Teknolojinin gelişmesiyle beraber hayatımıza giren internet, insanların her açıdan bilgiye ulaşmasını ve diğer bireylerle hızlı bir biçimde etkileşime geçmesini sağlayan iletişim aracıdır. Günlük yaşamda getirdiği kolaylıkların yanında aşırı bir biçimde kullanılması beraberinde birtakım olumsuzlukları ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Bu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin internet kullanım durumlarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunda Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde yer alan 20 beden eğitimi öğretmeni ile ve gönüllülük esasına uygun olarak yüz yüze görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan mülakat yöntemi kullanılarak, elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda beden eğitimi öğretmenleri, interneti sık ve orta düzeyde kullandıklarını belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerinin, sosyal medyayı çok sık kullandıkları, interneti daha çok; haber ve bilgi edinmek, sosyal medya ve iletişim kurabilmek amacı ile kullandıkları ifade edilmiştir. Bunun yanında çalışma grubu sosyal medyayı; haber ve bilgi elde etmek, yeni arkadaşlıklar edinmek ve eğlenmek amacı ile kullandığı yönünde görüş belirtmişlerdir. Ayrıca çalışma grubu cep telefonunu genel anlamda iletişim kurmak ve araştırma yapmak için kullandığını belirtirken, en güvenilir kitle iletişim aracı olarak da cep telefonu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The internet, which has entered our lives with the development of technology, is a communication tool that enables people to access information from every angle and interact with other individuals quickly. In addition to the conveniences it brings in daily life, its excessive use causes some negativities. The aim of this study is to reveal the opinions of physical education teachers about internet usage situations. In the study group of the research, face-to-face interview technique was used with 20 physical education teachers within the body of Gaziantep Provincial Directorate of National Education and on a voluntary basis. In the research, using the interview method, which is one of the qualitative research methods, the data obtained were analyzed by the content analysis method. As a result of the research, physical education teachers stated that they use the internet frequently and moderately. Physical education teachers participating in the research use social media very often, internet more; It has been stated that they use it for the purpose of obtaining news and information, social media and communication. In addition, the working group includes social media; They stated that they use it to obtain news and information, to make new friends and to have fun. In addition, while the study group stated that they used the mobile phone to communicate and research in general, it was concluded that the mobile phone was the most reliable mass communication tool.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |