Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Giresun Kenti Yaya Bölgelerinin Kullanıcı Tercihleri Doğrultusunda İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 25 Sayı: 3, 658 - 664, 30.12.2021
https://doi.org/10.19113/sdufenbed.907843

Öz

Yaya bölgeleri, kent içinde taşıt trafiğinden kısmen ya da tamamen arındırılmış ve yayaların kullanımına ayrılmış alanlardır. Bu mekanlar yayaların rahat, güvenli, taşıt yoğunluğunun tüm zararlı etkilerinden uzak bir şekilde hareket etmelerine olanak tanımaktadır. Yoğun trafik yükü ile karşı karşıya bulunan Giresun kent merkezinde yaya bölgeleri, kent halkının rahat hareket edebildikleri en önemli mekanlardandır. Bu çalışmada Giresun kent merkezinde yer alan yaya bölgeleri, yerinde gözlem ve kullanıcılarla birebir görüşme ile uygulanan anket çalışması kapsamında incelenmiştir. Çalışma sonucunda Gazi Caddesi’nin daha çok gezinti-yürüyüş ve alışveriş amacı ile, Atatürk Meydanı’nın ise gezinti-yürüyüş ve buluşma amacı ile kullanıldığı belirlenmiştir. Çalışma alanlarının düzenlemesi ile ilgili kullanıcıların memnuniyet düzeylerinin düşük olduğu gözlenmiştir. Bu mekanlarda kullanım amaçlarına uygun aktivite olanaklarının sunulması, bisiklet altyapısının oluşturulması ve yeşil alanların geliştirilmesi gerektiği sonucu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • [1] Çıracı, H., Kubat, S,, Aydınlı, S., 1991. Tarihsel Çevrede Kamu Mekanları Tasarım Ölçütleri; Beyazıt Meydanı Örneği. Kamu Mekanları Tasarımı ve Kent Mobilyaları Sempozyumu
  • [1] Çıracı, H., Kubat, S,, Aydınlı, S., 1991. Tarihsel Çevrede Kamu Mekanları Tasarım Ölçütleri; Beyazıt Meydanı Örneği. Kamu Mekanları Tasarımı ve Kent Mobilyaları Sempozyumu
  • [2] Bayraktar, A., Aslanboğa, İ., Özkan, B., Güney, A., Türkyılmaz, B., 1987. İzmir kenti içinde halkın açık alan gereksinimini karşılamak amacı ile bazı yol ve meydanların taşıt trafiğinden arındırılması olanakları üzerinde araştırmalar. Ege Üniversitesi Araştırma Fonu Proje, (063).
  • [2] Bayraktar, A., Aslanboğa, İ., Özkan, B., Güney, A., Türkyılmaz, B., 1987. İzmir kenti içinde halkın açık alan gereksinimini karşılamak amacı ile bazı yol ve meydanların taşıt trafiğinden arındırılması olanakları üzerinde araştırmalar. Ege Üniversitesi Araştırma Fonu Proje, (063).
  • [3] Şişman, E.E., Kırzıoğlu, L., 2002. Erzurum Kent Merkezinde Yaya Bölgesi Olabilecek Kent Mekân Birimlerinin Saptanması ve Projelendirilmesi Üzerinde Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 3(2), 127-139.
  • [3] Şişman, E.E., Kırzıoğlu, L., 2002. Erzurum Kent Merkezinde Yaya Bölgesi Olabilecek Kent Mekân Birimlerinin Saptanması ve Projelendirilmesi Üzerinde Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 3(2), 127-139.
  • [4] Çay, RD., Aşılıoğlu, F., 2014 Ankara Kent İçi Yaya Bölgelerinde Yaya Tasarım Etkileşimi. Journal of Tekirdag Agricultural Faculty, 11(3), 91-99.
  • [4] Çay, RD., Aşılıoğlu, F., 2014 Ankara Kent İçi Yaya Bölgelerinde Yaya Tasarım Etkileşimi. Journal of Tekirdag Agricultural Faculty, 11(3), 91-99.
  • [5] Kürkçüoğlu, E., Ocakçı, M., 2015. Kentsel Dokuda Mekânsal Yönelme Üzerine Bir Algı-Davranış Çalışması: Kadıköy Çarşı Bölgesi. Megaron, 10(3).
  • [5] Kürkçüoğlu, E., Ocakçı, M., 2015. Kentsel Dokuda Mekânsal Yönelme Üzerine Bir Algı-Davranış Çalışması: Kadıköy Çarşı Bölgesi. Megaron, 10(3).
  • [6] Şahin, E., 2017. Yaya bölgelerinin İzmit kent merkezi örneğinde irdelenmesi. Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, 112s, Tekirdağ.
  • [7] Gehl, J., 2010. Cities for People; Island Press: Washington, DC, USA, 266–278.
  • [7] Gehl, J., 2010. Cities for People; Island Press: Washington, DC, USA, 266–278.
  • [8] Dringelis, L., 2011. Town squares: Experience and results of the reconstruction. Town Plan. Arch., 35, 200–211.
  • [8] Dringelis, L., 2011. Town squares: Experience and results of the reconstruction. Town Plan. Arch., 35, 200–211.
  • [9] Brunnberg, L., Frigo, A., 2012. Placemaking in the 21st-century city: Introducing the funfair metaphor for mobile media in the future urban space. Digit. Creat. 2012, 23, 113–125.
  • [9] Brunnberg, L., Frigo, A., 2012. Placemaking in the 21st-century city: Introducing the funfair metaphor for mobile media in the future urban space. Digit. Creat. 2012, 23, 113–125.
  • [10] Jankauskaite, A., Olšauskait Urbonien, R., Abromas, J., 2014. The City Public Spaces (Squares) Planning Features after Lithuania’s Restoration of Independence. Klaipeda Square “Atgimimas” example. Form. Urban Green Areas, 1, 90–98.
  • [10] Jankauskaite, A., Olšauskait Urbonien, R., Abromas, J., 2014. The City Public Spaces (Squares) Planning Features after Lithuania’s Restoration of Independence. Klaipeda Square “Atgimimas” example. Form. Urban Green Areas, 1, 90–98.
  • [11] Mehta, V., 2014. Evaluating Public Space. J. Urban Des., 19, 53–88.
  • [11] Mehta, V., 2014. Evaluating Public Space. J. Urban Des., 19, 53–88.
  • [12] Carmona, M., 2015. London’s local high streets: The problems, potential and complexities of mixed street corridors. Prog. Plan., 100, 1–84.
  • [12] Carmona, M., 2015. London’s local high streets: The problems, potential and complexities of mixed street corridors. Prog. Plan., 100, 1–84.
  • [13] Maliene, V., Diciunaite-Rauktiene, R., Valciukiene, J., Parsova, V., 2018. The importance of environmental criteria for Kaunas City pedestrian zones. Opportunities and Constraints of Land Management in Local and Regional Development.
  • [13] Maliene, V., Diciunaite-Rauktiene, R., Valciukiene, J., Parsova, V., 2018. The importance of environmental criteria for Kaunas City pedestrian zones. Opportunities and Constraints of Land Management in Local and Regional Development.
  • [14] Dičiūnaitė-Rauktienė, R., Gurskienė, V., Burinskienė, M., Maliene, V., 2018. The usage and perception of pedestrian zones in Lithuanian cities: Multiple criteria and comparative analysis. Sustainability, 10(3), 818.
  • [15] Monheim, R., 2003. ‘The Role of Pedestrian Precincts in Adapting City Centers to New Lifestyles’ in Tolley, R.S. (ed.), Sustainable Transport: Planning for Walking and Cycling in Urban Environments, Cambridge: Woodhead Publishing, 326-338.
  • [15] Monheim, R., 2003. ‘The Role of Pedestrian Precincts in Adapting City Centers to New Lifestyles’ in Tolley, R.S. (ed.), Sustainable Transport: Planning for Walking and Cycling in Urban Environments, Cambridge: Woodhead Publishing, 326-338.
  • [16] Blaga, O.E., 2013. Pedestrian zones as important urban strategies in redeveloping the community-case study: Alba Iulia Borough Park. Transylvanian Review of Administrative Sciences, 9(38), 5-22.
  • [16] Blaga, O.E., 2013. Pedestrian zones as important urban strategies in redeveloping the community-case study: Alba Iulia Borough Park. Transylvanian Review of Administrative Sciences, 9(38), 5-22.
  • [17] Rubenstein, H.M., 1992. Pedestrian malls, streetscapes, and urban spaces. John Wiley & Sons
  • [17] Rubenstein, H.M., 1992. Pedestrian malls, streetscapes, and urban spaces. John Wiley & Sons
  • [18] Çağlar, N., 1992. Konut Alanları ve Alışveriş Merkezlerindeki Kent Sokaklarının Çağdaş Tasarımları Üzerine Bir Araştırma. A.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı, Doktora Tezi (Basılmamış), Ankara.
  • [18] Çağlar, N., 1992. Konut Alanları ve Alışveriş Merkezlerindeki Kent Sokaklarının Çağdaş Tasarımları Üzerine Bir Araştırma. A.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı, Doktora Tezi (Basılmamış), Ankara.
  • [19] Zafer, B., 1996. Yaya bölgeleri planlama ilkeleri. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ofset Atölyesi, İzmir.
  • [19] Zafer, B., 1996. Yaya bölgeleri planlama ilkeleri. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ofset Atölyesi, İzmir.
  • [20] Erdoğan, A., 2016. Kayseri Cumhuriyet Mahallesi Yaya Bölgesi Tasarımının İrdelenmesi Ve Kullanıcı Tercihlerinin Belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 16(1).
  • [20] Erdoğan, A., 2016. Kayseri Cumhuriyet Mahallesi Yaya Bölgesi Tasarımının İrdelenmesi Ve Kullanıcı Tercihlerinin Belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 16(1).
  • [21] Yamane, T., 2001. Temel Örnekleme Yöntemleri. Çevirenler: Esin A, Aydın C, Bakır MA, Gürbüzsel E. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • [21] Yamane, T., 2001. Temel Örnekleme Yöntemleri. Çevirenler: Esin A, Aydın C, Bakır MA, Gürbüzsel E. İstanbul: Literatür Yayıncılık.

Investigation of Giresun City Pedestrian Zones According to User Preferences

Yıl 2021, Cilt: 25 Sayı: 3, 658 - 664, 30.12.2021
https://doi.org/10.19113/sdufenbed.907843

Öz

Pedestrian zones are areas that are partially or completely free from vehicle traffic and reserved for pedestrian use. These areas allow pedestrians to move comfortably, safely, and away from all harmful effects of vehicle density. In the city center of Giresun, which faces heavy traffic load, pedestrian zones are one of the most important places where the city people can move freely. In this study, the pedestrian zones in Giresun city center were examined within the scope of the survey study conducted with on-site observation and one to one interviews with users. As a result of the study, it was determined that Gazi Avenue was used mostly for walking and shopping, and Atatürk Square was used for walking and meeting purposes. It has been observed that the satisfaction levels of the users regarding the arrangements made in the work areas are low. In these areas; It has been concluded that activity opportunities should be provided, bicycle infrastructure should be established and green areas should be developed.

Kaynakça

  • [1] Çıracı, H., Kubat, S,, Aydınlı, S., 1991. Tarihsel Çevrede Kamu Mekanları Tasarım Ölçütleri; Beyazıt Meydanı Örneği. Kamu Mekanları Tasarımı ve Kent Mobilyaları Sempozyumu
  • [1] Çıracı, H., Kubat, S,, Aydınlı, S., 1991. Tarihsel Çevrede Kamu Mekanları Tasarım Ölçütleri; Beyazıt Meydanı Örneği. Kamu Mekanları Tasarımı ve Kent Mobilyaları Sempozyumu
  • [2] Bayraktar, A., Aslanboğa, İ., Özkan, B., Güney, A., Türkyılmaz, B., 1987. İzmir kenti içinde halkın açık alan gereksinimini karşılamak amacı ile bazı yol ve meydanların taşıt trafiğinden arındırılması olanakları üzerinde araştırmalar. Ege Üniversitesi Araştırma Fonu Proje, (063).
  • [2] Bayraktar, A., Aslanboğa, İ., Özkan, B., Güney, A., Türkyılmaz, B., 1987. İzmir kenti içinde halkın açık alan gereksinimini karşılamak amacı ile bazı yol ve meydanların taşıt trafiğinden arındırılması olanakları üzerinde araştırmalar. Ege Üniversitesi Araştırma Fonu Proje, (063).
  • [3] Şişman, E.E., Kırzıoğlu, L., 2002. Erzurum Kent Merkezinde Yaya Bölgesi Olabilecek Kent Mekân Birimlerinin Saptanması ve Projelendirilmesi Üzerinde Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 3(2), 127-139.
  • [3] Şişman, E.E., Kırzıoğlu, L., 2002. Erzurum Kent Merkezinde Yaya Bölgesi Olabilecek Kent Mekân Birimlerinin Saptanması ve Projelendirilmesi Üzerinde Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 3(2), 127-139.
  • [4] Çay, RD., Aşılıoğlu, F., 2014 Ankara Kent İçi Yaya Bölgelerinde Yaya Tasarım Etkileşimi. Journal of Tekirdag Agricultural Faculty, 11(3), 91-99.
  • [4] Çay, RD., Aşılıoğlu, F., 2014 Ankara Kent İçi Yaya Bölgelerinde Yaya Tasarım Etkileşimi. Journal of Tekirdag Agricultural Faculty, 11(3), 91-99.
  • [5] Kürkçüoğlu, E., Ocakçı, M., 2015. Kentsel Dokuda Mekânsal Yönelme Üzerine Bir Algı-Davranış Çalışması: Kadıköy Çarşı Bölgesi. Megaron, 10(3).
  • [5] Kürkçüoğlu, E., Ocakçı, M., 2015. Kentsel Dokuda Mekânsal Yönelme Üzerine Bir Algı-Davranış Çalışması: Kadıköy Çarşı Bölgesi. Megaron, 10(3).
  • [6] Şahin, E., 2017. Yaya bölgelerinin İzmit kent merkezi örneğinde irdelenmesi. Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, 112s, Tekirdağ.
  • [7] Gehl, J., 2010. Cities for People; Island Press: Washington, DC, USA, 266–278.
  • [7] Gehl, J., 2010. Cities for People; Island Press: Washington, DC, USA, 266–278.
  • [8] Dringelis, L., 2011. Town squares: Experience and results of the reconstruction. Town Plan. Arch., 35, 200–211.
  • [8] Dringelis, L., 2011. Town squares: Experience and results of the reconstruction. Town Plan. Arch., 35, 200–211.
  • [9] Brunnberg, L., Frigo, A., 2012. Placemaking in the 21st-century city: Introducing the funfair metaphor for mobile media in the future urban space. Digit. Creat. 2012, 23, 113–125.
  • [9] Brunnberg, L., Frigo, A., 2012. Placemaking in the 21st-century city: Introducing the funfair metaphor for mobile media in the future urban space. Digit. Creat. 2012, 23, 113–125.
  • [10] Jankauskaite, A., Olšauskait Urbonien, R., Abromas, J., 2014. The City Public Spaces (Squares) Planning Features after Lithuania’s Restoration of Independence. Klaipeda Square “Atgimimas” example. Form. Urban Green Areas, 1, 90–98.
  • [10] Jankauskaite, A., Olšauskait Urbonien, R., Abromas, J., 2014. The City Public Spaces (Squares) Planning Features after Lithuania’s Restoration of Independence. Klaipeda Square “Atgimimas” example. Form. Urban Green Areas, 1, 90–98.
  • [11] Mehta, V., 2014. Evaluating Public Space. J. Urban Des., 19, 53–88.
  • [11] Mehta, V., 2014. Evaluating Public Space. J. Urban Des., 19, 53–88.
  • [12] Carmona, M., 2015. London’s local high streets: The problems, potential and complexities of mixed street corridors. Prog. Plan., 100, 1–84.
  • [12] Carmona, M., 2015. London’s local high streets: The problems, potential and complexities of mixed street corridors. Prog. Plan., 100, 1–84.
  • [13] Maliene, V., Diciunaite-Rauktiene, R., Valciukiene, J., Parsova, V., 2018. The importance of environmental criteria for Kaunas City pedestrian zones. Opportunities and Constraints of Land Management in Local and Regional Development.
  • [13] Maliene, V., Diciunaite-Rauktiene, R., Valciukiene, J., Parsova, V., 2018. The importance of environmental criteria for Kaunas City pedestrian zones. Opportunities and Constraints of Land Management in Local and Regional Development.
  • [14] Dičiūnaitė-Rauktienė, R., Gurskienė, V., Burinskienė, M., Maliene, V., 2018. The usage and perception of pedestrian zones in Lithuanian cities: Multiple criteria and comparative analysis. Sustainability, 10(3), 818.
  • [15] Monheim, R., 2003. ‘The Role of Pedestrian Precincts in Adapting City Centers to New Lifestyles’ in Tolley, R.S. (ed.), Sustainable Transport: Planning for Walking and Cycling in Urban Environments, Cambridge: Woodhead Publishing, 326-338.
  • [15] Monheim, R., 2003. ‘The Role of Pedestrian Precincts in Adapting City Centers to New Lifestyles’ in Tolley, R.S. (ed.), Sustainable Transport: Planning for Walking and Cycling in Urban Environments, Cambridge: Woodhead Publishing, 326-338.
  • [16] Blaga, O.E., 2013. Pedestrian zones as important urban strategies in redeveloping the community-case study: Alba Iulia Borough Park. Transylvanian Review of Administrative Sciences, 9(38), 5-22.
  • [16] Blaga, O.E., 2013. Pedestrian zones as important urban strategies in redeveloping the community-case study: Alba Iulia Borough Park. Transylvanian Review of Administrative Sciences, 9(38), 5-22.
  • [17] Rubenstein, H.M., 1992. Pedestrian malls, streetscapes, and urban spaces. John Wiley & Sons
  • [17] Rubenstein, H.M., 1992. Pedestrian malls, streetscapes, and urban spaces. John Wiley & Sons
  • [18] Çağlar, N., 1992. Konut Alanları ve Alışveriş Merkezlerindeki Kent Sokaklarının Çağdaş Tasarımları Üzerine Bir Araştırma. A.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı, Doktora Tezi (Basılmamış), Ankara.
  • [18] Çağlar, N., 1992. Konut Alanları ve Alışveriş Merkezlerindeki Kent Sokaklarının Çağdaş Tasarımları Üzerine Bir Araştırma. A.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı, Doktora Tezi (Basılmamış), Ankara.
  • [19] Zafer, B., 1996. Yaya bölgeleri planlama ilkeleri. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ofset Atölyesi, İzmir.
  • [19] Zafer, B., 1996. Yaya bölgeleri planlama ilkeleri. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ofset Atölyesi, İzmir.
  • [20] Erdoğan, A., 2016. Kayseri Cumhuriyet Mahallesi Yaya Bölgesi Tasarımının İrdelenmesi Ve Kullanıcı Tercihlerinin Belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 16(1).
  • [20] Erdoğan, A., 2016. Kayseri Cumhuriyet Mahallesi Yaya Bölgesi Tasarımının İrdelenmesi Ve Kullanıcı Tercihlerinin Belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 16(1).
  • [21] Yamane, T., 2001. Temel Örnekleme Yöntemleri. Çevirenler: Esin A, Aydın C, Bakır MA, Gürbüzsel E. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • [21] Yamane, T., 2001. Temel Örnekleme Yöntemleri. Çevirenler: Esin A, Aydın C, Bakır MA, Gürbüzsel E. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eda Kalafat 0000-0002-4086-4909

Pervin Yeşil 0000-0003-4395-6881

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 25 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kalafat, E., & Yeşil, P. (2021). Giresun Kenti Yaya Bölgelerinin Kullanıcı Tercihleri Doğrultusunda İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 25(3), 658-664. https://doi.org/10.19113/sdufenbed.907843
AMA Kalafat E, Yeşil P. Giresun Kenti Yaya Bölgelerinin Kullanıcı Tercihleri Doğrultusunda İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg. Aralık 2021;25(3):658-664. doi:10.19113/sdufenbed.907843
Chicago Kalafat, Eda, ve Pervin Yeşil. “Giresun Kenti Yaya Bölgelerinin Kullanıcı Tercihleri Doğrultusunda İncelenmesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 25, sy. 3 (Aralık 2021): 658-64. https://doi.org/10.19113/sdufenbed.907843.
EndNote Kalafat E, Yeşil P (01 Aralık 2021) Giresun Kenti Yaya Bölgelerinin Kullanıcı Tercihleri Doğrultusunda İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 25 3 658–664.
IEEE E. Kalafat ve P. Yeşil, “Giresun Kenti Yaya Bölgelerinin Kullanıcı Tercihleri Doğrultusunda İncelenmesi”, Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg., c. 25, sy. 3, ss. 658–664, 2021, doi: 10.19113/sdufenbed.907843.
ISNAD Kalafat, Eda - Yeşil, Pervin. “Giresun Kenti Yaya Bölgelerinin Kullanıcı Tercihleri Doğrultusunda İncelenmesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 25/3 (Aralık 2021), 658-664. https://doi.org/10.19113/sdufenbed.907843.
JAMA Kalafat E, Yeşil P. Giresun Kenti Yaya Bölgelerinin Kullanıcı Tercihleri Doğrultusunda İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg. 2021;25:658–664.
MLA Kalafat, Eda ve Pervin Yeşil. “Giresun Kenti Yaya Bölgelerinin Kullanıcı Tercihleri Doğrultusunda İncelenmesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 25, sy. 3, 2021, ss. 658-64, doi:10.19113/sdufenbed.907843.
Vancouver Kalafat E, Yeşil P. Giresun Kenti Yaya Bölgelerinin Kullanıcı Tercihleri Doğrultusunda İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg. 2021;25(3):658-64.

e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688

Dergide yayımlanan tüm makalelere ücretiz olarak erişilebilinir ve Creative Commons CC BY-NC Atıf-GayriTicari lisansı ile açık erişime sunulur. Tüm yazarlar ve diğer dergi kullanıcıları bu durumu kabul etmiş sayılırlar. CC BY-NC lisansı hakkında detaylı bilgiye erişmek için tıklayınız.