Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Çağdaş Sanatta Bireyin Giysiyle Temsil Edilmesi

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 24, 677 - 693, 31.12.2019
https://doi.org/10.21602/sduarte.617174

Öz

İnsanın
malzemeyle ilişkisi duyusal ve zihinseldir. Dolayısıyla malzemeye yüklenen
anlamlar; global, kültürel, toplumsal ya da bireysel ifadeler içerebilir. Giyim
ürünleri toplumsal yaşamda kullanıcıların gereksinimlerini karşılamanın ötesine
geçerek, kişinin sosyal durumunu, mesleğini, kişisel zevklerini ifade eden bir
iletişim nesnesi haline gelmiştir. Çalışmalarında giyim ürünleri ve kullanan
sanatçılar için, şekillendirdikleri malzeme; gerek onu kullanmış olan
kişilerden izler taşıması gerekse nitelikleri doğrultusunda yüklendikleri yan
anlamlar ve semboller açısından oldukça zengindir. Bedenle temas eden giysiler
bireyin kokusunu, vücut formunu alır. Aynı zamanda bireyin yaşadıklarının da
tanığı olurlar. Louise Bourgeois, Christian Boltanski, Guerra de la Paz gibi
sanatçılar, eserlerinde bireyleri, kendilerini ya da hayali kimlikleri ifade
etmek amacıyla giysileri ve giysi parçalarını kullanmışlardır. Araştırma modern
sanatta giysinin bir temsiliyet aracı olarak yeniden üretilmesini konu alan bir
kaynak oluşturulması amaçlanmaktadır. Araştırma giysi ve giysi parçalarının
kullanıldığı modern sanat eserlerini kapsamaktadır. Giysilere yüklenen çeşitli
anlamlar, sanatçılarla gerçekleştirilen röportajlar, eleştirmenlerin yorumları
ve eser örneklerinin görselleri üzerinden değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Bolton, Andrew. (2001). The Super Modern Wardrobe. New York:Victoria & Albert Museum Publications.
  • Causey, Andrew. (1998). Sculpture Since 1945. New York: Oxford University Press.
  • Cheadle, Christina. (2016). The Power of Objects: an Exploration into the Work of Chiharu Shiota, Yayınlanmamış Lisans Tezi, Washington: Washington and Lee University Dept. of Art and Art History
  • Driscoll, Roslyn. (2006). “Aesthetic Touch, Haptic Art”, Proceedings Of The Eurohaptics International Conference, 3-6 July 2006, Paris: Springer Publications, s.495-496.
  • Earle, Susan. (2011). Mimi Smith Fashioning Art And Life. Woman’s Art Journal, Sayı 32(1), s.13-21.
  • Guldemont, J., Mackert G. and Kooij, B. (2013). “ Egg Fight”, African Arts, Sayı 38(2), s. 91-95.
  • Hertz, Cerrie. (2007). “The Uniform: As Material, As Symbol, As Negotiated Object.” Midwestern Folklore, Sayı 7(1), s. 43-58.
  • Kagan, Moissej. (2008). Estetik ve Sanat Notları, çev. Aziz Çalışlar. Izmir: Karakalem Kitapevi.
  • Lippard, Lucy R. (1995). The Pink Glass Swan: Selected Essays on Feminist Art, New York: New Press
  • Lowry, Bates. (1972). Sanatı Görmek, çev. N. Yurtsever-Z. Güvemli. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Marquez, Gabriel Garcia.(1997). Kolera Günlerinde Aşk, çev. Ş. Karadeniz. İstanbul: Can Yayınları.
  • Orta, Lucy.(2011). The Work of Lucy+Jorge Orta. London: University of the Arts Publications.
  • Phillips, Patricia. (1991). “Beverly Semmes”, Artforum, Sayı November 1991, s.109-110.
  • Prayer, Elmo Raj. (2015). “Text and Meaning in Umberto Eco’s The Open Work” The Context Quarterly E-Journal Of Language Literary And Cultural Studies, Sayı 2(3), s. 326-331.
  • Shelby, Karen. (2018). Belgian Museums of the Great War: Politics, Memory, and Commerce, New York: Routledge.
  • Sofaer, Joanna. (2008). Material Identities: New Inventions in At History, 2. Basım, UK: John Wiley & Sons Publications.
  • Tatlıcı, Gizem. (2017). “Jacques Derrida Ve Ludwig Wittgenstein’in Dilkuramları Bağlamında Eserleri Ve Aracı Dil Arayışı” International Journal of Interdisciplinary and Intercultural Art, Sayı 3 (3), s. 39-50.
  • Torrigiani, M.G.V. (2014). “Using Contents from a Sewing Box: some aspects of the Artwork of Sonia Delanuay and Louise Bourgeois” In Women and Creativity: A Psychoanalytic Glimpse Through Art, Literature, and Social Structure içinde ed. L. T. Pasquali, F. Thomson, London: Karnak, s. 197-212.
  • Breukel, Claire. (2012). “Guerra de la Paz”, http://www.artealdia.com/International/Contents/Reviews/Guerra_de_la_Paz, Erişim tarihi: 08.02.2019.
  • Giuliano, Marco. (2014). “Interview: Chiharu Shiota”, https://impakter.com/chiharu-shiota/, Erişim tarihi: 28.02.2019.
  • Kranson, Sarah Rosenbaum. (2010). “Christian Boltanski”, http://www.museomagazine.com/CHRISTIAN-BOLTANSKI, Erişim Tarihi: 20.02.2019.
  • Melander, David.(2019).” Statement”, https://derickmelander.com/statement/, Erişim tarihi: 22.02.2019
  • Ozkendirci, Basak. (2014). “Tekstil Sanatinda Anlamsal Degerler”, https://www.academia.edu/9132962/TEKST%C4%B0L_SANATINDA_ANLAMSAL DE%C4%9EERLER _Values_Regarding_Meaning_in_Textile_Art, Erişim Tarihi: 23.02.2019.
  • Pearlman, Ellen. (2012). “Revealing the Hidden Truths of the Financial World Through Art”, https://hyperallergic.com/62067/revealing-the-hidden-truths-of-the-financial-world-through-art/, Erişim Tarihi: 08.02.2019.
  • Wrohe, Nicholas. (2013). “At home with Louise Bourgeois”, https://www.theguardian.com/artanddesign/2013/oct/18/at-home-with-louise-bourgeois, Erişim Tarihi: 23.02.2019.
  • Zotto, Sara Dal. (2008). “Chiharu Shiota”, Nasty Art Magazine, http://www.nastymagazine.com/art-culture/interview-chiharu-shiota/, Erişim Tarihi: 08.03.2019.
  • Guerra de la Paz, “Sealing the Deal”, 2009, Yerleştirme, Değişken Ölçü, Miami. http://guerradelapaz.blogspot.com/ , Erişim Tarihi: 01.03.2019. Bu görsel sanatçılardan alınan özel izinle kullanılmıştır.
  • Mimi Smith, “Steel Wool Peignoir”, 1966, steel wool, nylon, lace, 59 x 26 x 8 inches. http://www.mimismith.com/, Erişim Tarihi: 05.03.2019. Bu görsel sanatçıdan alınan özel izinle kullanılmıştır.
  • Zoe Buckman, “Every Curve”,2016, Yerleştirme, Değişken Ölçü, Los Angeles, http://www.zoebuckman.com/art/every-curve-art/, Erişim Tarihi: 20.02.2019. Bu görsel sanatçıdan alınan özel izinle kullanılmıştır
  • Christian Boltanski “No man’s Land”, Yerleştirme, Değişken Ölçü, 2010, New York, https://www.archdaily.com/176436/park-avenue-armory-herzog-and-de-meuron/1-615 , Erişim Tarihi: 0.03.2019
  • Ai Weiwei “Londromat”, Yerleştirme, Değişken Ölçü, 2016, New York, https://www.designboom.com/art/ai-weiwei-laundromat-exhibit-washed-garments-refugee-camps-new-york-deitch-projects-11-07-2016/, Erişim Tarihi: 01.03.2019.
  • Do Ho Suh, “Uni-Form/s: Self-Portrait/s: My 39 Years” Yerleştirme, Kumaş, Fiberglas reçine, Çelik , 169 x 254 x 56 cm. -2006, http://www.artnet.com/artists/do-ho-suh/uni-forms-self-portraits-my-39-years-a-BtQfVfLoGXeiP5QPLBuuUQ2, Erişim Tarihi: 18.02.2019
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Başak Özkendirci

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 9 Eylül 2019
Kabul Tarihi 20 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Özkendirci, B. (2019). Çağdaş Sanatta Bireyin Giysiyle Temsil Edilmesi. Art-E Sanat Dergisi, 12(24), 677-693. https://doi.org/10.21602/sduarte.617174
AMA Özkendirci B. Çağdaş Sanatta Bireyin Giysiyle Temsil Edilmesi. Art-e. Aralık 2019;12(24):677-693. doi:10.21602/sduarte.617174
Chicago Özkendirci, Başak. “Çağdaş Sanatta Bireyin Giysiyle Temsil Edilmesi”. Art-E Sanat Dergisi 12, sy. 24 (Aralık 2019): 677-93. https://doi.org/10.21602/sduarte.617174.
EndNote Özkendirci B (01 Aralık 2019) Çağdaş Sanatta Bireyin Giysiyle Temsil Edilmesi. Art-e Sanat Dergisi 12 24 677–693.
IEEE B. Özkendirci, “Çağdaş Sanatta Bireyin Giysiyle Temsil Edilmesi”, Art-e, c. 12, sy. 24, ss. 677–693, 2019, doi: 10.21602/sduarte.617174.
ISNAD Özkendirci, Başak. “Çağdaş Sanatta Bireyin Giysiyle Temsil Edilmesi”. Art-e Sanat Dergisi 12/24 (Aralık 2019), 677-693. https://doi.org/10.21602/sduarte.617174.
JAMA Özkendirci B. Çağdaş Sanatta Bireyin Giysiyle Temsil Edilmesi. Art-e. 2019;12:677–693.
MLA Özkendirci, Başak. “Çağdaş Sanatta Bireyin Giysiyle Temsil Edilmesi”. Art-E Sanat Dergisi, c. 12, sy. 24, 2019, ss. 677-93, doi:10.21602/sduarte.617174.
Vancouver Özkendirci B. Çağdaş Sanatta Bireyin Giysiyle Temsil Edilmesi. Art-e. 2019;12(24):677-93.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.