İşbaşı eğitimi, iş yerinde veya iş yeri
dışında işin fiilen yapıldığı yerde verilen eğitim olarak tanımlanmaktadır.
Üniversitelerin tıp fakültelerinde intörn doktorluk olarak uzun yıllardan beri
başarıyla uygulanan bu eğitim modeli son yıllarda mühendislik ve diğer
fakültelerde de uygulanmaya başlanmıştır. İş başı eğitimi ya da 7+1 eğitim
modeli olarak uygulanan sistemde öğrenciler 1 dönem boyunca eğitim alanlarına
uygun iş yerlerinde istihdam edilmekte ve teorik bilgilerini pratik beceriye
dönüştürmektedir. Bununla birlikte iş başı eğitimi, üniversite-sanayi
işbirliğinin sağlanması, şirketlere iş gücü temininde kaynak oluşturmak vb.
birçok faydaları bulunmaktadır. Bu
çalışmanın amacı, lojistik öğrencilerinin işbaşı eğitiminden tatmin
düzeylerinin belirlenmesidir. Bu amaçla, 2018-2019 eğitim öğretim yılında
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik bölümünde işbaşı eğitimi
alan öğrencilere işbaşı eğitimi öncesi ilk anket, işbaşı eğitimi sonrası son
anket yüz yüze uygulanmıştır. 71 öğrencinin anketleri değerlendirmeye
alınmıştır. Öğrencilerin ilk anket ve son anket karşılaştırmalarında
istatistiksel anlamlı bir fark olmadığı ve öğrencilerin işbaşı eğitiminden
beklentilerinin karşılandığı belirlenmiştir. İşbaşı eğitimini 3. Parti lojistik
şirketlerde yapan öğrencilerin beklentileri, lojistik faaliyet icra eden diğer
şirketlerde yapan öğrencilere göre daha yüksektir.
Job Shadowing is defined as the training given at the place where
the job is actually performed in the company or outside the company. This
training model, which has been successfully applied for many years as
internship in medical faculties of universities, has been applied in
engineering and other faculties in recent years. In the system applied as Job
Shadowing or 7 + 1 education model, the students are employed in the companies
according to their fields of study for 1 semester and they transform their
theoretical knowledges into practical skills. On the other hand, Job Shadowing
has many benefits like university-industry cooperation, creating resources for
companies to provide labor etc. The aim of this study is to determine the
satisfaction level of logistics students from Job Shadowing. For this purpose,
the first questionnaire before Job Shadowing and the last questionnaire after
Job Shadowing were applied to the students who gets Job Shadowing in
Transportation and Logistics Deparment of Necmettin Erbakan University in the
2018-2019 academic year face to face.
The questionnaires of 71 students were evaluated. It was determined that
there was no statistically significant difference between the first and last
questionnaires of the students and their expectations from Job Shadowing were
met. Expectations of students who do Job Shadowing in 3rd party logistics
companies are higher than those of other companies engaged in logistics
activities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.