Yazma doğuştan gelen bir beceri değildir. Uzun, yoğun ve sistemli çabalar sonucu geliştirilmektedir. Yazı yazarken beyin üst düzeyde aktifleşmekte, okuma, anlama, öğrenme ve hatırlama daha kolay olmaktadır. Böylece yazma çocuklarda etkili öğrenme, bilgileri zihne kolay yerleştirme ve hatırlamaya katkı sağlamaktadır. İlkokulda çocuklara önce harfleri yazma öğretilmekte, ardından heceler, kelimeler, cümleler, imla ve noktalama kurallarına geçilmektedir. Bu süreçte harf, hece ve kelimelerin görüntüleri zihinsel sözlüğe kaydedilmekte, sürekli yazarak zihinsel yazı programı geliştirilmektedir. Yazı yazarken beynimiz her defasında zihinsel yazı programını harekete geçirmekte ve zihinsel sözlükteki bilgileri kullanmaktadır. Zihinsel yazı programı harf tabanlı olmakta, harfleri tek tek birleştirerek hece ve kelimeler üretmektedir. Yazı yazarken kelime yerine emoji kullanmak, bir tuşla yazıya emoji eklemek, öğrencilerin yazma becerilerine zarar vermektedir. Sürekli emoji kullanmak zamanla tembelliğe yol açmakta ve yazı yazmaktan uzaklaştırmaktadır. Ayrıca öğrencilerin kendilerini ifade etme becerilerini engellemekte ve dijital iletişim bağımlılığına neden olmaktadır. Öğretmen ve aileler öğrencilerin yazma becerilerinin gelişimine özen göstermeli, emojileri doğru kullanma konusunda rehberlik etmelidir.
Yazar bu çalışmasında araştırma ve yayın etiğine uyulduğunu beyan eder.
Writing is not an innate skill. It is developed as a result of long, intense and systematic efforts. While writing, the brain becomes highly active and it becomes easier to read, understand, learn and remember. Thus, writing contributes to effective learning in children, placing information in the mind easily and remembering it. In primary school, children are first taught to write letters, and then they move on to syllables, words, sentences, spelling and punctuation rules. In this process, images of letters, syllables and words are recorded in the mental dictionary, and the mental writing program is developed by constantly writing. While writing, our brain activates the mental writing program and uses the information in the mental dictionary. The mental writing program is letter-based and produces syllables and words by combining letters one by one. Using emoji instead of words while writing and adding emoji to the text with a click of a button harms students' writing skills. Constantly using emojis leads to laziness over time and distracts you from writing. It also hinders students' ability to express themselves and causes digital communication addiction. Teachers and families should pay attention to the development of students' writing skills and guide them on how to use emojis correctly.
The author declares that research and publication ethics are followed in this study.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | İlköğretim |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2024 |
| Kabul Tarihi | 27 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 2 |