The concept of materialism which expresses the importance given to material objects, expresses devotion to material needs and desires. Materialism affects people's attitudes and behaviors. For materialists, property, life and identity are important concepts. In addition, materialistic tendencies negatively affect young people and create feelings such as greed and stinginess. Bullying is a behavior that involves physical or psychological violence resulting from the power imbalance between the victim and the bully. This behavior, which is common among young people, especially in schools, includes characteristics such as “repetition”, “intentionality” and “power imbalance”. The act of bullying can be caused by an imbalance in social status and is often associated with peer pressure. The study aimed to measure whether consumers' material values are reflected in brand bullying and the findings were examined using the structural equation method. According to the results obtained, it was seen that consumers' material values affect brand bullying. The study revealed that brand identity and loyalty have a positive effect on centrality and success values, while brand bullying has a negative effect. In addition, the study is considered important because it can provide a basis for future studies by understanding consumers' behavior in the market and expanding the information in the literature. It is also thought that the study will guide future studies by conducting it on consumers with different demographic and descriptive characteristics.
Maddi nesnelere verilen önemi ifade eden materyalizm kavramı, maddi ihtiyaç ve arzulara bağlılığı belirtmektedir. Materyalizm insanların tutum ve davranışlarını etkiler. Materyalistler için mülkiyet, yaşam ve kimlik önemli kavramlardır. Materyalist eğilimler gençleri olumsuz yönde etkilemekte ve açgözlülük, cimrilik gibi duyguların oluşmasına neden olmaktadır. Zorbalık ise, mağdur ile zorba arasındaki güç dengesizliğinden kaynaklanan fiziksel veya psikolojik şiddet içeren bir davranıştır. Özellikle okullarda, gençler arasında yaygın olan bu davranış, "tekrarlama", "kasıtlılık" ve "güç dengesizliği" gibi özellikleri barındırmaktadır. Zorbalık, sosyal statüdeki dengesizlikten kaynaklanabilmekte ve sıklıkla akran baskısıyla ilişkilendirilmektedir. Çalışmada, tüketicilerin maddi değerlerinin marka zorbalığına yansıyıp yansımadığını ölçmek amaçlanmış ve bulgular yapısal eşitlik yöntemiyle incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, tüketicilerin maddi değerlerinin marka zorbalığını etkilediği görülmüştür. Çalışmada, marka kimliği ve sadakatinin merkeziyet ve başarı değerleri üzerinde olumlu, marka zorbalığının ise olumsuz etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca çalışma, tüketicilerin pazardaki davranışlarını anlama ve literatürdeki bilgileri genişletip, ilerideki çalışmalara temel oluşturabileceği için önemli görülmektedir. Araştırmanın farklı demografik ve tanımlayıcı özelliklere sahip tüketicilere yapılarak gelecekteki çalışmalara rehberlik edeceği de düşünülmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Reklam |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 27 Sayı: 2 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.