Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Household Processed Meat Consumption and Purchasing Behaviour in Konya City

Yıl 1995, Cilt: 7 Sayı: 9, 159 - 167, 15.08.1995

Öz

In this study, disaggragate processed meat consumption and expenditure of household in Konya city were investigated with data obtained by questionnaire. Questionnaire data cover 396 households in different socioeconomic classes. According to relative importance, consumer preferences in research area for meat products are "Freshness-Hygiene-Price-Seller and Brand" respectively. In this study, per capita annual processed meat consumption was estimated 3.5 kg and suasage share in this consumption is 65.7%. Cluster analysis result shows that consumers are indifferences between attributes set of well-known brand Pınar and Maret, Beşler, Е.В.К. and Kon-et and Apikoğlu, İmamoğlu and Van-et.

Destekleyen Kurum

SELÇUK ÜNİVERSİTESİ

Kaynakça

  • Collins M., 1986. Consumer Market Research Handbook. Editors: Wor- kester R.M. and J. Downhom, Elsevier Science, Amsterdam, The Netherlands.
  • Koç, A.A., Akdemir, Ş. ve Yurdakul, O., 1995. Adana Şehir Merkezinde Ai- lelerin Et Tüketimi ve Satınalma Davranışları. Yayınlanmamış Araştırma, Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Tarım Ekono- misi Bölümü, Adana, 40.
  • Hair, F.J., Anderson, R.E., Tatham, R.L and Black, W.C., 1992. Multivariate Data Analysis. Maxwell Puplishing Company, New York.
  • Alvensleben, R.V. and Merier, T., 1989. The influence of Origin and Variety on Consumer Perception. Paper Presented at the ISHS. Workshop on Measuring Consumer Perception. August 7-9, in Wageningen, The Netherlands.

Konya İli Kent Merkezinde Hanehalkının Et Mamülleri Tüketim ve Satınalma Davranışları

Yıl 1995, Cilt: 7 Sayı: 9, 159 - 167, 15.08.1995

Öz

Bu çalışmada, Konya ili büyükşehir belediye sınırları içinde yaşayan hanehalkını temsil edebilecek büyüklükte belirlenen 396 hanehalkının et mamülleri tüketim ve satın alma davranışları araştırılmıştır. Araştırmada anket uygulanan denekler et ürünleri alış-verişinde göreceli önem sırasına göre "Tazelik-Hijyen-Fiyat-Satıcı ve Marka" tercih etmek- tedir. Araştırma alanında kişi başına yıllık 3.5 kg et mamülleri tüketildiği ve bununda % 65.7'sinin sucuk olduğu tahmin edilmiştir. Grup analizi sonuçları tüketicilerin "Pınar ile Maret", "Beşler, EBK ve Kon-et" ve Apikoğlu, İmamoğlu ve Van-et" markalarını özellik seti bakımından bir- birlerine çok yakın olarak algıladıklarını göstermiştir.

Destekleyen Kurum

SELÇUK ÜNİVERSİTESİ

Kaynakça

  • Collins M., 1986. Consumer Market Research Handbook. Editors: Wor- kester R.M. and J. Downhom, Elsevier Science, Amsterdam, The Netherlands.
  • Koç, A.A., Akdemir, Ş. ve Yurdakul, O., 1995. Adana Şehir Merkezinde Ai- lelerin Et Tüketimi ve Satınalma Davranışları. Yayınlanmamış Araştırma, Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Tarım Ekono- misi Bölümü, Adana, 40.
  • Hair, F.J., Anderson, R.E., Tatham, R.L and Black, W.C., 1992. Multivariate Data Analysis. Maxwell Puplishing Company, New York.
  • Alvensleben, R.V. and Merier, T., 1989. The influence of Origin and Variety on Consumer Perception. Paper Presented at the ISHS. Workshop on Measuring Consumer Perception. August 7-9, in Wageningen, The Netherlands.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Tarım Ekonomisi (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cennet Oğuz Bu kişi benim

A.ali Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 1995
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 1995
Yayımlandığı Sayı Yıl 1995 Cilt: 7 Sayı: 9

Kaynak Göster

EndNote Oğuz C, Koç A (01 Ağustos 1995) Household Processed Meat Consumption and Purchasing Behaviour in Konya City. Selcuk Journal of Agriculture and Food Sciences 7 9 159–167.

Selcuk Journal of Agriculture and Food Sciences Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.