Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Pre-Service Science Teachers' Perceptions of 21st Century Skills According to Geographical Regions and Grade Point Average

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 1, 1 - 18, 30.04.2024
https://doi.org/10.33710/sduijes.1364780

Öz

The purpose of this study is to investigate the perceptions of senior pre-service science teachers regarding 21st-century skills according to geographical regions and grade point average categories. The current study was designed as survey research. The research involved 249 senior pre-service science teachers from education faculties in seven geographical regions of Turkey. The researcher used the Personal Information Form and the Multidimensional 21st Century Skills Scale as data collection tools. The Cronbach's alpha reliability coefficient of the scale for the current study is 0.91. The Kruskal-Wallis H test and Mann-Whitney U test were used to analyze the data. As a result of the research, there was a statistically significant difference in the perceptions of general 21st century skills among pre-service science teachers based on their academic average categories, favoring those with high averages. Among the sub-factors, there was a statistically significant difference in academic average categories for "information and technology literacy" and "career awareness" skills, favoring those with high academic averages. However, there was no difference in the other sub-factors. Furthermore, there was no statistically significant difference in pre-service science teachers' perceptions of their general 21st century skills based on geographical regions. There was a statistically significant difference in "critical thinking and problem-solving" skills, one of the subfactors, in favor of regions other than the Southeastern Anatolia Region, according to geographical region categories, while there was no difference in the other subfactors.

Kaynakça

  • Aktaş, İ. (2022). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(12), 187-203.
  • Albayrak, A. S., Karamustafa, O., Savaş, F., & Baki, G. R. (2015). Türkiye'de coğrafi bölgelere göre illerin 2012 yılı sosyoekonomik gelişmişlik sıralaması. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 1-22.
  • Arslan, A. (2020). Öğretmen adayları perspektifinden pandemi öncesi ve sonrası öğrencilere kazandırılması gereken 21. yüzyıl becerilerinin belirlenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 553-571.
  • Aşkın-Tekkol, İ., & Demirel, M. (2018). Aday öğretmenlerde meraklılık ve bilgi okuryazarlığı üzerine ilişkisel bir çalışma. Ege Eğitim Dergisi, 19(2), 353-368.
  • Aydın, A., & Tan-Şişman, G. T. (2021). Hizmet öncesi İngilizce öğretmen eğitiminde 21. yüzyıl becerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(2), 1223-1251.
  • Bakar, M. H. D., & Çiftçi, B. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının incelenmesi:(Nevşehir İli Örneği). Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2), 44-61.
  • Baki, Y. (2022). Türkçe öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 11(4), 1717-1742.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bayrak-Özmutlu, E., & Ergan, S. N. (2022). 21. yüzyıl becerileri ve öğretimine yönelik öğretmen adayı görüşlerinin incelenmesi. Öğretmen Eğitimi ve Öğretim, 3(2), 81-105.
  • Berberoğlu, G., & Kalender, İ. (2005). Öğrenci başarısının yıllara, okul türlerine, bölgelere göre incelenmesi: ÖSS ve PISA analizi. Journal of Educational Sciences & Practices, 4(7), 21-35.
  • Berkant, H. G., & Varki, E. (2022). Öğretmen adaylarının çok boyutlu 21. yüzyıl becerileri ile yaratıcı düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 8(58),1661-1680.
  • Beşoluk, Ş., & Önder, İ. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları, öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 679-693.
  • Bryman, A. (2012). Social research methods (4th edition). New York: Oxford university press.
  • Canpolat, M. (2021). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişki. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(3), 527-535.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd edition). New York: Academic Press.
  • Connolly, P. (2007). Quantitative data analysis in education: A critical introduction using SPSS. Abingdon: Routledge.
  • Corder, G. W., & Foreman, D. I. (2009). Nonparametric statistics for non‐statisticians. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Craig, J. (2012). Six steps for implementing 21st century skills. Onondage-Cortland-Madison Boces.
  • Creswell, J. W. (2015). Educational Research planning, conducting, and evaluating quantitative and quaıitative research (fifth edition). Lincoln: Pearson Education
  • Çevik, M. & Şentürk C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences, 14(1), 011–028.
  • Çolak, M. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine yönelik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Dedebali, N. C., Daşdemir, İ., & Şan, S. (2019). Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı ile Bilgi Okuryazarlığı Düzeylerinin İncelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 20(2), 595-630.
  • Department of Education (2003). enGauge®21st century skills: Literacy in the digital age. Los Angeles: North Central Regional Educational Laboratory and the Metiri Group. Retrieved from https://www.cwasd.k12.wi.us/highschl/newsfile1062_1.pdf
  • Düzgüner, T. T., Karabulut, H., & Kariper, İ. A. (2022). 21. yüzyıl becerileri ile ilgili yapılmış olan çalışmaların incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 179-199.
  • Erdoğan, D., & Eker, C. (2020). Türkçe öğretmen adaylarının 21. yy becerileri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 118-148.
  • Erdoğan, Ö., & Toy, M., & Kurt, M. (2020). Robotik uygulamaların fen bilgisi öğretmen adaylarının bazı 21. yüzyıl becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(4), 117-137.
  • Erten, P. (2019). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ve bu becerilerin kazandırılmasına yönelik görüşleri. Milli Egitim Dergisi, 49(227), 33-64.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (Third edition). London and New York: SAGE Publications
  • Geçgel, H., Kana, F. Vatansever, Y. Y., & Çalık, F. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının çok boyutlu 21. yüzyıl becerilerinin belirlenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9(4), 1646-1669.
  • George, D., & Mallery, P. (2016). IBM SPSS statistics 26 step by step: A simple guide and reference (14th edition). New York: Routledge.
  • Gökbulut, B. (2020). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişki. Turkish Studies, 15(1), 127-141.
  • İpekşen, S., & Zorlu, Y. (2022). Fen bilimleri öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerileri ile öğrenme biçimleri, öğrenme stilleri ve çoklu zekâ alanları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 17, 97-112.
  • Kalemkuş, F., & Bulut-Özek, M. (2021). 21. yüzyıl becerileri konusunda araştırma eğilimleri: 2000-2020 (Ocak Ayı). MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 878-900.
  • Kalu-Uche, N., & Eze, G. N. (2020). Fostering 21st century learning skills: Teacher educators’ and pre-service science teachers’ perceptions. Journal of The Nigerian Academy of Education, 15(2), 182-199.
  • Karatepe, R. (2021). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri özyeterlik algılarının incelenmesi. Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı, 1(2) 79-87.
  • Kozikoğlu, İ., & Altunova, N. (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 522-531.
  • Larson, L. C., & Miller, T. N. (2011). 21st century skills: Prepare students for the future. Kappa Delta Pi Record, 47(3), 121-123.
  • MEB (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8.sınıflar). Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Memduhoğlu, H. B., & Keleş, E. (2016). Evaluation of the relation between critical-thinking tendency and problem-solving skills of pre-service teachers, Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 75-94.
  • Mertens, D. M. (2015). Research and evaluation in education and psychology: Integrating diversity with quantitative, qualitative, and mixed methods (4th ed.). California: Sage publications.
  • Muijs, D. (2004). Doing quantitative research in education with SPSS. Doing quantitative research in education with SPSS. London: SAGE Publications.
  • National Research Council (2010). Exploring the ıntersection of science education and 21st century skills: a workshop summary. Margaret Hilton, Rapporteur. Board on Science Education, Center for Education, Division of Behavioral and Social Sciences and Education. Washington, DC: The National Academies Press.
  • Özdemir-Özden, D., Karakuş-Tayşi, E., Kılıç-Şahin, H., Demir-Kaya, S., & Bayram, F. Ö. (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine yönelik yeterlik algıları: Kütahya örneği. Turkish Studies, 13(27), 1163-1184.
  • Öztürk-Akar, E. (2007). Biyoloji öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyaçları ve gözlemlenen bölgesel farklılıklar. Eğitim ve Bilim, 32(143), 69-79.
  • Partnership for 21st Century Skills (2009). P21 framework definitions (ERIC-ED519462). Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519462.pdf den alınmıştır.
  • Partnership for 21st Century Skills (2010). 21st century knowledge and skills in educator preparation (ERIC-ED519336) Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519336.pdf
  • Türel, Y. K., Şimşek, A., Şengül-Vautier, C. G., Şimşek, E., & Kızıltepe F. (2023). 21. yüzyıl becerileri ve değerlere yönelik araştırma raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Ünsal, A., & Sülkü, S. N. (2020). Bölgeler arası gelişmişlik düzeylerinin belirlenmesi ve karşılaştırılması: Türkiye örneği. Bilig, 95, 177-209.
  • Vebrianto, R., Rus, R. B. C., Jannah, M., Putriani, Z., & Syafaren, A. (2020). Study of strengthening 21st-century skills in prospective science teacher based on gender. Jurnal Bioedukatika, 8(1), 38-47.
  • Yakar, Z., Altındağ, C., & Kaya, F. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ve sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin karşılaştırılması. E-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 720-728.

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerileri Algılarının Coğrafi Bölgelere ve Akademik Ortalamaya Göre İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 1, 1 - 18, 30.04.2024
https://doi.org/10.33710/sduijes.1364780

Öz

Bu araştırmada son sınıfta öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine yönelik algıları coğrafi bölge ve akademik ortalama kategorilerine göre incelenmiştir. Araştırma tarama çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmaya Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesindeki eğitim fakültelerinin son sınıfında öğrenim gören 249 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu ile Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Mevcut araştırma için ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.91 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde Kruskal-Wallis H testi ve Mann-Whitney U testi’den yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda son sınıf fen bilgisi öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine yönelik algıları akademik ortalama kategorileri açısından ortalaması yüksek olanlar lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermiştir. Ölçeğin alt faktörlerinden bilgi ve teknoloji okuryazarlığı ile kariyer bilinci faktörlerinde akademik ortalaması yüksek olan öğretmen adayları lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu belirlenirken, girişimcilik ve inovasyon, eleştirel düşünme ve problem çözme ile sosyal sorumluluk ve liderlik faktörlerinde istatistiksel olarak bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine yönelik algıları coğrafi bölgelere göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Coğrafi bölgeler açısından öğretmen adaylarının eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri alt faktörü Güney Doğu Anadolu Bölgesi dışındaki bölgeler lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterirken, diğer alt faktörlerde istatistiksel olarak bir farklılık saptanmamıştır.

Kaynakça

  • Aktaş, İ. (2022). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(12), 187-203.
  • Albayrak, A. S., Karamustafa, O., Savaş, F., & Baki, G. R. (2015). Türkiye'de coğrafi bölgelere göre illerin 2012 yılı sosyoekonomik gelişmişlik sıralaması. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 1-22.
  • Arslan, A. (2020). Öğretmen adayları perspektifinden pandemi öncesi ve sonrası öğrencilere kazandırılması gereken 21. yüzyıl becerilerinin belirlenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 553-571.
  • Aşkın-Tekkol, İ., & Demirel, M. (2018). Aday öğretmenlerde meraklılık ve bilgi okuryazarlığı üzerine ilişkisel bir çalışma. Ege Eğitim Dergisi, 19(2), 353-368.
  • Aydın, A., & Tan-Şişman, G. T. (2021). Hizmet öncesi İngilizce öğretmen eğitiminde 21. yüzyıl becerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(2), 1223-1251.
  • Bakar, M. H. D., & Çiftçi, B. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının incelenmesi:(Nevşehir İli Örneği). Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2), 44-61.
  • Baki, Y. (2022). Türkçe öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 11(4), 1717-1742.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bayrak-Özmutlu, E., & Ergan, S. N. (2022). 21. yüzyıl becerileri ve öğretimine yönelik öğretmen adayı görüşlerinin incelenmesi. Öğretmen Eğitimi ve Öğretim, 3(2), 81-105.
  • Berberoğlu, G., & Kalender, İ. (2005). Öğrenci başarısının yıllara, okul türlerine, bölgelere göre incelenmesi: ÖSS ve PISA analizi. Journal of Educational Sciences & Practices, 4(7), 21-35.
  • Berkant, H. G., & Varki, E. (2022). Öğretmen adaylarının çok boyutlu 21. yüzyıl becerileri ile yaratıcı düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 8(58),1661-1680.
  • Beşoluk, Ş., & Önder, İ. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları, öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 679-693.
  • Bryman, A. (2012). Social research methods (4th edition). New York: Oxford university press.
  • Canpolat, M. (2021). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişki. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(3), 527-535.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd edition). New York: Academic Press.
  • Connolly, P. (2007). Quantitative data analysis in education: A critical introduction using SPSS. Abingdon: Routledge.
  • Corder, G. W., & Foreman, D. I. (2009). Nonparametric statistics for non‐statisticians. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Craig, J. (2012). Six steps for implementing 21st century skills. Onondage-Cortland-Madison Boces.
  • Creswell, J. W. (2015). Educational Research planning, conducting, and evaluating quantitative and quaıitative research (fifth edition). Lincoln: Pearson Education
  • Çevik, M. & Şentürk C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences, 14(1), 011–028.
  • Çolak, M. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine yönelik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Dedebali, N. C., Daşdemir, İ., & Şan, S. (2019). Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığı ile Bilgi Okuryazarlığı Düzeylerinin İncelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 20(2), 595-630.
  • Department of Education (2003). enGauge®21st century skills: Literacy in the digital age. Los Angeles: North Central Regional Educational Laboratory and the Metiri Group. Retrieved from https://www.cwasd.k12.wi.us/highschl/newsfile1062_1.pdf
  • Düzgüner, T. T., Karabulut, H., & Kariper, İ. A. (2022). 21. yüzyıl becerileri ile ilgili yapılmış olan çalışmaların incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 179-199.
  • Erdoğan, D., & Eker, C. (2020). Türkçe öğretmen adaylarının 21. yy becerileri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 118-148.
  • Erdoğan, Ö., & Toy, M., & Kurt, M. (2020). Robotik uygulamaların fen bilgisi öğretmen adaylarının bazı 21. yüzyıl becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(4), 117-137.
  • Erten, P. (2019). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ve bu becerilerin kazandırılmasına yönelik görüşleri. Milli Egitim Dergisi, 49(227), 33-64.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (Third edition). London and New York: SAGE Publications
  • Geçgel, H., Kana, F. Vatansever, Y. Y., & Çalık, F. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının çok boyutlu 21. yüzyıl becerilerinin belirlenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9(4), 1646-1669.
  • George, D., & Mallery, P. (2016). IBM SPSS statistics 26 step by step: A simple guide and reference (14th edition). New York: Routledge.
  • Gökbulut, B. (2020). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişki. Turkish Studies, 15(1), 127-141.
  • İpekşen, S., & Zorlu, Y. (2022). Fen bilimleri öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerileri ile öğrenme biçimleri, öğrenme stilleri ve çoklu zekâ alanları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 17, 97-112.
  • Kalemkuş, F., & Bulut-Özek, M. (2021). 21. yüzyıl becerileri konusunda araştırma eğilimleri: 2000-2020 (Ocak Ayı). MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 878-900.
  • Kalu-Uche, N., & Eze, G. N. (2020). Fostering 21st century learning skills: Teacher educators’ and pre-service science teachers’ perceptions. Journal of The Nigerian Academy of Education, 15(2), 182-199.
  • Karatepe, R. (2021). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri özyeterlik algılarının incelenmesi. Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı, 1(2) 79-87.
  • Kozikoğlu, İ., & Altunova, N. (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 522-531.
  • Larson, L. C., & Miller, T. N. (2011). 21st century skills: Prepare students for the future. Kappa Delta Pi Record, 47(3), 121-123.
  • MEB (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8.sınıflar). Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Memduhoğlu, H. B., & Keleş, E. (2016). Evaluation of the relation between critical-thinking tendency and problem-solving skills of pre-service teachers, Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 75-94.
  • Mertens, D. M. (2015). Research and evaluation in education and psychology: Integrating diversity with quantitative, qualitative, and mixed methods (4th ed.). California: Sage publications.
  • Muijs, D. (2004). Doing quantitative research in education with SPSS. Doing quantitative research in education with SPSS. London: SAGE Publications.
  • National Research Council (2010). Exploring the ıntersection of science education and 21st century skills: a workshop summary. Margaret Hilton, Rapporteur. Board on Science Education, Center for Education, Division of Behavioral and Social Sciences and Education. Washington, DC: The National Academies Press.
  • Özdemir-Özden, D., Karakuş-Tayşi, E., Kılıç-Şahin, H., Demir-Kaya, S., & Bayram, F. Ö. (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine yönelik yeterlik algıları: Kütahya örneği. Turkish Studies, 13(27), 1163-1184.
  • Öztürk-Akar, E. (2007). Biyoloji öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyaçları ve gözlemlenen bölgesel farklılıklar. Eğitim ve Bilim, 32(143), 69-79.
  • Partnership for 21st Century Skills (2009). P21 framework definitions (ERIC-ED519462). Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519462.pdf den alınmıştır.
  • Partnership for 21st Century Skills (2010). 21st century knowledge and skills in educator preparation (ERIC-ED519336) Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519336.pdf
  • Türel, Y. K., Şimşek, A., Şengül-Vautier, C. G., Şimşek, E., & Kızıltepe F. (2023). 21. yüzyıl becerileri ve değerlere yönelik araştırma raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Ünsal, A., & Sülkü, S. N. (2020). Bölgeler arası gelişmişlik düzeylerinin belirlenmesi ve karşılaştırılması: Türkiye örneği. Bilig, 95, 177-209.
  • Vebrianto, R., Rus, R. B. C., Jannah, M., Putriani, Z., & Syafaren, A. (2020). Study of strengthening 21st-century skills in prospective science teacher based on gender. Jurnal Bioedukatika, 8(1), 38-47.
  • Yakar, Z., Altındağ, C., & Kaya, F. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ve sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin karşılaştırılması. E-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 720-728.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fen Bilgisi Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsa Deveci 0000-0003-0191-1212

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Kabul Tarihi 7 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Deveci, İ. (2024). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerileri Algılarının Coğrafi Bölgelere ve Akademik Ortalamaya Göre İncelenmesi. SDU International Journal of Educational Studies, 11(1), 1-18. https://doi.org/10.33710/sduijes.1364780
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

ISSN:2148-9068