Environment is one of the most important supply sources for tourism. Acting with an environmentally sensitive perspective for the sustainability of tourism will contribute to tourism as it will serve to protect the environment, which is the most important reason for tourism's existence. Today, the concept of motivation towards the environment, which serves to determine the motivation of people for environmental behavior, has been the subject of many researches. This research was carried out in order to determine the level of motivation towards the environment of the students receiving tourism education, and also to determine whether the motivation of the students towards the environment differs according to demographic variables. In order to determine the motivation of the participants towards the environment, the Motivation Towards the Environment Scale, developped by Pelletier et al. (1998) and consisting of 6 dimensions and 24 items, was used. The sample group of the research consists of the students (n=308) who are studying at the Faculty of Tourism at Selcuk University. Descriptive and causal-comparison methods were used in the study conducted in the quantitative research design, and a questionnaire was used as a data acquisition technique. As a result, it has been determined that the Motivation Towards the Environmental Scale is a valid and reliable tool that can be used outside the cultural context in which it was developed to measure people's various motivations for environmental behaviors. In the study, it was also determined that identification, which is one of the sub-dimensions of motivation towards the environment, had the highest (x̄=4.31) and the sub-dimension of amotivation had the lowest (x̄=1.65) arithmetic mean and there is difference by gender in the dimensions of intrinsic motivation and integration.
Tourism Tourism Education Self-Determination Theory Motivation Towards the Environment
Çevre turizm için en önemli arz kaynaklarından biridir. Turizmin sürdürülebilirliği için çevreye duyarlı bakış açısıyla hareket edilmesi, turizmin varlık sebeplerinden en önemlisi olan çevrenin korunmasına hizmet edeceğinden, turizme katkı sağlayacaktır. Günümüzde çevreci davranışlar için kişilerin motivasyonunu tespit etmeye hizmet eden çevreye karşı motivasyon kavramı pek çok araştırmanın konusu olmuştur. Bu araştırma turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin çevreye karşı motivasyon düzeylerinin belirlenmesi, ayrıca öğrencilerin çevreye karşı motivasyonlarının demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığının tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Katılımcıların çevreye karşı motivasyonlarını belirlemek amacıyla Pelletier vd. (1998) tarafından oluşturulmuş, 6 boyut ve 24 maddeden oluşan Çevreye Karşı Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi’nde eğitim görmekte olan öğrenciler (n=308) oluşturmaktadır. Nicel araştırma deseninde yapılan çalışmada betimsel ve nedensel-karşılaştırma yöntemi kullanılmış olup, veri edinme tekniği olarak anketten yararlanılmıştır. Sonuç olarak çevreye karşı motivasyon ölçeğinin insanların çevresel davranışlarda bulunmaya yönelik çeşitli motivasyonlarını ölçmek için orijinal ölçeğin geliştirildiği kültürel bağlamın dışında da kullanılabilen geçerli ve güvenilir bir araç olduğu, çevreye karşı motivasyonun alt boyutlarından olan özdeşleştirmenin en yüksek (x̄=4,31), motivasyonsuzluk alt boyutunun ise en düşük (x̄=1,65) ortalamaya sahip olduğu belirlenmiş, ayrıca çevreye karşı motivasyon ölçeği boyutlarından içsel motivasyon ile bütünleştirme boyutlarında cinsiyete göre farklılık olduğu tespit edilmiştir.
Turizm Turizm Eğitimi Öz-Belirleme Teorisi Çevreye Karşı Motivasyon.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.