Eğitim faaliyetleri içerisinde akademik kazanımlar ve öğrencide beklenen sınıf içi değişimler birincil önceliklidir. Bununla birlikte eğitimin gelecek vizyonuna ilişkin hedeflerin belirlenmesi ve bu hedeflere ulaşmada izlenmesi gereken eğitim stratejileri bir bütündür. Bu bağlamda oyun ve fiziksel etkinlik dersi faaliyetlerinin de gelecek misyonu içerisinde önemli bir yeri vardır. Bu nedenle bütüncül bir eğitim anlayışı içerisinde fiziki etkinliklerin de olduğu göz ardı edilmemelidir. Bu gerekçe ile yapılan çalışmada sınıf öğretmenlerinin ilkokullardaki fiziksel etkinlikler (IFET) uygulamasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji deseni ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, çalışmaya katılan 20 sınıf öğretmeninden, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Öğretmen görüşlerine göre ilkokullardaki fiziksel etkinlik oyunlarının öğrencilere, öğretim sürecine ve okula olumlu etkilerinin olduğu saptanmıştır. İFET oyunlarında karşılaşılan sorunlara ilişkin öğretmenlerin daha çok fiziksel yetersizliklerden söz ettikleri anlaşılmıştır. Ayrıca öğretmenler, İFET’in gerekliliğine vurgu yaparak sürekli olmasını, öğretmenlerin bu konuda daha çok bilgilendirilerek oyun becerilerinin geliştirilmesini, etkinlikler için fiziksel koşulların iyileştirilmesini önermişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |