Giriş: Son
zamanlarda diş hekimliği bilimsel anlamda karakteristik
değerlerini belirlemiştir. Sağlık alanında eğitim veren tüm branşlarda olduğu
gibi Diş Hekimliği Fakültelerinde öğretim
programının ilk yılında Anatomi eğitimi verilmektedir. Anatomi eğitiminde
öğrencilerin bakış açılarının değerlendirilmesi ve anlaşılması, anatomi eğitimi
ve öğretim yöntemlerinin geliştirilmesinde büyük önem taşımaktadır. Bu
çalışmada Adıyaman Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin
anatomi eğitimi hakkındaki düşüncelerinin değerlendirmesi ve takım çalışmaları
ile interaktif eğitimin anatominin öğrenilmesine sağladığı katkıların ortaya çıkarılması
amaçlanmaktadır.
Materyal
ve Metod:Çalışmaya 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Adıyaman
Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi 1. sınıfta Anatomi eğitimi alan toplam 60
öğrenci (n=60) dahil edildi. Veriler 29 kapalı uçlu sorudan oluşan bir anket
formu kullanılarak geri bildirim yöntemiyle elde edilmiştir. Anket
soruları 5’li Likert ölçeği ile cevaplandırılacak şekilde hazırlamıştır. Elde
edilen veriler IBM SPSS Statistics paket programı ile analiz edilmiştir.
Bulgular:
Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin, anatominin teorik kısmını çalışırken
en çok ders notlarından, pratik kısmını
çalışırken en çok ders kitabından faydalandıkları tespit edildi. Aldıkları
anatomi eğitiminin teorik kısmı için %88.3 ve pratik kısmı için %85.0
memnuniyet düzeyleri olduğu belirlendi. Verilen proje ödevleri ile ilgili
olarak öğrencilerin %71.7’sinin 1-3 hafta içerisinde ödevlerini bitirdiği, %70.0’inin anatomiyi sevmelerini sağladığı,
%91.7’sinin o konunun anatomisini öğrenmelerine katkıda bulunduğu ve %73.4’ünün
“anatomi çalışmak ve anlamak zordur” önyargısını kırdığı belirlenmiştir.
Sonuç:
Elde edilen verilerin anatomi ile ilişkili eğitim alternatifleri
geliştirmesinde, mevcut eksikliklerin giderilmesinde ve verilen proje ödevleri
ile öğrencilerin eğitime aktif katılmasının sağlanmasıyla anatomi’yi daha etkin
öğrenmede yararlı olacağını düşünmekteyiz. Ayrıca diş hekimliği fakültelerinde
de ciddi bir zaman ve emek harcanan anatomi eğitiminde geri bildirim anketleri
uygulanarak verilen eğitimlerin daha iyi noktalara gelebileceğine de dikkat
çekmiş olmaktayız.
Recently, dentistry has determined its
characteristic values in scientific sense. As in all branches of education in the field of health, Anatomy
education is given in the first year of curriculum in Faculties of
Dentistry. Evaluating and understanding
the perspectives of the students on anatomy education is of great importance in
the development of anatomy education and teaching methods. In this study, we
aimed to evaluate the students' thoughts about anatomy education and the
contributions of team work and interactive education to the learning of
anatomy.
Material
and Method: In
this study, 60 first-year students of Adıyaman University Faculty of Dentistry
who took Anatomy lecture in the spring semester of 2016-2017 academic year were
included. Data were obtained by using a questionnaire
consisting of 29 closed-ended questions. The questionnaires have been prepared
to be answered with a scale of 5 likert. The data were analyzed using the IBM
SPSS statistics package program.
Results: According to the results, the students used
lecture notes for theoretical part and textbook for practical part mostly. A
satisfaction level of 88.3% and 85 % was
detected for theoretical part and
practical part respectively. It was determined that 71.7% of the students
completed their homework in 1-3 weeks, in 70.0% these homeworks made them like
anatomy, in 91.7% they made contribution to anatomy learning and in 73.4% of the studentes the homeworks
broke the bias of “anatomy is difficult to study and understand”.
Conclusion: We believe that the data obtained will be useful
in developing educational alternatives related to anatomy, in overcoming
existing deficiencies and in providing students with assignments and active
participation in education. In addition, we have also pointed out that the
education given in dentistry faculties can reach better points by applying
feedback questionnaires in anatomy education which needs a lot of time and
effort.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |