Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂNIN KULLANILMASI: BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 23, 171 - 193, 22.06.2022

Öz

Son yıllarda gelişen teknoloji birçok alanda olduğu gibi eğitim camiasını da etkilemiş, eğitimde farklı teknolojilerin kullanıldığı pek çok çalışma yapılmıştır. Yapay zekâ günümüzün teknoloji trendleri arasında olup yapay zekanın eğitim alanına nasıl entegre edileceği konusunda araştırmacılar için yol haritası oluşturulma ihtiyacı doğmuştur. Bu amaçla 2017-2021 yılları arasında “eğitimde yapay zekâ” anahtar kelimeleri kullanılarak “Google akademik” ve YÖK ulusal tez merkezi veri tabanından taramalar yapılmış, elde edilen sonuçların makale ve tez olması ve belirtilen zaman aralığı kapsaması kriterleri ile kapsama alınıp doküman incelemesi yoluyla sistemik bir şekilde incelenmesi sağlanmıştır. Bu kapsamda 6 lisansüstü tez, 15 makale olmak üzere toplam 21 çalışmanın, yıllara, araştırma yöntemine, örneklem grubu ve sayısına, çalışma alanına göre dağılımları incelenmiş, kullanılan ve kullanılması önerilen yapay zekâ teknikleri ortaya konmuş ve söz konusu çalışmaların sonuçları betimsel içerik analizi ile incelenerek araştırmacıların vurguladığı sonuçlar saptanmıştır.

Kaynakça

  • Akalin, B. Ve Veranyurt, U. (2021). Sağlık Hizmetleri Ve Yönetiminde Yapay Zekâ. Acta Infologica, 5(1), 231-240. Https://Doi.Org/10.26650/Acin.850857
  • Akçapınar, G., & Kokoç, M. (2020). Analyzing The Relationship Between Student’s Assignment Submission Behaviors And Course Achievement Through Process Mining Analysis. Turkish Journal Of Computer And Mathematics Education (Turcomat), 11(2), 386-401.
  • Akdeniz, M. & Özdinç, F. (2021). Eğitimde Yapay Zeka Konusunda Türkiye Adresli Çalışmaların İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1) , 912-932 . Doı: 10.33711/Yyuefd.938734
  • Akdeniz, M. (2019). Okul Öncesi Çocuklarına Yönelik Yapay Zeka Tabanlı Akıllı Oyuncaklar: Tasarım Tabanlı Bir Çalışma. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Afyon, Türkiye.
  • Akgöbek, Ö., & Çakır, F. (2009). Veri Madenciliğinde Bir Uzman Sistem Tasarımı. Akademik Bilişim, 9, 801-806.
  • Alanoğlu, M., & Karabatak (2021). S. Eğitimde Yapay Zekâ. Eğitim Araştırmaları-2020, 175.
  • Alkayiş, A. (2021). Eğitim Felsefesi Perspektifinden Dijitalleşme Ve Eğitim 4.0. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Busbed), 11(21), 221-237.
  • Arslan, K. (2020). Eğitimde Yapay Zeka Ve Uygulamaları. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 71-88.
  • Aslan, A. A. (2019). Müze Eğitiminde Yapay Zekanın Kullanılması. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Disiplinlerarası Müze Eğitimi Anabilim Dalı Müze Eğitimi Programı, Ankara, Türkiye.
  • Aydın, F., Yurdugül, H. (2021). ZEKİ ÖĞRETİM SİSTEMLERİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERDEKİ EĞİLİMİN İNCELENMESİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11 (2), 421-444. DOI: 10.17943/etku.892680
  • Aydın, Ö. (2014). Yeni Başlayanlar İçin Moodle. Akamik Bilişim Konferansı, Mersin.
  • Aygün, E. S. (2019). Problem Çözme Öğretimine Yönelik Oyunlaştırılmış Uyarlanabilir Bir Zeki Öğretim Sisteminin Tasarlanması. Yüksek Lisans Tezi. Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı. Trabzon, Türkiye.
  • Clarizia, F., Colace, F., Lombardi, M., Pascale, F., & Santaniello, D. (2018, October). Chatbot: An Education Support System For Student. In International Symposium On Cyberspace Safety And Security (Pp. 291-302). Springer, Cham.
  • Coşkun, F. & Gülleroğlu, H. D. (2021). Yapay Zekanın Tarih İçindeki Gelişimi Ve Eğitimde Kullanılması . Ankara University Journal Of Faculty Of Educational Sciences (Jfes) , 54 (3) , 947-966 . Doı: 10.30964/Auebfd.916220
  • Creswell, J. W. (2016). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem araştırmaları. Demir, SB (Çeviri Editörü), Eğiten Kitap, Ankara.
  • Çalık, M., & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174).
  • Çam, M. B., Çelik, N. C., Turan Güntepe, E. & Durukan, Ü. G., (2021). Öğretmen Adaylarının Yapay Zekâ Teknolojileri İle İlgili Farkındalıklarının Belirlenmesi. Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (48), 263-285.
  • Çelik, C. (2020). 3. Sınıf Öğrencilerinin Yaşadığı Okuma Güçlüklerinin Sebeplerinin Yapay Zekâ Yöntemi İle Modellenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı Sınıf Eğitimi Bilim Dalı, Bursa Türkiye.
  • Çetin, M. & Aktaş, A. (2021). Yapay Zeka Ve Eğitimde Gelecek Senaryoları . Opus International Journal Of Society Researches , Eğitim Bilimleri Özel Sayısı , 4225-4268 . Doı: 10.26466/Opus.911444
  • Çiçekli, U. G., & Karaçizmeli, A. (2013). Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci İle Başarılı Öğrenci Seçimi: Ege Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği. Ege Stratejik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 71-94.
  • Erümit, A. K., Çetin, İ., Kokoç, M., Temel, K. Ö. S. A., Nabiyev, V., & Aygün, E. S. (2019). Designing A Usability Assessment Process For Adaptive Intelligent Tutoring Systems: A Case Study. Turkish Online Journal Of Qualitative Inquiry, 10(1), 141-179.
  • Gençer, Ö. (2019). Automated Wrıtıng Evaluatıon Use In An Efl Context: From Paragraph Wrıtıng To Essay Wrıtıng. Master’s Thesıs. Ufuk Unıversıty Graduate School Of Socıal Scıences Department Of Englısh Language Teachıng Englısh Language Educatıon Programme. Ankara, Turkey.
  • Georgiev, T. S. (2019, May). Students’ Viewpoint About Using Mıt App İnventor İn Education. In 2019 42nd International Convention On Information And Communication Technology, Electronics And Microelectronics (Mıpro) (Pp. 611-616). Ieee.
  • Göksu, A., & Güngör, İ. (2008). Bulanik Analitik Hiyerarşik Proses Ve Üniversite Tercih Siralamasinda Uygulanmasi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 1-26.
  • Grepl, R. (2011, April). Real-Time Control Prototyping İn Matlab/Simulink: Review Of Tools For Research And Education İn Mechatronics. In 2011 Ieee International Conference On Mechatronics (Pp. 881-886). Ieee.
  • Güler, E. (2020). Açık Ve Uzaktan Esnek Öğrenme Ortamlarında Yapay Zeka Tekniğiyle Strateji Karar Modelinin Oluşturulması. Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir, Türkiye.
  • Güngör, E., Sinem, A. K., & Orman, Z. Makine Öğrenmesine Dayalı Mobil İngilizce Öğrenme Uygulaması. Bilgisayar Bilimleri Ve Teknolojileri Dergisi, 1(2), 58-65
  • Irmak, E. (2008). E-Öğrenme Ortamları İçin Matlab Web Sunucu Kullanımı. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(2), 495-506.
  • İşler, B., & Kılıç, M. (2020). Eğitimde Yapay Zekâ Kullanımı Ve Gelişimi. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 5(1), 1-11.
  • Kabak, M., & Kazançoğlu, Y. (2012). Bulanık Analitik Hiyerarşi Yöntemiyle Öğretmen Seçimi Ve Bir Uygulama. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 95-111.
  • Karadağ, E. G. (2012). Matlab Portföy Eniyileştirme Aracı Ve Örnek Uygulamaların Matlab Platformundan Bağımsız (Standalone) Halde Hazırlanması (Master's Thesis, Kocaeli Universitesi, Fen Bilimleri Enstitusu).
  • Karsenti, T. (2018, October). Mobile Learning For Professional Development Of Teachers İn Africa. In [2019] Congreso Internacional De Tecnologías En La Educación.
  • Kış, A. (2019). Eğitimde Yapay Zeka. Tam Metin Bildiriler Kitabı, 197.
  • Kim, B. (2013). Computer Programming Education Using App İnventor For Android. Journal Of The Korea Institute Of İnformation And Communication Engineering, 17(2), 467-472.
  • Kratochvíl, T., & Hrdina, J. (2002, November). Utilization Of Matlab For Education Of The Digital İmage Transmission. In Proceedings Of The 10th Conference Matlab 2002 (Pp. 261-264).
  • Küçükali, R., & Çoşkun, H. C. (2021). Eğitimde Dijitalleşme Ve Yapay Zekânın Okul Yöneticiliğindeki Yeri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram Ve Uygulama, 4(2), 124-135. Doi:10.52848/İjls.852119
  • Majumdar, B., Sarode, S. C., Sarode, G. S., & Patil, S. (2018). Technology: Artificial İntelligence. British Dental Journal, 224(12), 916-916.
  • Malali, A. B., & Gopalakrishnan, S. (2020). Application Of Artificial Intelligence And Its Powered Technologies İn The Indian Banking And Financial Industry: An Overview. Iosr Journal Of Humanities And Social Science, 25(4), 55-60.
  • Papadakis, S., Kalogiannakis, M., Zaranis, N., & Orfanakis, V. (2016). Using Scratch And App Inventor For Teaching İntroductory Programming İn Secondary Education. A Case Study. International Journal Of Technology Enhanced Learning, 8(3-4), 217-233.
  • Ramazan, O., & Demir, S. (2011). Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden 36–48 Aylık Çocukların Bilişsel Gelişim Düzeyleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(2), 83-98.
  • Rice, W., & William, H. (2006). Moodle. Birmingham: Packt Publishing.
  • Sanchez, E., Young, S., & Jouneau-Sion, C. (2017). Classcraft: From Gamification To Ludicization Of Classroom Management. Education And Information Technologies, 22(2), 497-513.
  • Savaş, S. (2021). Artificial Intelligence And Innovative Applications İn Education: The Case Of Turkey. Journal Of Information Systems And Management Research, 3(1), 14-26.
  • Şahin, H., & Ömeroğlu, E. (2015). Psikososyal Gelişim Temelli Eğitim Programının Anasınıfına Devam Eden Çocukların Duygusal Zekâlarına Etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 39-56.
  • Tamer, H. Y. & Övgün, B. (2020). Yapay Zeka Bağlamında Dijital Dönüşüm Ofisi . Ankara Üniversitesi Sbf Dergisi , 75 (2) , 775-803 . Doı: 10.33630/Ausbf.691119
  • Taşçı, G., & Çelebi, M. (2020). Eğitimde Yeni Bir Paradigma:“Yükseköğretimde Yapay Zeka”. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(29), 2346-2370.
  • Taylor, J. E. T., & Taylor, G. W. (2021). Artificial Cognition: How Experimental Psychology Can Help Generate Explainable Artificial İntelligence. Psychonomic Bulletin & Review, 28(2), 454-475.
  • Uzun, Y., Tümtürk, A. Y., & Öztürk, H. (2021). Günümüzde Ve Gelecekte Eğitim Alanında Kullanılan Yapay Zekâ. 1st International Conference On Applied Engineering And Natural Sciences
  • Üzgün, T. (2006). Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi. Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Abd. İstanbul, Türkiye.
  • Yang, S. J., Ogata, H., Matsui, T., & Chen, N. S. (2021). Human-Centered Artificial İntelligence İn Education: Seeing The İnvisible Through The Visible. Computers And Education: Artificial Intelligence, 2, 100008.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmazsoy, B. (2020). Yapay Zekâ Teknolojilerinin Eğitimde Kullanılmasının Önemi (Editöre Mektup). Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 3-6.a

USING ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION: DESCRIPTIVE CONTENT ANALYSIS STUDY

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 23, 171 - 193, 22.06.2022

Öz

Developing technology in recent years has affected the education community as well as many other fields, and many studies have been conducted using different technologies in education. Artificial intelligence is among the technology trends of today and there is a need to create a roadmap for researchers on how to integrate artificial intelligence into the field of education. For this purpose, researches were made from the database of "Google Scholar" and “Council of Higher Education” using the keywords "artificial intelligence in education" between 2017-2021 years. The results obtained were included in the scope according to the criteria of being an article and a thesis, covering the specified time interval, and it was systematically examined through document analysis technique. In this context, the distribution of 21 studies, including 6 graduate theses and 15 articles, according to years, research method, sample group and number, and field of study were examined. Artificial intelligence techniques used and recommended to be used have been revealed and the results of these studies have been examined with descriptive content analysis. The results emphasized by the researchers were determined.

Kaynakça

  • Akalin, B. Ve Veranyurt, U. (2021). Sağlık Hizmetleri Ve Yönetiminde Yapay Zekâ. Acta Infologica, 5(1), 231-240. Https://Doi.Org/10.26650/Acin.850857
  • Akçapınar, G., & Kokoç, M. (2020). Analyzing The Relationship Between Student’s Assignment Submission Behaviors And Course Achievement Through Process Mining Analysis. Turkish Journal Of Computer And Mathematics Education (Turcomat), 11(2), 386-401.
  • Akdeniz, M. & Özdinç, F. (2021). Eğitimde Yapay Zeka Konusunda Türkiye Adresli Çalışmaların İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1) , 912-932 . Doı: 10.33711/Yyuefd.938734
  • Akdeniz, M. (2019). Okul Öncesi Çocuklarına Yönelik Yapay Zeka Tabanlı Akıllı Oyuncaklar: Tasarım Tabanlı Bir Çalışma. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Afyon, Türkiye.
  • Akgöbek, Ö., & Çakır, F. (2009). Veri Madenciliğinde Bir Uzman Sistem Tasarımı. Akademik Bilişim, 9, 801-806.
  • Alanoğlu, M., & Karabatak (2021). S. Eğitimde Yapay Zekâ. Eğitim Araştırmaları-2020, 175.
  • Alkayiş, A. (2021). Eğitim Felsefesi Perspektifinden Dijitalleşme Ve Eğitim 4.0. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Busbed), 11(21), 221-237.
  • Arslan, K. (2020). Eğitimde Yapay Zeka Ve Uygulamaları. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 71-88.
  • Aslan, A. A. (2019). Müze Eğitiminde Yapay Zekanın Kullanılması. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Disiplinlerarası Müze Eğitimi Anabilim Dalı Müze Eğitimi Programı, Ankara, Türkiye.
  • Aydın, F., Yurdugül, H. (2021). ZEKİ ÖĞRETİM SİSTEMLERİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERDEKİ EĞİLİMİN İNCELENMESİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11 (2), 421-444. DOI: 10.17943/etku.892680
  • Aydın, Ö. (2014). Yeni Başlayanlar İçin Moodle. Akamik Bilişim Konferansı, Mersin.
  • Aygün, E. S. (2019). Problem Çözme Öğretimine Yönelik Oyunlaştırılmış Uyarlanabilir Bir Zeki Öğretim Sisteminin Tasarlanması. Yüksek Lisans Tezi. Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı. Trabzon, Türkiye.
  • Clarizia, F., Colace, F., Lombardi, M., Pascale, F., & Santaniello, D. (2018, October). Chatbot: An Education Support System For Student. In International Symposium On Cyberspace Safety And Security (Pp. 291-302). Springer, Cham.
  • Coşkun, F. & Gülleroğlu, H. D. (2021). Yapay Zekanın Tarih İçindeki Gelişimi Ve Eğitimde Kullanılması . Ankara University Journal Of Faculty Of Educational Sciences (Jfes) , 54 (3) , 947-966 . Doı: 10.30964/Auebfd.916220
  • Creswell, J. W. (2016). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem araştırmaları. Demir, SB (Çeviri Editörü), Eğiten Kitap, Ankara.
  • Çalık, M., & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174).
  • Çam, M. B., Çelik, N. C., Turan Güntepe, E. & Durukan, Ü. G., (2021). Öğretmen Adaylarının Yapay Zekâ Teknolojileri İle İlgili Farkındalıklarının Belirlenmesi. Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (48), 263-285.
  • Çelik, C. (2020). 3. Sınıf Öğrencilerinin Yaşadığı Okuma Güçlüklerinin Sebeplerinin Yapay Zekâ Yöntemi İle Modellenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı Sınıf Eğitimi Bilim Dalı, Bursa Türkiye.
  • Çetin, M. & Aktaş, A. (2021). Yapay Zeka Ve Eğitimde Gelecek Senaryoları . Opus International Journal Of Society Researches , Eğitim Bilimleri Özel Sayısı , 4225-4268 . Doı: 10.26466/Opus.911444
  • Çiçekli, U. G., & Karaçizmeli, A. (2013). Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci İle Başarılı Öğrenci Seçimi: Ege Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği. Ege Stratejik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 71-94.
  • Erümit, A. K., Çetin, İ., Kokoç, M., Temel, K. Ö. S. A., Nabiyev, V., & Aygün, E. S. (2019). Designing A Usability Assessment Process For Adaptive Intelligent Tutoring Systems: A Case Study. Turkish Online Journal Of Qualitative Inquiry, 10(1), 141-179.
  • Gençer, Ö. (2019). Automated Wrıtıng Evaluatıon Use In An Efl Context: From Paragraph Wrıtıng To Essay Wrıtıng. Master’s Thesıs. Ufuk Unıversıty Graduate School Of Socıal Scıences Department Of Englısh Language Teachıng Englısh Language Educatıon Programme. Ankara, Turkey.
  • Georgiev, T. S. (2019, May). Students’ Viewpoint About Using Mıt App İnventor İn Education. In 2019 42nd International Convention On Information And Communication Technology, Electronics And Microelectronics (Mıpro) (Pp. 611-616). Ieee.
  • Göksu, A., & Güngör, İ. (2008). Bulanik Analitik Hiyerarşik Proses Ve Üniversite Tercih Siralamasinda Uygulanmasi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 1-26.
  • Grepl, R. (2011, April). Real-Time Control Prototyping İn Matlab/Simulink: Review Of Tools For Research And Education İn Mechatronics. In 2011 Ieee International Conference On Mechatronics (Pp. 881-886). Ieee.
  • Güler, E. (2020). Açık Ve Uzaktan Esnek Öğrenme Ortamlarında Yapay Zeka Tekniğiyle Strateji Karar Modelinin Oluşturulması. Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir, Türkiye.
  • Güngör, E., Sinem, A. K., & Orman, Z. Makine Öğrenmesine Dayalı Mobil İngilizce Öğrenme Uygulaması. Bilgisayar Bilimleri Ve Teknolojileri Dergisi, 1(2), 58-65
  • Irmak, E. (2008). E-Öğrenme Ortamları İçin Matlab Web Sunucu Kullanımı. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(2), 495-506.
  • İşler, B., & Kılıç, M. (2020). Eğitimde Yapay Zekâ Kullanımı Ve Gelişimi. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 5(1), 1-11.
  • Kabak, M., & Kazançoğlu, Y. (2012). Bulanık Analitik Hiyerarşi Yöntemiyle Öğretmen Seçimi Ve Bir Uygulama. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 95-111.
  • Karadağ, E. G. (2012). Matlab Portföy Eniyileştirme Aracı Ve Örnek Uygulamaların Matlab Platformundan Bağımsız (Standalone) Halde Hazırlanması (Master's Thesis, Kocaeli Universitesi, Fen Bilimleri Enstitusu).
  • Karsenti, T. (2018, October). Mobile Learning For Professional Development Of Teachers İn Africa. In [2019] Congreso Internacional De Tecnologías En La Educación.
  • Kış, A. (2019). Eğitimde Yapay Zeka. Tam Metin Bildiriler Kitabı, 197.
  • Kim, B. (2013). Computer Programming Education Using App İnventor For Android. Journal Of The Korea Institute Of İnformation And Communication Engineering, 17(2), 467-472.
  • Kratochvíl, T., & Hrdina, J. (2002, November). Utilization Of Matlab For Education Of The Digital İmage Transmission. In Proceedings Of The 10th Conference Matlab 2002 (Pp. 261-264).
  • Küçükali, R., & Çoşkun, H. C. (2021). Eğitimde Dijitalleşme Ve Yapay Zekânın Okul Yöneticiliğindeki Yeri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram Ve Uygulama, 4(2), 124-135. Doi:10.52848/İjls.852119
  • Majumdar, B., Sarode, S. C., Sarode, G. S., & Patil, S. (2018). Technology: Artificial İntelligence. British Dental Journal, 224(12), 916-916.
  • Malali, A. B., & Gopalakrishnan, S. (2020). Application Of Artificial Intelligence And Its Powered Technologies İn The Indian Banking And Financial Industry: An Overview. Iosr Journal Of Humanities And Social Science, 25(4), 55-60.
  • Papadakis, S., Kalogiannakis, M., Zaranis, N., & Orfanakis, V. (2016). Using Scratch And App Inventor For Teaching İntroductory Programming İn Secondary Education. A Case Study. International Journal Of Technology Enhanced Learning, 8(3-4), 217-233.
  • Ramazan, O., & Demir, S. (2011). Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden 36–48 Aylık Çocukların Bilişsel Gelişim Düzeyleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(2), 83-98.
  • Rice, W., & William, H. (2006). Moodle. Birmingham: Packt Publishing.
  • Sanchez, E., Young, S., & Jouneau-Sion, C. (2017). Classcraft: From Gamification To Ludicization Of Classroom Management. Education And Information Technologies, 22(2), 497-513.
  • Savaş, S. (2021). Artificial Intelligence And Innovative Applications İn Education: The Case Of Turkey. Journal Of Information Systems And Management Research, 3(1), 14-26.
  • Şahin, H., & Ömeroğlu, E. (2015). Psikososyal Gelişim Temelli Eğitim Programının Anasınıfına Devam Eden Çocukların Duygusal Zekâlarına Etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 39-56.
  • Tamer, H. Y. & Övgün, B. (2020). Yapay Zeka Bağlamında Dijital Dönüşüm Ofisi . Ankara Üniversitesi Sbf Dergisi , 75 (2) , 775-803 . Doı: 10.33630/Ausbf.691119
  • Taşçı, G., & Çelebi, M. (2020). Eğitimde Yeni Bir Paradigma:“Yükseköğretimde Yapay Zeka”. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(29), 2346-2370.
  • Taylor, J. E. T., & Taylor, G. W. (2021). Artificial Cognition: How Experimental Psychology Can Help Generate Explainable Artificial İntelligence. Psychonomic Bulletin & Review, 28(2), 454-475.
  • Uzun, Y., Tümtürk, A. Y., & Öztürk, H. (2021). Günümüzde Ve Gelecekte Eğitim Alanında Kullanılan Yapay Zekâ. 1st International Conference On Applied Engineering And Natural Sciences
  • Üzgün, T. (2006). Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi. Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Abd. İstanbul, Türkiye.
  • Yang, S. J., Ogata, H., Matsui, T., & Chen, N. S. (2021). Human-Centered Artificial İntelligence İn Education: Seeing The İnvisible Through The Visible. Computers And Education: Artificial Intelligence, 2, 100008.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmazsoy, B. (2020). Yapay Zekâ Teknolojilerinin Eğitimde Kullanılmasının Önemi (Editöre Mektup). Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 3-6.a
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülsüm Meço 0000-0003-4069-5970

Fatma Coştu 0000-0002-7101-6267

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 24 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Meço, G., & Coştu, F. (2022). EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂNIN KULLANILMASI: BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 12(23), 171-193.
AMA Meço G, Coştu F. EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂNIN KULLANILMASI: BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI. KTÜSBD. Haziran 2022;12(23):171-193.
Chicago Meço, Gülsüm, ve Fatma Coştu. “EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂNIN KULLANILMASI: BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI”. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi 12, sy. 23 (Haziran 2022): 171-93.
EndNote Meço G, Coştu F (01 Haziran 2022) EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂNIN KULLANILMASI: BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi 12 23 171–193.
IEEE G. Meço ve F. Coştu, “EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂNIN KULLANILMASI: BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI”, KTÜSBD, c. 12, sy. 23, ss. 171–193, 2022.
ISNAD Meço, Gülsüm - Coştu, Fatma. “EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂNIN KULLANILMASI: BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI”. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi 12/23 (Haziran 2022), 171-193.
JAMA Meço G, Coştu F. EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂNIN KULLANILMASI: BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI. KTÜSBD. 2022;12:171–193.
MLA Meço, Gülsüm ve Fatma Coştu. “EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂNIN KULLANILMASI: BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI”. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 23, 2022, ss. 171-93.
Vancouver Meço G, Coştu F. EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂNIN KULLANILMASI: BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI. KTÜSBD. 2022;12(23):171-93.

KTÜSBD

KTUJSS

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.