İçinde doğdukları dönem, iletişim ve teknojik yapı, yetiştirilme biçimleri,
eğitim imkânları ile diğer kuşaklardan farklı olan Y kuşağı kariyer hedeflerini
belirlemede farklı düşünme ve hareket yapısına sahiplerdir. İşletme ve
mühendislik eğitimi alan Y kuşağı bireylerin deneyimlerini, algılarını ve
beklentilerini daha iyi anlamak, gelecekle ilgili iş planlarını değerlendirebilmek
amacıyla bu çalışma kurgulanmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ve Isparta
ilinde yer alan devlet ve vakıf üniversitelerinin işletme bölümü ve endüstri
mühendisliği bölümlerinde okuyan üçüncü-dördüncü sınıf öğrencileri
oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 518 üniversite öğrencisine ulaşılmıştır.
Lerroy ve arkadaşları (2009) tarafından geliştirilen girişimcilik ölçeği
kullanılmıştır. Analiz sonucunda; araştırmaya katılan öğrencilerin girişimcilik
niyetleri; cinsiyete, okul türüne ve aile fertleri arasında girişimcinin varolup
olmamasına göre farklılık gösterirken bölüm türünün ise girişimcilik niyetini
etkilemediği gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 31 |
.