Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Konularını YouTube Platformundan Öğrenme Nedenleri

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 1, 34 - 50, 30.04.2024
https://doi.org/10.33710/sduijes.1392074

Öz

Bu araştırmanın amacı 8. sınıf öğrencilerinin matematik konularını öğrenmede YouTube platformundan yararlanma nedenlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda 2022-2023 güz döneminde Gaziantep ilinin Nizip ilçesinde bulunan 6 farklı ortaokulda öğrenim görmekte olan toplam 81 sekizinci sınıf öğrencisinin görüşleri araştırmacı tarafından geliştirilen içerisinde kişisel bilgi formunun da yer aldığı görüşme formu aracılığıyla alınmıştır. Nitel araştırma modellerinden durum çalışması modelinde desenlenen araştırmada verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin matematik konularını öğrenmede sınıf ortamından daha rahat bir öğrenme ortamı oluşturması, konu tekrarı yapma, konu eksiklerini giderme ve dersleri tekrar izleme fırsatı sağlaması, zaman ve mekân açısından esnek olması, farklı anlatım tarzlarının yer alması gibi nedenlerden dolayı YouTube platformundan yararlandıkları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akar, E. (2013). Sosyal medya platformları, F. Z. Özata içinde, Sosyal medya. (s. 52-79), Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Aktaş, C., ve Çaycı B. (2013). Yeni enformasyon ve iletişim teknolojilerinin sosyal hayattaki rolü. B. Arık., A. Ayhan., ve O. Öksüz içinde, I. Uluslararası Medya Eleştirileri Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 631-638), Antalya: Akdeniz Üniversitesi Yayınları.
  • Ayduğ, D., Himmetoğlu, B., ve Bayrak, C. (2018). Okul müdürlerinin mizah tarzlarına ilişkin öğretmenlerin metaforik algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(2), 108-130.
  • Baturay, M. H., (2010). Video konferansla pediatrik ekg eğitimi alan tıp eğitimcilerinin memnuniyetleri ile bu teknolojiyi benimseme düzeyleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 145-160.
  • Bawaneh, A. K. (2020). The satisfaction level of undergraduate science students towards using e-learning and virtual classes in exceptional condition covıd-19 crisis. Turkish Online Journal of Distance Education, 22(1), 52-65.
  • Bozkurt, A., (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Burucu, R., Cantekin, I., Çetin, İ., ve Korkmaz Aslan, T. (2023). Yüzyüze ve Online Eğitimin Öğrenci Gözüyle Karşılaştırılması. Genel Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 145-160.
  • Dikmen, E. Ş., (2018). Yüksek öğretim kurumlarının video paylaşım stratejileri: Türkiye’deki üniversitelerin youtube kanalları üzerine bir inceleme. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, 5(2), 29-52.
  • Fidan, Z. (2016). Teknoloji ve siyasal iletişim: seçim kampanyalarında yeni iletişim teknolojilerinin kullanımı. Konya: Literatürk Academia Yayınları.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., ve Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: Mc Graw Hill.
  • Gayef, A., & Çaylan, A. (2021). Use of Youtube in Medical Education. Konuralp Medical Journal, 13(3), 640-647.
  • Gökmen, Ö. F., Duman, İ., ve Horzum, M. B. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 29-51.
  • Güler Dovan, B. (2021). Sosyal medya platformlarından YouTube’un Türk sinemasına etkisi: YouTuberların rol aldığı filmlerin izleyici tarafından alımlanması (Yüksek lisans tezi). İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • İpek, H. (2019). Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygılarının matematik öz yeterlik inançlarının ve matematik dersine yönelik öz düzenleme becerilerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karataş, S. (2008). Temel kavramlar ve kuramsal temeller. H. İ. Yalın içinde, İnternet temelli eğitim (s.1-29), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Konuk, N., ve Güntaş, S. (2019). Sosyal medya kullanımı eğitimi ve bir eğitim aracı olarak sosyal medya kullanımı. International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries, 3(4), 1-25.
  • Lincoln, Y. S., VE Guba, E. G. (1986). But is it rigorous? trustworthiness and authenticity in naturalistic evaluation. New directions for evaluation, 1986(30), 73-84.
  • Mark, R. B., Sibley, S. D., ve Arbaugh, J. B. (2005). A structural equation model of predictors for effective online learning. Journal of Management Education, 29(4), 531-563.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2015). PISA 2015 Ulusal Raporu. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı. https://odsgm.meb.gov.tr/test/analizler/docs/PISA/PISA2015_Ulusal_Rapor.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020). Öğretim Kurumlarına İlişkin Merkezi Sınav. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Natriello, G., (2005). Modest changes, revolutionary possibilities: distance learning and the future of education. Teachers College Record, 107 (8), 1885-1904.
  • Tuncer, A. Selim (2013). Sosyal medyanın gelişimi. F. Zeynep Özata içinde, Sosyal Medya (s. 1-25), Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Ütkür Güllühan, N. ve Bekiroğlu, D. (2023). Sınıf öğretmenlerinin sanal müzelere ilişkin görüşleri: Bir durum çalışması. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 7(2), 25-40.
  • Yıldırım, A. (2020). Türkiye’de YouTuber fenomeni ve izlenme türlerine göre YouTube analizi. Yeni Medya, 2020(9), 52-70.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E., VE Karaman, S. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: bir ölçek geliştirme çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 365-370.
  • Yolcu, Ö. (2016). Sosyal medya ve sinema: Türk filmlerinin sosyal medya kullanımı. İstanbul: E-Kitap.
  • Zinderen, A. (2021). YouTube ortamındaki haberciliği haritalandırmak: gazetecilerin youtube haber kanalları üzerine tanımlayıcı bir çalışma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(3), 932-950.
  • Warschauer, M. (2007). The paradoxical future of digital learning. Learn Inq, 1, 41- 49.

Reasons for 8th Grade Students to Learn Mathematics from YouTube

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 1, 34 - 50, 30.04.2024
https://doi.org/10.33710/sduijes.1392074

Öz

The purpose of this research is to determine the reasons why 8th grade students use the YouTube platform in learning mathematics subjects. For this purpose, the opinions of a total of 81 eighth grade students studying in 6 different secondary schools in the Nizip district of Gaziantep province in the 2022-2023 fall semester were collected through an interview form, including a personal information form, developed by the researcher. In the research designed in the case study model, one of the qualitative research models, content analysis and descriptive analysis methods were used to analyze the data. As a result of the research, it was determined that students benefit from the YouTube platform for reasons such as creating a more comfortable learning environment than the classroom environment in learning mathematics subjects, providing the opportunity to repeat the subject, correcting the deficiencies in the subject and watching the lessons again, being flexible in terms of time and place, and having different narrative styles.

Kaynakça

  • Akar, E. (2013). Sosyal medya platformları, F. Z. Özata içinde, Sosyal medya. (s. 52-79), Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Aktaş, C., ve Çaycı B. (2013). Yeni enformasyon ve iletişim teknolojilerinin sosyal hayattaki rolü. B. Arık., A. Ayhan., ve O. Öksüz içinde, I. Uluslararası Medya Eleştirileri Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 631-638), Antalya: Akdeniz Üniversitesi Yayınları.
  • Ayduğ, D., Himmetoğlu, B., ve Bayrak, C. (2018). Okul müdürlerinin mizah tarzlarına ilişkin öğretmenlerin metaforik algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(2), 108-130.
  • Baturay, M. H., (2010). Video konferansla pediatrik ekg eğitimi alan tıp eğitimcilerinin memnuniyetleri ile bu teknolojiyi benimseme düzeyleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 145-160.
  • Bawaneh, A. K. (2020). The satisfaction level of undergraduate science students towards using e-learning and virtual classes in exceptional condition covıd-19 crisis. Turkish Online Journal of Distance Education, 22(1), 52-65.
  • Bozkurt, A., (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Burucu, R., Cantekin, I., Çetin, İ., ve Korkmaz Aslan, T. (2023). Yüzyüze ve Online Eğitimin Öğrenci Gözüyle Karşılaştırılması. Genel Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 145-160.
  • Dikmen, E. Ş., (2018). Yüksek öğretim kurumlarının video paylaşım stratejileri: Türkiye’deki üniversitelerin youtube kanalları üzerine bir inceleme. Ankara Üniversitesi İlef Dergisi, 5(2), 29-52.
  • Fidan, Z. (2016). Teknoloji ve siyasal iletişim: seçim kampanyalarında yeni iletişim teknolojilerinin kullanımı. Konya: Literatürk Academia Yayınları.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., ve Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: Mc Graw Hill.
  • Gayef, A., & Çaylan, A. (2021). Use of Youtube in Medical Education. Konuralp Medical Journal, 13(3), 640-647.
  • Gökmen, Ö. F., Duman, İ., ve Horzum, M. B. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 29-51.
  • Güler Dovan, B. (2021). Sosyal medya platformlarından YouTube’un Türk sinemasına etkisi: YouTuberların rol aldığı filmlerin izleyici tarafından alımlanması (Yüksek lisans tezi). İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • İpek, H. (2019). Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygılarının matematik öz yeterlik inançlarının ve matematik dersine yönelik öz düzenleme becerilerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karataş, S. (2008). Temel kavramlar ve kuramsal temeller. H. İ. Yalın içinde, İnternet temelli eğitim (s.1-29), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Konuk, N., ve Güntaş, S. (2019). Sosyal medya kullanımı eğitimi ve bir eğitim aracı olarak sosyal medya kullanımı. International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries, 3(4), 1-25.
  • Lincoln, Y. S., VE Guba, E. G. (1986). But is it rigorous? trustworthiness and authenticity in naturalistic evaluation. New directions for evaluation, 1986(30), 73-84.
  • Mark, R. B., Sibley, S. D., ve Arbaugh, J. B. (2005). A structural equation model of predictors for effective online learning. Journal of Management Education, 29(4), 531-563.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2015). PISA 2015 Ulusal Raporu. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı. https://odsgm.meb.gov.tr/test/analizler/docs/PISA/PISA2015_Ulusal_Rapor.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020). Öğretim Kurumlarına İlişkin Merkezi Sınav. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Natriello, G., (2005). Modest changes, revolutionary possibilities: distance learning and the future of education. Teachers College Record, 107 (8), 1885-1904.
  • Tuncer, A. Selim (2013). Sosyal medyanın gelişimi. F. Zeynep Özata içinde, Sosyal Medya (s. 1-25), Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Ütkür Güllühan, N. ve Bekiroğlu, D. (2023). Sınıf öğretmenlerinin sanal müzelere ilişkin görüşleri: Bir durum çalışması. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 7(2), 25-40.
  • Yıldırım, A. (2020). Türkiye’de YouTuber fenomeni ve izlenme türlerine göre YouTube analizi. Yeni Medya, 2020(9), 52-70.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E., VE Karaman, S. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: bir ölçek geliştirme çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 365-370.
  • Yolcu, Ö. (2016). Sosyal medya ve sinema: Türk filmlerinin sosyal medya kullanımı. İstanbul: E-Kitap.
  • Zinderen, A. (2021). YouTube ortamındaki haberciliği haritalandırmak: gazetecilerin youtube haber kanalları üzerine tanımlayıcı bir çalışma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(3), 932-950.
  • Warschauer, M. (2007). The paradoxical future of digital learning. Learn Inq, 1, 41- 49.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Öğretim Teknolojileri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammed Mustafa Seçme 0000-0001-5739-4950

Yemliha Coşkun 0000-0003-2231-3676

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 16 Kasım 2023
Kabul Tarihi 20 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Seçme, M. M., & Coşkun, Y. (2024). 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Konularını YouTube Platformundan Öğrenme Nedenleri. SDU International Journal of Educational Studies, 11(1), 34-50. https://doi.org/10.33710/sduijes.1392074
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

ISSN:2148-9068