oluşmaktadır. Çalışmada tam sayım yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya katılmayı kabul eden 91 kişi (%40) araştırmaya dahil edilmiştir.
BULGULAR: Araştırmaya katılanların 16’sı erkek (%17,6) ve 75’i kadın (%82,4), 21’i birinci sınıf (%23,1), 16’sı ikinci sınıf (%17,6), 12’si üçüncü sınıf (%13,2) ve 42’si dördüncü sınıf (%46,2, 60’ı İstanbul’da (%65,9) ve 31’i diğer şehirlerde (%34,1) ikamet ettiği bulunmuştur. Çevrimiçi gerçekleştirilen derslerin yüz yüze gerçekleştirilen derslerden daha verimli olduğunu düşünenlerin oranı %6,6’dır.
SONUÇ: Yapılan araştırma sonucunda sağlık yönetimi öğrencilerinin yüz yüze eğitimi tercih ettiği görülmüştür.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel Okullarda ve Devlet Okullarında Çalışan İlköğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Aydemir, M. (2018). Uzaktan Eğitim Program, Ders ve Materyal Tasarımı. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Aydın, C. H. (2002). Çevrimiçi (Online) öğrenme toplulukları. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildirileri. 23-25 Mayıs. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, 1-10.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Fidan, M. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve epistemolojik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3): 536-550.
  • Gökbulut, B. (2021). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Bakış Açısıyla Uzaktan Eğitim ve Mobil Öğrenme. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11 (1) , 160-177. DOI: 10.17943/etku.797164.
  • Kaçan A., Gelen İ., (2020). Türkiye’deki Uzaktan Eğitim Programlarına Bir Bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6 (1) , 1-21.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslar Arası Eğitim Bilimleri Dergisi. 2(5), 376-394. UNESCO (2020, March 27). Teacher Task Force calls to support 63 million teachers touched by the COVID-19 crisis. UNESCO. Retrieved from Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 210-228.
  • Ünal N., Şanlıer, N., Şengil, A. Z., Pandemi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Çevrim içi Öğrenmeye Hazır bulunuşluklarının ve Uzaktan Eğitime İlişkin Deneyimlerinin Değerlendirilmei. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 9(1), 89-104. Yenilmez, K., Turgut, M. ve Balbağ, M. Z. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şeyma Nur Gül

Sıla Zeynep Kubilay 0000-0002-5650-166X

Ali Arslanoglu 0000-0002-4454-0397

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 3 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gül, Ş. N., Kubilay, S. Z., & Arslanoglu, A. (2021). Sağlık Yönetimi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim İle İlgili Algıları. Sağlık Ve Sosyal Refah Araştırmaları Dergisi, 3(2), 159-165.


Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 (CC BY-NC 4.0 ) International License kapsamında lisanslanmıştır. 

Bu lisansın bir kopyasını görüntülemek için http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ adresini ziyaret edin.